Gå til innhold

Blir mer lei meg av å gå tur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste gangene jeg har gått alene med musikk bare gråt. Så og si hele turen og går ganske lang tur. Hvorfor? 

Anonymkode: f6050...4c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan da ikke vi vite. 

Anonymkode: 13e8e...060

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

De siste gangene jeg har gått alene med musikk bare gråt. Så og si hele turen og går ganske lang tur. Hvorfor? 

Fordi hele denne norske turgåinga er overdrevet. Jeg har aldri skjønt poenget med å gå uten mål og mening bare for å gå. Å gå topptur, å gå til en bestemt severdighet eller å gå i byen med venninner, gå på fjellet for å se naturen man ikke har sett før er fortsatt litt kjedelig, men likevel har en mening. Å gå bortover veien alene med det formål å gå, er bare deprimerende og kjedelig. Hadde heller meldt meg på en aktivitet med andre som gir glede. 

Anonymkode: cc5aa...952

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det kan jeg og gjøre. Men trenger det. Får sortert tanker osv 

Anonymkode: f1e3e...abb

Skrevet

Da går du nok feil. Forsøke kappgang?

Anonymkode: d762d...471

Skrevet

Det er godt for kroppen å slappe av gjennom å bevege seg, og på den måten gi slipp på sorg og smerte gjennom gråten.

Anonymkode: 1e9d1...157

Skrevet

Mulig ikke sånn type svar du er ute etter, men har du forsøkt podcast i stede? Musikk beveger meg på en måte som podcast ikke gjør så jeg foretrekker podcast når jeg går tur.

Anonymkode: ffa21...acb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bare sånn uten videre? Selv blir jeg opphisset. Rart. 

Anonymkode: 903ce...cdb

Skrevet

Vi har hatt et helvetesår. Det som har reddet meg er tur med podcast eller lydbok. Kobler helt av samtidig som det er godt for meg fysisk. Nå går jeg fjellturer med en del stigning. Hvorfor du gråter er jo vanskelig for oss å si. Er det tungt og vanskelig er du deprimert?

Anonymkode: fc9ae...2d3

Skrevet

Vi aner ikke hvorfor du griner på tur. Det er ikke en vanlig greie, og du bør kanskje vurdere å finne noen å snakke med.

Anonymkode: 1a773...5c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Gråt kan være sunt

Anonymkode: 4eb97...8d0

Skrevet

Kanskje fordi hjernen din endelig får tid til å jobbe for seg selv, uten forstyrrelser? Kanskje den endelig får tid til å bearbeide hendelser i livet ditt? Jeg føler at gåturer er som terapi, det er verdifullt å la hjernen surre uten så mye ytre påvirkning. 

Anonymkode: 22d53...bee

Skrevet

Dropp musikken på øret og prøv å ta inn naturen rundt deg i stedet.

Og skaff deg hjelp mot depresjonen. 

Anonymkode: 5f892...52b

Skrevet

Skaff deg sko som ikke gjør så vondt?

Anonymkode: 90715...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...