Gå til innhold

Kunne du datet din tantes stebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså søsteren til din mor/far sine stebarn.. De er voksne og kjent dem i ca 15år. Faren til de er gift med min tante. Jeg spør, galt eller riktig? Blir ikke fetter, men nesten? Mona

Anonymkode: 8c9e4...531

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper på svar

Skrevet

Kanskje date, men styre unna sex? Han sier han vil finne på noe. Men er det med sex i tankene da? Typisk nok, ha. 

• 1 måned senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.9.2021 den 18.10):

Kanskje date, men styre unna sex? Han sier han vil finne på noe. Men er det med sex i tankene da? Typisk nok, ha. 

Antageligvis. Bør finne noe annet å putte den inn i😉

Skrevet

Lurer litt på hvorfor du signerer med navn?

Uansett - hadde ikke hatt noe problem med det så lenge det var i orden dor familien rundt. Hadde ikke giddet om det ble drama. Dere er jo ikke i slekt.. 

Anonymkode: 2a543...cfe

Skrevet

Ja, det kunne jeg nok gjort, jeg har gjort noe som er enda verre... 

Anonymkode: cc447...490

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.10.2021 den 18.58):

Lurer litt på hvorfor du signerer med navn?

Uansett - hadde ikke hatt noe problem med det så lenge det var i orden dor familien rundt. Hadde ikke giddet om det ble drama. Dere er jo ikke i slekt.. 

Anonymkode: 2a543...cfe

Er ikke nøye på om noen skal forstå at det er meg. Mange som heter Mona. Dessuten vet jeg at nettopp han jeg prater om ikke er her inne. 

Skrevet

Nei. 

Jeg har en "stefetter" som jeg omgås mye, men jeg kunne ikke tenkt tanken på å date han. Han er jo "fetteren" min

Anonymkode: bc2b9...ff3

Skrevet

Nå har ingen av mine 7 tanter stebarn så det er ganske uaktuelt for .min del, men jeg ser ikke problemet. Det er ingen blodsbånd.

Anonymkode: b5be8...3ad

Skrevet

Jeg ser heller ikke helt problemet, da man ikke deler blodsbånd. I tillegg har jo søskenbarn fremdeles lov å gifte seg i Norge.

Anonymkode: ab718...bc4

Skrevet

Min fetter var samboer med vår felles «kusine». Ikke noe problem. 

Anonymkode: d1dd2...f05

Skrevet

En av mine venninner giftet seg med stebroren sin, det gikk fint det også. I hvert fall inntil de ble skilt ti år etter…

Skrevet

Dere er jo ikke i slekt, så det er jo innafor og ikke egentlig ekkelt. Men det er jo litt kjedelig med for mye familiedrama, så for meg skulle jeg virkelig vært interessert før jeg tok risken på det. 

Anonymkode: 63880...d30

Skrevet

Jeg ser ikke problemet? Hvis dere liker hverandre, kjør på. Dere er jo ikke i slekt. 

Skulle det ikke funke mellom dere blir det kanskje kleint de første gangene dere møtes i familiemiddag (hvis dere gjør det), men det går over. 

Anonymkode: 66628...3a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.11.2021 den 11.14):

Nei. 

Jeg har en "stefetter" som jeg omgås mye, men jeg kunne ikke tenkt tanken på å date han. Han er jo "fetteren" min

Så du syntes det blir for nært? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.11.2021 den 18.17):

Dere er jo ikke i slekt, så det er jo innafor og ikke egentlig ekkelt. Men det er jo litt kjedelig med for mye familiedrama, så for meg skulle jeg virkelig vært interessert før jeg tok risken på det. 

Anonymkode: 63880...d30

Han kaller meg "kusine" da😂 det er det som blir feil... Men nei, ikke i slekt. Samtidig så er han jo stebrødre til mine fettere og kusiner. Han tennes kanskje ekstra av tanken på dette..?

Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke.

Anonymkode: b4e0c...f27

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.11.2021 den 13.28):

Jeg ser heller ikke helt problemet, da man ikke deler blodsbånd. I tillegg har jo søskenbarn fremdeles lov å gifte seg i Norge.

Anonymkode: ab718...bc4

Nå skal jeg altså ut på date med han. Men hva om vi begynner å få følelser, merker en tiltrekning? 😱 Hva om vi kysser..... Mi tante kunne plutselig blitt min "svigermor". 

Skrevet

Det er ingenting som tilsier at man ikke kan bli kjærester med ste-fetter, 

Men - måten du skriver på, som at kanskje han tenner på tanken at dere er ste søskenbarn, at dere skal på date, men du er redd for å få en tiltrekning, hva om han vil ha sex osv... Viser jo at du ikke er komfortabel med dette, og ergo burde du ikke gå på date men han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.11.2021 den 22.50):

Så du syntes det blir for nært? 

Altfor nært! 

Skrevet

Vi har to slike tilfeller i familien der stefetter/stekusine er blitt sammen med hverandre og fått barn. De er vokst opp som fetter og kusine, siden de var i  3-5 års alderen. For meg er det unaturlig og ekkelt. Jeg ville ikke gjort det. 

Anonymkode: 63065...dc3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi har to slike tilfeller i familien der stefetter/stekusine er blitt sammen med hverandre og fått barn. De er vokst opp som fetter og kusine, siden de var i  3-5 års alderen. For meg er det unaturlig og ekkelt. Jeg ville ikke gjort det. 

Anonymkode: 63065...dc3

Veldig rart når de har vokst opp sammen, blir jo nærmere enn ekte fetter og kusine mange ganger har. Han her ble jeg først kjent med da jeg var 18år ca og vi har kun sett hverandre ei gang i året hvert år. Vi kjenner nesten ikke hverandre. 

Det som blir merkelig er visst det oppstår følelser. Men vi har ikke noe å tape på å treffes. 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg datet sønnen til min tantes mann. Kjent han siden jeg var 18 ca. Dater ikke nå vel og merke. Er dette merkelig? 

Skrevet

Nei. Jeg datet en mann og mamma var overraskende hjemme en gang jeg skulle innom for å hente noe. Hun begynte  å le før jeg fikk fortalt hvem han var. Lurer på om han var søskenbarn til mitt søskenbarn, litt usikker på hva vi egentlig er. Vi er ikke i biologisk slekt, men vi er i familie på en måte. 
For oss ble det helt feil å skulle bli sammen. Vi begge tror vi fortsatt kunne vært sammen om det ikke hadde vært for denne familierelasjonen. Vi møtes noen ganger i året ofte siden vi har hytte og campingvogn like ved hverandre. At vi ikke husket hverandre har nok noe med å gjøre at vi begge hadde en lang periode der vi ikke var på hytts og møttes, såjeg husket han som mindre og kobla ikke når han var eldre. Vi har ikke samme etternavn som den vi er i familie med heller. En herlig mann som har fått en stor plass i hjertet mitt, men som jeg ikke lenger kan dele seng med. 

Anonymkode: 66bf6...e48

Skrevet

Dere er jo ikke i slekt, så hvorfor ikke?

Anonymkode: 49742...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...