Gå til innhold

Hva betyr det at skolebarn settes i testregime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er oppdaget smitte i klassen til barnet mitt. De skal testes har jeg skjønt, men kan de gå på skolen med negativ test?

Anonymkode: 78520...f64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan de.

Anonymkode: 9ff37...51a

Skrevet

Også hjemmetest? Hi

Anonymkode: 78520...f64

Skrevet

Ja det kan de her ihvertfall, men de skal testes med hjemmetest 3 ganger. Tester deles ut av skolen så fort en har testet positivt. 

Anonymkode: bb1de...ed4

Skrevet

På skolen til ungene har de testregime og det betyr to hjemmetester i uka. Er det smitte i en klasse så skal alle ta en vanlig test, ikke bare hurtigtest. 

Dette har fungert veldig bra her. Lite smitte og de har ikke smittet andre på skolen, de som er smittet har blitt smittet sndre steder enn på skolen. Skole med over 2000 elever, så avstand fungerer dårlig når de er på grønt nivå. 

Anonymkode: dcd52...786

Skrevet

Da det ble rapportert om en smittet i klassen til mitt barn ble de testet fredag, mandag og onsdag på skolen. Alle testet negativt, og kunne være på skolen som normalt. Ved eventuell positiv test er det vanlig isolasjon mm. 

Anonymkode: d161f...bdd

Skrevet

Testregime her betyr at de setter opp test stasjon på skolen og tester de barna som er i nærkontakt med den eller de som har testet positivt.  Tester alle negativt så avsluttes testregime. Tror dette er forskjellig fra hvilken kommune man bor i. 

Anonymkode: ab961...fcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...