Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Er alltid trøtt og vondt over alt. Hva sier man til legen for å sjekke om noe er galt ? Føler bare jeg sutrer ! Kan man be om en helsesjekk ? Vet kosthold og trening sikkert hjelper mye og prøver å spise sunt og trener litt hver dag! Noen andre tips ? Anonymkode: 89405...2cd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Jeg sliter med mye det samme. Sjekk for b12, bør helst ligge over 300 selv om det er innenfor normalen fra 170. Sjekk d-vitamin og sjekk jernlagrene. Fibromyalgi er en diagnose som gir kroppsverk og utmattelsefølelse. Men, det finnes ingen behandling eller medisin. Har du dette så er det bare noe du må lære å leve med. Men, vær obs på at symptomene på fibromyalgi er veldig lik de man får når man er utbrent. Vet du med sikkerhet at du ikke er utbrent så får ikke du gjort vondt verre med å være i aktivitet. For min del så fungerer jeg gjennom dagene så lenge jeg holder meg fysisk aktiv. Men, legger jeg meg på sofaen en dag så kan jeg bare drite i å komme meg opp igjen den dagen. Men, snakk med lege. Be om henvisning til revmatolog hvis prøvene er fine eller hvis det ikke fungerer med vitamin tilskudd over tid. Anonymkode: 3bfb9...01c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Takk for svar. Skal gjøre det der. Men føler meg som en sutterkopp. Får kjeft her hjemme for at jeg er lat ! Men prøver virkelig Anonymkode: 89405...2cd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Takk for svar. Skal gjøre det der. Men føler meg som en sutterkopp. Får kjeft her hjemme for at jeg er lat ! Men prøver virkelig Anonymkode: 89405...2cd Nå vet ikke jeg alderen din, om du har barn eller om du er i full jobb. Uansett så er det viktig at du minner deg selv på at det både er lov og normalt å være sliten. Og med alderen så blir også kroppen mer sliten og man får mer vondter. Så lenge du ikke bruker det som en hvilepute for å slippe å bidra til Familien AS så må du prøve å overse kommentarer. Lar du de gå innpå deg så øker bare det stressnivået. Du må bare finne en metode som fungere for deg. Og bekymr deg ikke for at du oppfattes som sutrete når du kommer til lege. Du er tross alt kun ute etter å få komme tilbake til den gamle deg. Så ta det steget og ta kontakt med legen din. Anonymkode: 3bfb9...01c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Jeg har autoimmune diagnoser, revmatisme. Fatigue og vondt i kroppen er vanlige symptomer. Med riktig trening, sunt kosthold, nok hvile og medisiner lever jeg tilnærmet som om jeg var frisk. Jeg har full jobb, mann og tre barn, studier og et vanlig, hektisk liv. Men bare forklar symptomene dine for legen, og be om en utredning. Anonymkode: 68962...611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå