Gå til innhold

Kan jeg ha blitt utsatt for id tyveri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mail fra Nordea bilfinans om at det er opprettet et lån som skal tilbakebetales fra oktober. 3200.- skal betales da. Avsender ser ut til å være en ugyldig mailadresse og i banken min er det ikke opprettet noen avtalegiro (som det står i mailen at er opprettet). Hva kan dette være? 

Anonymkode: 49292...07a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten svindelforsøk eller id-tyveri.

Kontakt banken!

Anonymkode: 8bbae...f44

Skrevet

Hvis det er en link i mailen du har fått, må du ikke klikke på den. Tror det er svindelforsøk, hadde det vært id-tyveri vil jeg tro det var opprettet avtalegiro. 

Anonymkode: 06151...3bc

Skrevet

Har du sjekket deg i brønnøysundregisteret og sett om det står et billån på deg der?

Kontakt Nordea

Anonymkode: 77656...40a

Skrevet

Går en slik Mail nå. Sjekk avsenders mailadresse. Den er veldig rar. 

Anonymkode: d34da...865

Skrevet

Hi her. Jeg har vært utsatt for svindelforsøk tidligere, så jeg har ikke klikket meg inn på noe heldigvis. Jeg skal ringe Nordea i morgen når de åpner og har allerede sendt mail. Jeg håper dette løser seg, jeg ble så bekymret.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.9.2021 den 9.47):

Hi her. Jeg har vært utsatt for svindelforsøk tidligere, så jeg har ikke klikket meg inn på noe heldigvis. Jeg skal ringe Nordea i morgen når de åpner og har allerede sendt mail. Jeg håper dette løser seg, jeg ble så bekymret.

Så lenge du ikke trykker på linken og gir fra deg personlig informasjon og bank-ID, så er det ikke noe å bekymre seg for. Du ser det gjerne på språk og e-postadressen at det er forsøk på svindel.

Anonymkode: 61001...fb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...