Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Nå er det masse deilig lammekjøtt i butikken. Fårikål er selvsagt, men jeg tenkte å lage noe nytt og spennende i høst også. Har du noen tips? Anonymkode: 4de25...f15
tante grusom master of law Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Jeg lager noe ala dette, og det er sykt digg. https://meny.no/oppskrifter/Lam/Bresert-lammeskank/
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Jeg synes at det er lite som slår langtidsstekt lammelår med ovnsbakte rotgrønnsaker og rødvinssaus. Perfekte smaker Indrefilet av lam er jo også utrolig godt, med godt tilbehør og saus. Det er jo en del gode retter fra andre land, f.eks. mange greske og indiske. Men det er en del eldre retter som også er undervurdert, synes jeg, som lammefrikasse, lammebollefrikasse, lammegryter, lammeskank, lammekarré. Godt med sellerirotmot og jordskokk til også som annet tilbehør. Jeg koker gjerne opp kraft av kraftbein og lammekjøtt (og sellerirot, løk, gulrot, persillerot, hvitløk, salt, pepper, ev. krydder). Renser kjøttet. Fryser så ned kraft og kjøtt som jeg så kan ta opp og få "fersk" suppe når jeg vil. Da går det fort å bare slenge oppi en pose lapskausblanding eller to, litt kålrabi eller annet jeg vil ha oppi. Anonymkode: 98f46...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå