Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #26 Skrevet 18. september 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Manuelt. Er nesten avhengig av det når man bor på landet, har bratte bakker og er nedprioritert på både brøyting og strøing. Hadde en automatgir og den giret opp når den spant opp bakken, ved de 3 girene den hadde klarte den heller ikke å komme seg opp, så den stod parkert nederst i bakken hele vinteren Anonymkode: 0746a...bff Hm, vi har motsatt erfaring. De vi hadde med manuellgir kom seg ikke alltid opp den veldig bratte bakken vi har opp til huset om vinteren på glatt føre, mens de to med automatgir klarer det fint. Kanskje det kommer mer an på type bil enn gir? HI Anonymkode: 83eae...bd7
Superdolly Skrevet 18. september 2021 #27 Skrevet 18. september 2021 Vi har en av hver, en elbil med automat og en fossilbil med manuelt gir.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #28 Skrevet 18. september 2021 Manuelt. Grunnen er vel bare så enkel at det er en eldre bensinbil, men dattra som nylig har tatt lappen vil ha manuelt også, hun liker det best. Hun føler hun blir for lat og uoppmerksom i trafikken med automat. Så hun kommer nok ikke til å gi slipp på bilen vår, den kommer til å bli skrudd på til den faller helt sammen tror jeg såfremt ikke det kommer elbiler med mauelt som ikke koster en formue. Anonymkode: 59189...b3d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #29 Skrevet 18. september 2021 I disse klimadager går jeg mot strømmen. Vi har nå to elbiler, begge med automat. Om kort tid flytter vi og der kan vi ikke lade den ene bilen. Da blir den skiftet ut med en arbeidsbil med manuelle gir, eldste nå går bygg og anlegg, der bør de ha lappen med manuelle gir. Vi har ikke behov for arbeidsbil her vi bor nå, men vil nok få det i nytt hus. Anonymkode: 3acb4...d69
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #30 Skrevet 18. september 2021 Vi hat en av hver. Bensinbilen er manuell og dieselbilen er automat. Anonymkode: 467ae...3df
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #31 Skrevet 18. september 2021 Har automat og det er helt fantastisk å kjøre. Jeg har ikke noe problem med manuell, men syns faktisk det er gøyere å kjøre automat. Bilene jeg har hatt er spreke. Mange av de manuelle jeg har kjørt er så daue. Kommer aldri opp i fart omtrent. Anonymkode: f7f5b...f80
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #32 Skrevet 18. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Har automat og det er helt fantastisk å kjøre. Jeg har ikke noe problem med manuell, men syns faktisk det er gøyere å kjøre automat. Bilene jeg har hatt er spreke. Mange av de manuelle jeg har kjørt er så daue. Kommer aldri opp i fart omtrent. Anonymkode: f7f5b...f80 Hvor sprek bilen er kommer jo ikke an på automat eller manuell? Man ser forøvrig ikke en racerbil med automatgir. Anonymkode: eb9a1...b87
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #33 Skrevet 18. september 2021 Jeg har alltid hatt gamle biler med manuelt gir, men i sommer kjøpte jeg meg endelig en med automat, og elsker det 🤗 Det er såå mye mer behagelig i rush. Anonymkode: 3a97c...493
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #34 Skrevet 18. september 2021 Manuelt. Elsker å kjøre bil. Men må kjenne at jeg kjører. Kjenne at jeg mestrer vei og føre. Automatgir gir ikke samme mestringsfølelse, utfordring eller glede. Det er bare dafft og kjedelig, og er ikke ordentlig bilkjøring. Og ja, jeg har kjørt mye automatgir og, siden min mann hadde et par automatgirede biler. Anonymkode: b9db9...463
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #35 Skrevet 18. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Manuelt. Elsker å kjøre bil. Men må kjenne at jeg kjører. Kjenne at jeg mestrer vei og føre. Automatgir gir ikke samme mestringsfølelse, utfordring eller glede. Det er bare dafft og kjedelig, og er ikke ordentlig bilkjøring. Og ja, jeg har kjørt mye automatgir og, siden min mann hadde et par automatgirede biler. Anonymkode: b9db9...463 Jeg er enig. Har noen år bak meg som yrkessjåfør, det er kun firhjulstrekk med manuelle gir som klarer seg godt ved bakkestart og videre opp bakken ved underkjølt regn. De andre må ha fart og er litt stive og mer klønete å manøvrere. Begynner man å skli med automatgir er som regel løpet kjørt. Anonymkode: 3acb4...d69
Hengebukksvinet Skrevet 19. september 2021 #36 Skrevet 19. september 2021 Har to biler. Begge har automatgir. En el og en hybrid😄
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #37 Skrevet 19. september 2021 Vi har automat på begge bilene. Anonymkode: cd1be...5f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå