Gå til innhold

I dag gjorde jeg det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere mnd med en daglig leder som truer, trakasserer og skaffer seg sex fra ansatte på en metoo-måte, meldte jeg han i dag til Arbeidstilsynet. Deler av det som er meldt inn gjør at firmaet med stor sannsynlighet blir tvangsnedlagt. 

Hva skjer da med de ansatte? Får de dagpenger fra dag 1? Erstatning? Krav om å betale den overtiden og helgetillegget han har nektet å betale? Sørger Arbeidstilsynet for å gjennomføre noen slike tiltak, eller er det det lurt av de ansatte å melde seg inn i fagforening fort som fy? Det er vel bare jeg som er medlem av fagforening der. 

Anonymkode: 6e1c2...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som skjer kommer nok an på om daglig leder blir politianmeldt og dømt og at eierenebevislig har bist om det. Det mest sansynlige er nok at det blir ansatt en ny daglig leder og desverre at du mister oppgaver og "fases ut". 

Hvis selskapet blir nedlagt og det er enighet om skyldig lønn går det forran de fleste andre krav. Hvis det ikke er nok penger i noet kan dere få penger fra lønnsgarantifondet, men jeg tror det bare er for de siste 3 månedene.

Anonymkode: d25a4...0ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva som skjer kommer nok an på om daglig leder blir politianmeldt og dømt og at eierenebevislig har bist om det. Det mest sansynlige er nok at det blir ansatt en ny daglig leder og desverre at du mister oppgaver og "fases ut". 

Hvis selskapet blir nedlagt og det er enighet om skyldig lønn går det forran de fleste andre krav. Hvis det ikke er nok penger i noet kan dere få penger fra lønnsgarantifondet, men jeg tror det bare er for de siste 3 månedene.

Anonymkode: d25a4...0ac

Selskapet har nok av penger. Det er ikle problemet. Det blir ikke ansatt ny daglig leder, og eier har visst om alt da eier er daglig leder. Så lenge selskapet ikke er konkurs er det ikke noe å hente i lønnsgaranti. Firmaet blir lagt ned fordi daglig leder har visst om kritikkverdige forhold og ikke gjort en dritt med det, men heller truet ansatte til å ikke si noe. 

Ingen finner ut at det er jeg som har meldt. Meldingen kan ikke spores til meg på noen måte

Anonymkode: 6e1c2...30d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...