Gå til innhold

Studere i permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg fortsette studier selv om jeg tar foreldrepermisjon? Noen erfaringer med tilrettelegging av praksis? ( færre dager over noen flere uker evt.)

Anonymkode: 219c8...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne ikke det før i hvertfall. Permisjon er for å ta seg av baby, ikke for å få gratos utdanning.

Anonymkode: e1f89...af3

Skrevet

Jeg er allerede i et utdanningsløp. Ønsker å fullføre uten å ta et års pause.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er allerede i et utdanningsløp. Ønsker å fullføre uten å ta et års pause.

Da er du jo ikke i permisjon, da er du student. Da kan eventuelt mannen din ta hele fellesdelen av permisjonen.

Anonymkode: 1ffd4...53f

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da er du jo ikke i permisjon, da er du student. Da kan eventuelt mannen din ta hele fellesdelen av permisjonen.

Dette.

Anonymkode: b5546...902

Skrevet

Mannen kan ta over, ja. Vi gjorde det sånn med mellomste.  Jeg tok nettskole mens han var hjemme. Vinn vinn :)

Anonymkode: ac813...5e4

Skrevet

Det er fullt mulig å studere mens man er i permisjon ja, og det er ikke ulovlig. Jeg selv gjorde det. Som student har man ofte en mye mer fleksibel hverdag og kan studere mens baby sover og på kveldene. 
Når det gjelder tilrettelegging av praksis har jeg ingen erfaring, men hør med studiestedet ditt. Du og far kan også dele permisjonen og/eller ta gradert uttak så han overtar i praksisperioden din

Anonymkode: 55fff...184

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Du kunne ikke det før i hvertfall. Permisjon er for å ta seg av baby, ikke for å få gratos utdanning.

De fleste utdanninger i Norge er gratis 🙄

Anonymkode: a795c...886

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De fleste utdanninger i Norge er gratis 🙄

Ja, undervisningen, men man skal leve samtidig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, undervisningen, men man skal leve samtidig.

Ja. Da er det jo supersmart å ta det i forbindelse med permisjon. To tanker osv, vet du. 

Skrevet

Jeg fortsatte som hovedfagsstudent mens jeg var i permisjon. Nå er der ganske mange pr siden, men den gangen  var det fullt lovlig.

Studielånet mitt ble gjort om til stipend i permisjonsperioden selv om jeg fortsatte som student. 

Anonymkode: 0fe48...1fe

Skrevet

Tilrettelegging av praksis er vanskelig å få til, men mannen din kan jo ta permisjon og være hjemme med den lille mens du er i praksis.

Anonymkode: f771f...f0a

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ja. Da er det jo supersmart å ta det i forbindelse med permisjon. To tanker osv, vet du. 

Det er mulig man kan det nå, men det kunne man ikke før. Argumentasjonen var den jeg skrev.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er mulig man kan det nå, men det kunne man ikke før. Argumentasjonen var den jeg skrev.

Jeg gjorde dette i 2003, 2006 og 2012. Helt uproblematisk. Jeg vet ikke hvor du har det fra at du ikke kunne dette før?

Og det er ikke noe problem nå heller:

79952A43-67A6-43F3-AE52-66BB3D6F6FF6.jpeg

Skrevet
Kamomille skrev (49 minutter siden):

Jeg gjorde dette i 2003, 2006 og 2012. Helt uproblematisk. Jeg vet ikke hvor du har det fra at du ikke kunne dette før?

Og det er ikke noe problem nå heller:

79952A43-67A6-43F3-AE52-66BB3D6F6FF6.jpeg

Godt mulig nav godtok det dengangen også, men arbeidsgiver kunne i hvertfal si nei. Hvis du hadde permisjon for å passe barn kunne du ikke bruke den på studier.

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Godt mulig nav godtok det dengangen også, men arbeidsgiver kunne i hvertfal si nei. Hvis du hadde permisjon for å passe barn kunne du ikke bruke den på studier.

Hvem snakker om p være i permisjon fra arbeidsgiver? Eller Nav?

HI snakker om å fortsette allerede påbegynte studier?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvem snakker om p være i permisjon fra arbeidsgiver? Eller Nav?

HI snakker om å fortsette allerede påbegynte studier?

Hvis det er snakk om foreldrepenger må man jo ha permisjon fra en arbeidsgiver, hvis du ikke akkurat har sluttet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvis det er snakk om foreldrepenger må man jo ha permisjon fra en arbeidsgiver, hvis du ikke akkurat har sluttet.

Hvem snakker om foreldrepenger?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvem snakker om foreldrepenger?

Hi sier hun er i foreldrepermisjon. Da må hun nødvendig vis ha permisjon fra noe. Hvis hun har fått permisjon, med eller uten lønn, for å ta seg av egne barn kan hun ikke bruke permisjonen på andre ting i steden, med mindre arbeidsgiver synes det er greit.

Skrevet

Hi her, jeg er på AAP og i utdanning grunnet en skade som gjorde at jeg måtte over i nytt yrke. Påvirker ikke mine omsorgsevner så ikke folk begynner å mase om det. I tillegg var det ikke planlagt og vi brukte prevensjon. Lurte på å ta permisjon fra AAP og likevel studere. Da blir jeg ferdig på normert tid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi her, jeg er på AAP og i utdanning grunnet en skade som gjorde at jeg måtte over i nytt yrke. Påvirker ikke mine omsorgsevner så ikke folk begynner å mase om det. I tillegg var det ikke planlagt og vi brukte prevensjon. Lurte på å ta permisjon fra AAP og likevel studere. Da blir jeg ferdig på normert tid.

Da stiller det seg nok litt annerledes. Svarene her tok nok utgangspunkt i at du var i lønnet arbeid+studier når du fikk baby.  
Snakk med saksbehandler som følger opp AAP-løpet ditt, så ordner det seg nok. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hi sier hun er i foreldrepermisjon. Da må hun nødvendig vis ha permisjon fra noe. Hvis hun har fått permisjon, med eller uten lønn, for å ta seg av egne barn kan hun ikke bruke permisjonen på andre ting i steden, med mindre arbeidsgiver synes det er greit.

Arbeidsgiver har ikke noe med hva man velger å gjøre i den lønnende foreldrepermisjonen, man kan studere så mye man vil uten arbeidsgivers tillatelse

Anonymkode: 55fff...184

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...