Gå til innhold

Vermox, bivirkninger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilke bivirkninger er det barnet ditt opplever, HI?

Jeg tok for mange år siden en kur med vermox, men da ikke for mark, men for en bestemt type parasitt. Da må man opp i langt høyere doser enn hva som brukes mot barnemark. Jeg ble da veldig dårlig, så dårlig at legen jeg rett etter fikk time til (hadde stått på venteliste) mente jeg burde vært på sykehus. Husker ikke alt, men sterk kvalme, veldig hodepine, og en ekstrem svimmelhet, samt en del andre nevrologiske symptomer. Husker ikke alle symptomene, for jeg var veldig dårlig og bare lå, såvidt jeg greide å komme meg på doen i flere dager. Men, som sagt, doseringen jeg brukte er mange ganger høyere enn den man bruker når man bruker det mot barnemark.

Anonymkode: e1cba...d69

Hi her. 
Barnet mitt har hatt forskjellige utslett, kom ca 4-5 dager etter inntak av tablett. Skjedde etter begge tablettene. feber, nedsatt allmenntilstand og redusert antall hvite blodceller. Har lest på bivirkningene i ettertid og ser at det kan ha en sammenheng. Skal som sagt til legen igjen og får GOD oppfølging på blodceller etc. legen har ikke sagt noe om vermox, selv om jeg har nevnt det flere ganger, og skal virkelig ta det opp igjen ved neste kontroll. Men alt startet etter første tablett. Så var nyskjerrig på om andre har opplevd noe lignende 😊

Anonymkode: d35e0...913

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi her. 
Barnet mitt har hatt forskjellige utslett, kom ca 4-5 dager etter inntak av tablett. Skjedde etter begge tablettene. feber, nedsatt allmenntilstand og redusert antall hvite blodceller. Har lest på bivirkningene i ettertid og ser at det kan ha en sammenheng. Skal som sagt til legen igjen og får GOD oppfølging på blodceller etc. legen har ikke sagt noe om vermox, selv om jeg har nevnt det flere ganger, og skal virkelig ta det opp igjen ved neste kontroll. Men alt startet etter første tablett. Så var nyskjerrig på om andre har opplevd noe lignende 😊

Anonymkode: d35e0...913

Jeg svarte over. Kom på når jeg så svaret ditt at jeg også hadde noe feber. Har senere fått påvist redusert antall hvite blodceller også, men det ble målt såpass lang tid etterpå at jeg ikke vet om det hadde noe med den kuren å gjøre. Hos meg henger det mer trolig sammen med noe annet jeg feiler som kan påvirke blodcellene og immunsystemet.

Jeg tenker at ulike individer kan ha ulik toleranse for innholdsstoffene i ulike medikamenter. Bra dere får oppfølging.

Var jeg deg ville jeg meldt dette inn som en bivirkning, da antall som får de ulike (vanligere) bivirkningene ofte kan være underrapportert fordi for få melder fra fordi det allerede er en kjent bivirkning. Men det er viktig at alle melder fra slik at de kan få et større bilde.

Håper det går bra med barnet ditt videre :)

Anonymkode: e1cba...d69

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...