Gå til innhold

Hvilke kaker setter du pris på å få servert på et kakebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg mange tips.😃 Også til glutenfrie kaker.

Ingenting kan lages samme dag, så kake som pavlova o.l. utgår. 

Anonymkode: 0e1d8...1ce

Fortsetter under...

Skrevet

God, saftig sjokoladekake. 
Eplekake med krem eller is. 
Fromasjkake. 
Franske makroner. 

Anonymkode: 8c535...40a

Skrevet

Suksessterte er godt, kan lages på forhånd og er glutenfri. Liker oreokake, ostekake, brownies, gulrotkake - alle disse kan fint lages på forhånd.

Skrevet

Bakt ostekake. Skal stå over natten, så den er veldig grei å lage før. Jeg lager den glutenfri med glutenfrie kjeks. 
Så er jeg svak for cupcakes. Men ikke sånne tørre vanlige. Cupcakes med f.eks banan og vaniljesaus i er kjempegodt - også dagen etter. 

Ellers suksessterte, en god og saftig sjokoladekake med digg krem eller osteiskake. 

Anonymkode: e91c3...bf9

Skrevet

Tusen takk for tips!

Kom gjerne med mange flere😃

Har dere noen meninger om hvor mange kaker til 20 gjester? Fra tenåringer til pensjonister. Det er til konfirmasjon.

hi

Skrevet

Eg set pris på så godt som alle kaker, men er spesielt begeistra for suksesskake, kvæfjordkake, gulrotkake og ostekake.

Annonse

Skrevet

8 kaker til 20 gjester, kanskje? Konfirmanten selv må jo få være med å bestemme, men her er hva jeg selv ville hatt:

Marsipankake 

Sjokoladekake

Eplekake

Rullekake 

Kringle

Kanelboller

Kransekake 

Bringebærpai

Nå tok jeg kaker som jeg liker.  Jeg innser at jeg er glad i gjærbakst!  

Og frukt er også populært. 

Skrevet

Nå på høsten er det veldig godt med eplekake av norske epler. 

Nøttebunn kan fint lages i forveien, den er glutenfri og du kan den med f.eks  suksesstertekrem eller vaniljekrem og friske bær.

Gulrotkake, brownie, rullekake (det er den som går først på alle kakebord her), ostekake, snickerskake, myke havrecookies. 

Skrevet (endret)

I konfirmasjon blir alt under 10 kaker stusselig tenker eg, men det er kulturskilnader ute og går på dette punktet. Og ein kan byte ut nokre kaker med gjærbakst, dessertar og fruktfat.

Det blir nok restar, som du kan servere naboar eller ta med på jobb.

Endret av ☆☆☆
Skrevet

Veldig glad i marsipankake med skogsbær og blåbær. Det er favoritten😊 

Anonymkode: bd320...e84

Skrevet

Eplekake, rabarbrakake, sjokoladekake med sjokoladesmørkrem, smurte lefser, verdens beste og suksessterte.

Anonymkode: a2bd0...ba2

Skrevet

Red velvet og en skikkelig saftig sjokoladekake. Da er jeg fornøyd. 

Anonymkode: df60c...374

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Ønsker meg mange tips.😃 Også til glutenfrie kaker.

Ingenting kan lages samme dag, så kake som pavlova o.l. utgår. 

Ikke kaker med krem som bløtkake og marsipankake, det spiser ikke folk i min familie.

Alt med sjokolade, brownies, oreokake, snickerskake, smashkake osv.

Ostekaker, men ikke sånn kjip med gelelokk. 

Verdens beste

Iskake

Suksess kake

Åh, mye godt. Liker det meste, men ikke tradisjonelle bløtkake og sjokoladekake liksom.

Anonymkode: f3f7c...888

Annonse

Skrevet

Er utrolig glad i oreokake, gulrotkake, Kvæfjord og oppnedkake. Og lys sjokoladekake med valnøtter. I den er det lyst sukkerbrød da, og smørkrem med bare litt sjokolade slik at fargen blir lys beige. 

Det med glutenfritt har jeg ikke peiling på. 

Anonymkode: 8a485...9a3

Skrevet
prebs skrev (42 minutter siden):

8 kaker til 20 gjester, kanskje? Konfirmanten selv må jo få være med å bestemme, men her er hva jeg selv ville hatt:

Marsipankake 

Sjokoladekake

Eplekake

Rullekake 

Kringle

Kanelboller

Kransekake 

Bringebærpai

Nå tok jeg kaker som jeg liker.  Jeg innser at jeg er glad i gjærbakst!  

Og frukt er også populært. 

Her har du også nevnt mine favoritter 😁 ELSKER gjærbakst, men vet jo at festkaker kanskje er mest populært i fine selskap. Men tenkte å ha kringle ihvertfall. 

hi

Skrevet (endret)

Hvit dame, brownies, gulrotkake, verdens beste, suksessterte, eplekake, rullekake, choc chip cookies,  alt egentlig. Utenom oreokake, for den synes jeg er helt fæl.

Endret av amandine
Skrevet

Gulrotkake med masse krem.

rullekake (kan bakes med potetmel og er da glutenfri)

Stabekks ostekake med bringebærcoulis ved siden av (kan lett lages glutenfri)

Islandskake (glutenfri)

Suksessterte (kan lages glutenfri)

Vannbakkels med krem og bær

Opp-ned-kake med hassselnøtter og vaniljekrem

Eplekake med krem eller is

Sjokoladekake uten mel. Husker ikke om den har et navn, men det er en sånn som sprekker på toppen og er smørbar inni.

Skrevet

Brownies, pavlova, gulrotkake med ostekrem, suksessterte, boller/kringle, stekt ostekake, snickerskake, sitronpai med marengslokk, lefser.

Anonymkode: d8abe...ef8

Skrevet

Jeg er mamma til en med cøliaki og kan opplyse om at absolutt alle kaker enkelt kan lages glutenfrie hvis du vil (men gjærbakst er mer komplisert). Du trenger faktisk bare å bytte ut melet med glutenfritt mel, feks Semper fin mix eller Toro sin kakemiks. Til kaker med kjeksbunn eller kjeks inni, som ostekake eller oreokake, bare bruker du glutenfrie kjeks. Ellers er det viktig å huske at om du har begge deler, bør de glutenfrie stå litt for seg selv og ha egne kakespader sånn at du unngår å få smuler fra en glutenholdig kake over på en glutenfri. 

Jeg setter pris på:

Ostekake 

Sjokoladeostekake 

Snickerskake 

Brownies 

Sitronpai

Eplekake 

Anonymkode: e6cf3...5a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er mamma til en med cøliaki og kan opplyse om at absolutt alle kaker enkelt kan lages glutenfrie hvis du vil (men gjærbakst er mer komplisert). Du trenger faktisk bare å bytte ut melet med glutenfritt mel, feks Semper fin mix eller Toro sin kakemiks. Til kaker med kjeksbunn eller kjeks inni, som ostekake eller oreokake, bare bruker du glutenfrie kjeks. Ellers er det viktig å huske at om du har begge deler, bør de glutenfrie stå litt for seg selv og ha egne kakespader sånn at du unngår å få smuler fra en glutenholdig kake over på en glutenfri. 

Jeg setter pris på:

Ostekake 

Sjokoladeostekake 

Snickerskake 

Brownies 

Sitronpai

Eplekake 

Supert at du skriver dette, så mange kan se. Jeg har god erfaring med å tydelig merke kaker og egne kakespader. En av mine hedersgjester har cøliaki, så jeg ønsker å ha rikelig utvalg av glutenfrie kaker. Trenger bare litt ny inspirasjon. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Supert at du skriver dette, så mange kan se. Jeg har god erfaring med å tydelig merke kaker og egne kakespader. En av mine hedersgjester har cøliaki, så jeg ønsker å ha rikelig utvalg av glutenfrie kaker. Trenger bare litt ny inspirasjon. 

hi

Så bra! Jeg kan garantere at gjesten din setter utrolig stor pris på tilretteleggingen din. Selv blir både barnet mitt (ungdom nå) og jeg veldig rørt og glad når andre orker å ta hensyn.

Jeg kan virkelig anbefale deg sjokoladeostekake (kan fint lages 1-2 dager før), den er litt uvanlig, men veldig, veldig god.

Skrevet

Mine favorittkaker er:

Suksesskake

Verdens beste

Gulrotkake

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så bra! Jeg kan garantere at gjesten din setter utrolig stor pris på tilretteleggingen din. Selv blir både barnet mitt (ungdom nå) og jeg veldig rørt og glad når andre orker å ta hensyn.

Jeg kan virkelig anbefale deg sjokoladeostekake (kan fint lages 1-2 dager før), den er litt uvanlig, men veldig, veldig god.

Så hyggelig at du sier det. Ja, jeg tror gjesten min setter stor pris på det. Hovedkaka skal være marsipankake fra konditor, og den skal selvfølgelig være glutenfri😍

hi

Skrevet

Jeg er veldig glad i alt av nøtte og mandelkaker. Til en konfirmasjon synes jeg suksessterte og kransekake ser flott ut på kakebordet.

Svigerinnen min har cøliaki og hun er veldig glad i sånn sjokoladerullekake med smørkrem i. Jeg lager den med bare potetmel og den forsvinner med en gang her, ikke bare min svigerinne som liker den :)

http://marias-saltogsott.blogspot.com/2012/03/sjokoladerullekake-med-smrkrem.html

Ellers synes jeg iskake er godt, og det kan man lage i god tid også. Spesielt glad i daimiskake og nøttebunn med bringebæris på.

Marsipankake synes jeg man må ha, jeg elsker det og det gjør de fleste andre også i storfamilien. Når vi har hatt konfirmasjon har det vært kjøpekaken på bordet, de lager en fantastisk god marsipankake på det lokale bakeriet her.

Ellers er det fint med et fruktfat, vannmelon, druer osv, det forsyner mange seg av.

Småsjokolader og potetgull får også ben å gå på.

Det skal liksom bugne litt når det er konfirmasjon, litt mer kaker enn til en vanlig bursdag liksom.

Anonymkode: 3f431...cef

Skrevet

Krydderkake er enkel å lage glutenfri og laktosefri. Jeg bytter bare ut melet og bruker litt mer mel siden sånn allergimel gjør deigen litt bløtere (husker ikke hva jeg pleier å bruke siden det er en stund siden jeg laget det. Kjenner igjen pakken når ejg ser den i butikken) og melka bytter jeg ut med soya, hvaremel eller lignende. Kaka smaker den samme og kan spises av alle. Ingen har hatt eggallergi, så det har ikek vært noe å ta hensyn til. Hatt den mest i barnebursdager og ungene er så glade for en ny kake, ikke den standar kaken alle kjøper til slikt. 

Anonymkode: ade9f...b61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...