Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Forkjølelsen herjer i heimen, så her har vi hatt veldig enkle middager denne uka... - Lapskaus. Et eller annet kjøtt kuttes i terninger og småputrer i 3-4 timer, heller i en pose med frossen lapskausblanding og koker til mørt. Smaker til med salt og pepper, serverer med flatbrød. -Ferdig grillet kylling rives i biter. Løk, sopp, paprika og squash hakkes og stekes. Ha kylling og stekte grønnsaker i en ildfast form. Hell over en saus du liker, for oss bretagne kyllingsaus fra Toro, ost på toppen og gratiner. Server med kokt ris. - Fiskekaker, kokte poteter, råkost og persillesmør. Kok minst dobbelt så mange poteter som du trenger - Pytt i panne. Kutt potetene som ble til overs i går i terninger og stek sammen med pølse i terninger og hakket løk. Serveres med speilegg. Anonymkode: b4a0f...a39
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Til middag får barna mine grovbrød med makrell i tomat på i stedet for middag. Med et glass smoothie til. Andre ganger får de «pizzaskive». En grovbrødskive eller havrepolarbrødskive med sukkerfri ketchup (kjøper den fra Idun med hvit kork, den inneholder bare tomatpuré i tillegg til litt eddik og litt salt), skinke uten natriumnitritt (kjøper Synnøve Finden sin skinke på Kiwi) og ost. Inn i ovnen noen minutter. Det er en skikkelig hverdagsfavoritt Sunnere enn mange middagsretter. Og veldig veldig enkelt. Andre enkle men sunne middagsretter som krever så og si INGEN forbereding eller oppvask er å koke fullkornspasta og blande inn pesto og ost før servering. Et glass smoothie til dessert. Tingene over er basert på at barn mine kategorisk NEKTER å spise noe som smaker som grønnsak. Liker barna dine grønnsaker bør det selvfølgelig legges til. Først etter jeg hadde skrevet det kom jeg på at det kan jo hende du ikke har små barn. I såfall kan du glemme alt over. Men for de som har små barn og ikke orker lage middag en dag er det gode og sunne alternativer. Og både billigere og sunnere enn frossenpizza Anonymkode: aa5c0...69b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Til middag får barna mine grovbrød med makrell i tomat på i stedet for middag. Med et glass smoothie til. Andre ganger får de «pizzaskive». En grovbrødskive eller havrepolarbrødskive med sukkerfri ketchup (kjøper den fra Idun med hvit kork, den inneholder bare tomatpuré i tillegg til litt eddik og litt salt), skinke uten natriumnitritt (kjøper Synnøve Finden sin skinke på Kiwi) og ost. Inn i ovnen noen minutter. Det er en skikkelig hverdagsfavoritt Sunnere enn mange middagsretter. Og veldig veldig enkelt. Andre enkle men sunne middagsretter som krever så og si INGEN forbereding eller oppvask er å koke fullkornspasta og blande inn pesto og ost før servering. Et glass smoothie til dessert. Tingene over er basert på at barn mine kategorisk NEKTER å spise noe som smaker som grønnsak. Liker barna dine grønnsaker bør det selvfølgelig legges til. Først etter jeg hadde skrevet det kom jeg på at det kan jo hende du ikke har små barn. I såfall kan du glemme alt over. Men for de som har små barn og ikke orker lage middag en dag er det gode og sunne alternativer. Og både billigere og sunnere enn frossenpizza Anonymkode: aa5c0...69b Dette er forresten det barna mine får når vi ikke har overskudd til å lage middag. Så det er ikke hver dag. Men kanskje 2-3 ganger i uka Anonymkode: aa5c0...69b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Til middag får barna mine grovbrød med makrell i tomat på i stedet for middag. Med et glass smoothie til. Andre ganger får de «pizzaskive». En grovbrødskive eller havrepolarbrødskive med sukkerfri ketchup (kjøper den fra Idun med hvit kork, den inneholder bare tomatpuré i tillegg til litt eddik og litt salt), skinke uten natriumnitritt (kjøper Synnøve Finden sin skinke på Kiwi) og ost. Inn i ovnen noen minutter. Det er en skikkelig hverdagsfavoritt Sunnere enn mange middagsretter. Og veldig veldig enkelt. Andre enkle men sunne middagsretter som krever så og si INGEN forbereding eller oppvask er å koke fullkornspasta og blande inn pesto og ost før servering. Et glass smoothie til dessert. Tingene over er basert på at barn mine kategorisk NEKTER å spise noe som smaker som grønnsak. Liker barna dine grønnsaker bør det selvfølgelig legges til. Først etter jeg hadde skrevet det kom jeg på at det kan jo hende du ikke har små barn. I såfall kan du glemme alt over. Men for de som har små barn og ikke orker lage middag en dag er det gode og sunne alternativer. Og både billigere og sunnere enn frossenpizza Anonymkode: aa5c0...69b Hahaha, sorry, var bare morsomt at du avlyser hele innlegget ditt litt og litt. Anonymkode: 82418...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå