Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Var på visning i går, eneste interessent (men øde, lite sted, så det er normalt). Vurdere å legge inn bud i dag, har lest papirer og alt ser ok ut etter hva jeg kan forvente av en eldre leilighet. Men er det ting man kanskje ikke tenker over, noen med tips? Det elektriske anlegget er ikke kontrollert av takstmann, men hadde med meg en bekjent som sier at dette ser ok ut. Rørsystem er ikke sjekket av takstmann, kan jeg gå på en smell, eller er 2009 fortsatt relativt nytt med tanke på levetid? Anonymkode: c8e79...b1d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Rørene mine er fra 1975 og holder fortsatt, så jeg tror du er safe Anonymkode: 74eb6...105
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Takstmann har blitt en nesten tullete sak, vi skal legge ut bolig nå som er 2 år gammel. Alt er dokumentert, det er balkonger på begge sider av bygget. Allikevel skriver takstmann forbehold om kledning da den kun er inspisert fra bakkenivå. Sluk i balkong, ikke besiktiget av takstmann med påstand at den er skrudd fast. Det er den ikke, luke er løs, mannen var til og med hjemme hvis han hadde spørsmål. Når takstmann tar så mange forbehold som dette blir taksten nesten ubrukelig. Røropplegg fra 2009 tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. De sluttet med kobberrør på 90-tallet. Ting som er greit å sjekkke. Varmtvannsbereder og om den står i ett rom med sluk, om du deler noe røropplegg med andre enheter, stoppekran i orden, at arbeid er utført av faglærte. Samme med det elektriske. Les egenerklæringen nøye. Anonymkode: 5b17c...27d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Rørene mine er fra 1975 og holder fortsatt, så jeg tror du er safe Anonymkode: 74eb6...105 Takk 🙈 godt å få svar på ting man ikke har peiling på 💖 Anonymkode: c8e79...b1d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takstmann har blitt en nesten tullete sak, vi skal legge ut bolig nå som er 2 år gammel. Alt er dokumentert, det er balkonger på begge sider av bygget. Allikevel skriver takstmann forbehold om kledning da den kun er inspisert fra bakkenivå. Sluk i balkong, ikke besiktiget av takstmann med påstand at den er skrudd fast. Det er den ikke, luke er løs, mannen var til og med hjemme hvis han hadde spørsmål. Når takstmann tar så mange forbehold som dette blir taksten nesten ubrukelig. Røropplegg fra 2009 tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. De sluttet med kobberrør på 90-tallet. Ting som er greit å sjekkke. Varmtvannsbereder og om den står i ett rom med sluk, om du deler noe røropplegg med andre enheter, stoppekran i orden, at arbeid er utført av faglærte. Samme med det elektriske. Les egenerklæringen nøye. Anonymkode: 5b17c...27d Tusen takk! Ja har solgt bolig tidligere og følte også at takstmann var en vits av en utgift... mye svada... Ja egenerklæring og alt av vedlegg/papirer er lest gjennom flere ganger👌 Anonymkode: c8e79...b1d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk! Ja har solgt bolig tidligere og følte også at takstmann var en vits av en utgift... mye svada... Ja egenerklæring og alt av vedlegg/papirer er lest gjennom flere ganger👌 Anonymkode: c8e79...b1d Spennende. Lykke til. Kjekt å være eneste interessent, da er det lov å prute litt 👍🏻 Anonymkode: 5b17c...27d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Bør ikke være store feil på en såpass ny leilighet altså, både rør og elektrisk skal vare lenger enn som så. Anonymkode: d0111...601
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå