Gå til innhold

Høstgarderoben :)

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, *Miss Marple* said:

Jeg likte dunkåpen! Hvordan er den i størrelsen? Er den lett å ha på?

Stor, så det er lurt å gå ned i størrelse. Jeg tror den er normalt lett for en dunjakke. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen penger til å kjøpe meg noe nytt.

Men jenta mi fikk en ny genser (49kr) fra H&M . Vi bruker det vi har. 

Anonymkode: 63e0b...7a9

Skrevet
beef sister skrev (8 timer siden):

Stor, så det er lurt å gå ned i størrelse. Jeg tror den er normalt lett for en dunjakke. 

Jeg likte også den kåpen! Så veldig deilig ut😊

Skrevet
16 hours ago, beef sister said:

Jeg gir totalt faen i klimaendringer, i likhet med alle som kjøper noe som helst de ikke trenger, så jeg har kjøpt en hel del. Blant annet noen kjoler (jeg skal nok ha noen til også), noen bukser, et par gensere og så har jeg attpåtil strikket meg tre gensere - den fjerde er på vei. Blir nok noen skjørt og sko også, men så langt har jeg ikke kommet. 

Ved siden av det har jeg slått til på yttertøyfronten. Jeg har kjøpt meg denne: https://holzweileroslo.com/product/new-arrivals/loen-down-jacket-teal/ og denne: https://villoid.no/products/burner-teddy-jacket-oatmeal og denne: https://www.moncler.com/en-gb/women/outerwear/short-down-jackets/holostee-navy-blue-G20931A00108595KC780.html OG denne: https://scandinavianedition.no/collections/aw-21-womens/products/vesty-dark-olive

Du hadde ikke yttertøy fra før...? Du trengte og kjøpe jakker i flertall til over 30 lapper...? Mens barn lever i fattigdom i Norge og sulter i verden... 

Anonymkode: 26905...307

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

De skoa var fine. Er de gode, lette?

Anonymkode: b517c...abd

Jeg vet ikke enda, skal hente de på posten i dag 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du hadde ikke yttertøy fra før...? Du trengte og kjøpe jakker i flertall til over 30 lapper...? Mens barn lever i fattigdom i Norge og sulter i verden... 

Akkurat hvor mye jakkene koster er da ikke relevant ! Har hun råd til det så har hun det. Hun sa heller ikke at hun trengte så mange jakker . Hun kjøpte dem vel fordi hun hadde lyst?

Skrevet
23 minutes ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Akkurat hvor mye jakkene koster er da ikke relevant ! Har hun råd til det så har hun det. Hun sa heller ikke at hun trengte så mange jakker . Hun kjøpte dem vel fordi hun hadde lyst?

Det er sjølvsagt relevant! Det er kvalmende... Samma hvor lyst man har på mange jakker man ikke trenger lar man være og kjøpe så mange. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og avsporinger.

Admin

Skrevet
sug lut skrev (På 16.9.2021 den 9.36):

Svart smalt ribbeskjørt var alt jeg har trengt i høst, det skal brukes med alt jeg allerede har, så får vi se om det dukker opp noe jeg har ustoppelig lyst på i tillegg. Det pleier det å gjøre, der er jo bare stas. Jo, jeg må ha nye terrengsko straks, da,  siden de gamle er nesten ferdige, men det er jo rent praktisk.

Er det ny høsttrend med ribbestrikket skjørt? Har du link og inspo til hvordan man kan bruke det?

Har gått ned mye i vekt pga sykdom, klærne passer ikke, lyst på noe fint som løfter humøret og garderoben.

Anonymkode: 61264...fca

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det ny høsttrend med ribbestrikket skjørt? Har du link og inspo til hvordan man kan bruke det?

Har gått ned mye i vekt pga sykdom, klærne passer ikke, lyst på noe fint som løfter humøret og garderoben.

Anonymkode: 61264...fca

Har ikke egt tenkt over om det er trend, for jeg har hatt et sånt fortløpende siden åttitallet. Men når du sier det og jeg googlet så har de det nå overalt, NA-KD og &other stories og Gina Tricot osv, så det er nok det.  Under diger genser eller vanlig genser eller tunika eller skjorte - enkleste plagg i verden.

Red. Når jeg nå googlet hvordan de bruker det så er det mye tett, kort og kroppsnært og mye matching. Det gjør ikke jeg, her er ikke magen på lufting. Men hei, har du lyst har du mage.

Endret av sug lut
Skrevet

Ufff her var det mye frumpy frump. 

Anonymkode: 0b379...7cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Du godeste, det er bortimot grensesprengende hvor lite det klør noen andre enn deg at du ikke liker hva andre har på seg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva betyr det? 

Anonymkode: 75af6...33a

Skrevet

Jeg syns det var mye fint her men helt sjukt a bruke ville summer på klær hver sesong. Ingen trenger det! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hva betyr det? 

Det betyr kjærring-aktig. Som kjolen til sug lut feks.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vel, vel. Jeg kan både kle meg, stave og skrive fulle setninger. Du har et stykke å gå på alt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Så er ikke sug lut en furten tenåring heller, som visse andre

Anonymkode: b517c...abd

Skrevet
sug lut skrev (40 minutter siden):

Vel, vel. Jeg kan både kle meg, stave og skrive fulle setninger. Du har et stykke å gå på alt.

Hvorvidt jeg kan kle meg har du ingen informasjon om, i og med at jeg ikke har lagt ut noen linker til innkjøp 😉 Og du er vel ansett over 50, så det er greit at du er litt kjerring altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorvidt jeg kan kle meg har du ingen informasjon om, i og med at jeg ikke har lagt ut noen linker til innkjøp 😉 Og du er vel ansett over 50, så det er greit at du er litt kjerring altså.

Ansett? 

Du kler deg vel på samme nivå som du skriver, så da vet vi jo litt om det.

Skrevet (endret)
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

https://oscarsgate54.no/produkt/roma-cardigan/ Denne er på vei til meg nå😊

junimamma81 skrev (1 time siden):

Denne likte jeg 😊

Jeg er enig i at den var fin, men likevel, med så høy andel syntetisk materiale er den garantert ikke like fin lenge.

Det undrer meg hvordan relativt dyre klær kan forsvare å bruke så mye billige fibre, akryl og polyester. 

Som holzweiler sine luer, man skulle tro de var ren ull, men neida. 

Kjipe greier.

Unnskyld nå var jeg surmaga.

Endret av amandine
Skrevet
amandine skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig i at den var fin, men likevel, med så høy andel syntetisk materiale er den garantert ikke like fin lenge.

Det undrer meg hvordan relativt dyre klær kan forsvare å bruke så mye billige fibre, akryl og polyester. 

Kjipe greier.

Det er av den enkle grunn at folk kjøper FØLELSEN av å kjøpe noe eksklusivt, og ikke høy kvalitet i seg selv. Verdens enkleste markedsføringslov, som også forklarer hvorfor enkelte kliner inn ansiktet med kremer, kaviar, oljer og annet til flere tusen kroner som hudleger gjentar til det kjedsommelige at umulig kan ha noen effekt. 

For et par-tre år siden husker jeg det ble solgt «strikkagensere» i knalle farger til 2-3000 kroner. Problemet var bare at det var maks 20% ull i dem (om noe), resten syntetisk ræl. Det hadde vært billigere å kjøpe ullgarn og betalt noen for å strikke en ordentlig ullgenser. Verden vil bedras 😉

Anonymkode: e2da8...743

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Syns da ikke alt har var kjerring? 

Skrevet
amandine skrev (45 minutter siden):

Kjipe greier.

Unnskyld nå var jeg surmaga.

Enig. Syntetiske materialer holder seg aldri fint lenge. Bortkasta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...