Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Hva har du skaffet eller vil skaffe til høstens garderobe? Jeg har gått til innkjøp av et smalt ribbestrikket sort skjørt og så disse https://www.na-kd.com/no/alle-kategorier/chunky-retro-mokkasiner-white-1055-001025-0001 Anonymkode: b702d...1f0
amandine Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Det skal ikke handles noe til høstgarderoben, det trenger jeg ikke. Men jeg skal ha en tur i klesskapet og rotere litt på innholdet. Og så skal jeg gjøre det samme i skoskapet og i veskebeholdningen. Jeg har en venninne som henger opp ferdige antrekk med tilbehør og alt, det er litt forbi mine evner, men jeg roterer litt hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Har kjøpt denne, trenger noe vind og vanntett å gå tur med hunden i. Veldig fornøyd med den. https://www.zizzi.no/jakker/overgangsjakker/softshelljakke-med-hette-og-just-M52938A Så må jeg nok ha noen nye gore tex joggesko, har ikke kjøpt enda så vet ikke helt hva det blir. Forrige paret jeg hadde var fra Scholl, men de er nok brukt opp. Anonymkode: af57c...403
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Jeg skal kjøpe noe tøy til høsten ja. Ser etter noen deilige strikkegensere blant annet. Trenger også nye støvler og skal kjøpe meg nytt tykt skjerf.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 Som normalt kan jeg ikke det. Ikke råd! Anonymkode: 30605...1de
sug lut Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Svart smalt ribbeskjørt var alt jeg har trengt i høst, det skal brukes med alt jeg allerede har, så får vi se om det dukker opp noe jeg har ustoppelig lyst på i tillegg. Det pleier det å gjøre, der er jo bare stas. Jo, jeg må ha nye terrengsko straks, da, siden de gamle er nesten ferdige, men det er jo rent praktisk.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Jeg tror ikke jeg trenger noe. Klærne holder jo en del år. Det måtte eventuelt være nye gummistøvler. De jeg har har hull, men det er litt oppe på leggen så det gjør ikke så mye Anonymkode: a2fc2...4ac
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 Føler ikke trangen for å kjøpe noe nytt... Anonymkode: fb8c2...d95
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 Det siste året har jeg gått ned 25 kg, og det meste av klærne mine er som telt da jeg har gått fra str 50 til 42/44. Jeg har kjøpt meg fire nye turbukser, en ny skalljakke, en ny lett dunjakke og en dunkåpe. I tillegg må jeg få kjøpt meg noen bukser, gensere og kjoler/skjørt, samt ullundertøy da jeg fryser støtt- Anonymkode: d6526...da2
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 Kjøper dere nye klær bare fordi det er ny sesong, ikke fordi dere trenger noe nytt? Jeg har i og for seg råd, men gjør ikke det. Kjenner jeg blir litt irritert på motebransjen, som varier trendene bare for å få oss til å gå rett på limpinnen og forbruke masse vi egentlig ikke trenger, som blir lagt bort etter én sesong. Ikke rart det blir mye belastning jordkloden vår. (Merk at det ikke er meningen å moralisere over folk som kjøper ting de faktisk trenger.) Anonymkode: 032fd...d16
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 https://www.keepfit.no/products/twentyfour-finse-frigg-leather-boot-d https://www.keepfit.no/products/twentyfour-mellow-pile-hz https://www.keepfit.no/products/twentyfour-1222-multibukse https://www.keepfit.no/products/twentyfour-finse-ullgenser Jeg går mye tur med hunden så trengte litt nye turklær 😊
sug lut Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 (endret) Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Kjøper dere nye klær bare fordi det er ny sesong, ikke fordi dere trenger noe nytt? Jeg har i og for seg råd, men gjør ikke det. Kjenner jeg blir litt irritert på motebransjen, som varier trendene bare for å få oss til å gå rett på limpinnen og forbruke masse vi egentlig ikke trenger, som blir lagt bort etter én sesong. Ikke rart det blir mye belastning jordkloden vår. (Merk at det ikke er meningen å moralisere over folk som kjøper ting de faktisk trenger.) Anonymkode: 032fd...d16 Ny sesong viser jo gjerne om det er hull noe sted i basisplaggene, de som gjør resten av plaggene anvendelig, og jeg fant ut at jeg hadde for få bukser og valgte å kjøpe et enkel skjørt i stedet, for eksempel. Da kan jeg gå i alle de toppene og gensernr jeg har. De er mange. Men med rompa bar blir de verre. Og det blir jo tydelig ved sesongstart, jeg har ikke gått i annet enn evt tynne sommerbukser - forøvrig tjue år gamle - siden i våres. Så kommer lyst og glede på toppen. Det blir alltid kjøpt noe nytt bare fordi. Klær er gøy. Men jeg har klærne mine i evigheter, tok nettopp frem et tredve år gammelt skjørt blant annet. Dessuten sirkulerer vi klær blandt venninner, og kjøper gjerne brukt også. Endret 16. september 2021 av sug lut
Luksusdyret Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 sug lut skrev (17 minutter siden): Ny sesong viser jo gjerne om det er hull noe sted i basisplaggene, de som gjør resten av plaggene anvendelig, og jeg fant ut at jeg hadde for få bukser og valgte å kjøpe et enkel skjørt i stedet, for eksempel. Da kan jeg gå i alle de toppene og gensernr jeg har. De er mange. Men med rompa bar blir de verre. Og det blir jo tydelig ved sesongstart, jeg har ikke gått i annet enn evt tynne sommerbukser - forøvrig tjue år gamle - siden i våres. Så kommer lyst og glede på toppen. Det blir alltid kjøpt noe nytt bare fordi. Klær er gøy. Men jeg har klærne mine i evigheter, tok nettopp frem et tredve år gammelt skjørt blant annet. Dessuten sirkulerer vi klær blandt venninner, og kjøper gjerne brukt også. Det blir ikke like gøy når vi må betale høyere avgifter på grunn av miljø og overforbruk. Jeg forstår ikke at folk i 2021, med det klimafokuset vi har hatt en god stund, kjøper klær hver sesong "bare fordi det er gøy".
Luksusdyret Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kjøper dere nye klær bare fordi det er ny sesong, ikke fordi dere trenger noe nytt? Jeg har i og for seg råd, men gjør ikke det. Kjenner jeg blir litt irritert på motebransjen, som varier trendene bare for å få oss til å gå rett på limpinnen og forbruke masse vi egentlig ikke trenger, som blir lagt bort etter én sesong. Ikke rart det blir mye belastning jordkloden vår. (Merk at det ikke er meningen å moralisere over folk som kjøper ting de faktisk trenger.) Anonymkode: 032fd...d16 Helt enig. Det skrikes overalt om nye moter, salg, ditten og datten, at dette og dette er trendy og ikke, masse reklame alle veier. Selvfølgelig skal man kjøpe seg klær for å erstatte klærne som er slitt eller hvis man trenger nytt, for eksempel på grunn av endret vekt/fasong. Men at man skal shoppe bare for å shoppe er uforståelig i 2021.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 sug lut skrev (28 minutter siden): Ny sesong viser jo gjerne om det er hull noe sted i basisplaggene, de som gjør resten av plaggene anvendelig, og jeg fant ut at jeg hadde for få bukser og valgte å kjøpe et enkel skjørt i stedet, for eksempel. Da kan jeg gå i alle de toppene og gensernr jeg har. De er mange. Men med rompa bar blir de verre. Og det blir jo tydelig ved sesongstart, jeg har ikke gått i annet enn evt tynne sommerbukser - forøvrig tjue år gamle - siden i våres. Så kommer lyst og glede på toppen. Det blir alltid kjøpt noe nytt bare fordi. Klær er gøy. Men jeg har klærne mine i evigheter, tok nettopp frem et tredve år gammelt skjørt blant annet. Dessuten sirkulerer vi klær blandt venninner, og kjøper gjerne brukt også. Samme her. Klær er gøy! Både nye og gamle. I går gravde jeg frem bestemors 50 talls kåpe . Helt herlig! Den skal jeg kjøpe nytt varmt skjerf til. Gir bort og får klær også😊.
sug lut Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Samme her. Klær er gøy! Både nye og gamle. I går gravde jeg frem bestemors 50 talls kåpe . Helt herlig! Den skal jeg kjøpe nytt varmt skjerf til. Gir bort og får klær også😊. Så kult. Jeg har en bestemorpels jeg håper det blir kaldt nok til.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #17 Skrevet 16. september 2021 Milfy Way skrev (20 minutter siden): Det blir ikke like gøy når vi må betale høyere avgifter på grunn av miljø og overforbruk. Jeg forstår ikke at folk i 2021, med det klimafokuset vi har hatt en god stund, kjøper klær hver sesong "bare fordi det er gøy". Du sier noe der, hyklere hele gjengen... Anonymkode: fb8c2...d95
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #18 Skrevet 16. september 2021 Skal ha en strikkejakke og en genser mamma strikket til meg. Og så må jeg nok investere i et par nye bukser. Kun fordi de er slitt Anonymkode: dcfe3...e31
frk Nilsen Skrevet 16. september 2021 #19 Skrevet 16. september 2021 Har kjøpt en "skjortejakke" til bruk når det er for varmt til tynn boblejakke, kåpe osv og en ny skalljakke, den andre var mange år og var lekk som en sil. Har også kjøpt et par høstsko. Har endelig tatt fram kjolene som passer til årstiden, det er nesten som å dra på shopping i eget klesskap
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #20 Skrevet 16. september 2021 Jeg har gått ned 10 kg. Ville bli litt tynnere, men ikke tynn. Så jeg har vært i boden og gått gjennom klær som var for trange. Jeg kaster de nemlig ikke. Det ble 8 "nye" bukser, 4 skjørt, 4 tykke strikkegensere og div pene topper. Så jeg har investert i et par kule boots som jeg kan bruke til skjørtene. Og selvfølgelig til bukser. Anonymkode: a53dd...1c1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. september 2021 #21 Skrevet 16. september 2021 sug lut skrev (38 minutter siden): Så kult. Jeg har en bestemorpels jeg håper det blir kaldt nok til. Herlig!! Sånne plagg er koselige å ta frem.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #22 Skrevet 16. september 2021 Innlegget mitt om miljø og overforbruk var ikke rettet mot folk som trenger nye klær fordi de gamle er slitt, folk som kjøper brukt eller mot bare kjøper seg noe nytt som de har tenkt å bruke i flere år fremover. Derimot skjønner jeg ikke hvorfor folk bare MÅ ha en ny bukse i 90-tallsstil, som de aldri ville vist seg i for to år siden, og som kommer til å bli kastet eller levert til UFF så fort moten svinger igjen, noe som forutsigbart nok vil skje temmelig snart. Anonymkode: 032fd...d16
Luksusdyret Skrevet 16. september 2021 #23 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Innlegget mitt om miljø og overforbruk var ikke rettet mot folk som trenger nye klær fordi de gamle er slitt, folk som kjøper brukt eller mot bare kjøper seg noe nytt som de har tenkt å bruke i flere år fremover. Derimot skjønner jeg ikke hvorfor folk bare MÅ ha en ny bukse i 90-tallsstil, som de aldri ville vist seg i for to år siden, og som kommer til å bli kastet eller levert til UFF så fort moten svinger igjen, noe som forutsigbart nok vil skje temmelig snart. Anonymkode: 032fd...d16 Det er en god del slike tendenser generelt. Dessverre har diverse rosablogger bidratt til enda mer overforbruk ved å reklamere for shopping, interiør, det siste nye osv. Det som er litt morsomt, er at de samme menneskene ofte er veldig engasjert i klimadebatten, selvfølgelig fra den grønne siden 😁
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #24 Skrevet 16. september 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Samme her. Klær er gøy! Både nye og gamle. I går gravde jeg frem bestemors 50 talls kåpe . Helt herlig! Den skal jeg kjøpe nytt varmt skjerf til. Gir bort og får klær også😊. Når til og med gjennbruk blir brukt som unskyldning for å kjøpe noe nytt... Som om ikke du har både kåper og skjerf nok fra før. Anonymkode: a2fc2...4ac
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. september 2021 #25 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Når til og med gjennbruk blir brukt som unskyldning for å kjøpe noe nytt... Som om ikke du har både kåper og skjerf nok fra før. Anonymkode: a2fc2...4ac Alltid like hyggelig med sånne kommenterer ! Det gjør liksom dagen virkelig komplett. For å svare deg seriøst ; jeg handler både av nødvendighet og lyst. Jeg skal ikke kjøpe meg noen ny kåpe. Jeg skal kjøpe ett nytt varmt skjerf som passer til . Ikke fordi jeg trenger nytt skjerf , men fordi jeg har lyst . Jeg trenger ingen som helst unnskyldning for å kjøpe meg noe som helst. Heldigvis 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå