Gå til innhold

Hvor lenge før kan jeg bake til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å bake ostekake, sjokoladekake og marsipankake.

Ostekaken inneholder kremost og krem, fyllet legges på toppen av kjeksbunnen.

Sjokoladekaka har smørkrem som glasur.

Marsipankaka inneholder vaniljekrem og vispet krem.

Konfirmasjon lørdag. Kan jeg bake en av kakene i dag, en i morgen og en på fredag? Eller bør alle vakes fredag?

Anonymkode: eb1ac...6dc

Anonymkode: d3553...92a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bunnen til bløtkaka kan du bake og putte i fryseren, så pynter du den på fredag.

De to andre ville jeg bakt på fredag. En sjokoladekake holder seg et par dager i kjøleskap, men greit at den ikke "går ut på dato" lørdag så dere kan spise rester søndag og mandag også...

Anonymkode: 95046...1f9

Skrevet

Du kan bake sukkerbrød på torsdag, men resten ville jeg absolutt ikke lagd før fredag. 

Iskaker er genialt av og til.. De kan lages i lang tid i forveien. Og pavlovabunn

Anonymkode: a55be...d78

Skrevet

Bunnen til sjokoladekaken og sukkerbrødet kan du bake flere uker før og fryse.

Marsipankaken ville jeg gjort klar samme dagen, tidligst kvelden før, men da må den stå i kjøleskap.

Sjokoladekaken kan gjøres klar et par dager før festen hvis du kan sette den kjølig. Den kan også fryses i noen uker hvis du har god plass i fryseboksen.

Ostekaken ville jeg laget fredag. Bunnen kan bli myk om den dtår for lenge, men den må ha noen timer for å sette seg skikkelig. Trenger kjøleskap.

Anonymkode: eb819...364

Skrevet

Sjokoladekaken går fint å lage to dager før så lenge den står kaldt.

Marsipankaker BØR lages minst en dag (gjerne to) før de skal spises, men vent så lenge som mulig med å legge på marsipanlokket, for kaken kan «svette» litt og da blir marsipanen bløt.

Ostekake bør lages så tett opp mot selskapet som mulig så ikke kjeksen blir «soggy».

Lykke til!

Skrevet

Takker for råd! Da lager jeg to kaker i morgen og siste på lørdag, så satser jeg på at det går fint.

Det blir spennende dette🥳👍

Anonymkode: d3553...92a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...