Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #26 Skrevet 16. september 2021 Pobie skrev (6 timer siden): Uansett hvordan du vrir og vender på det er det uansvarlig å sette kattunger til verden når det allerede fødes for mange kattunger. De som får kattunger av deg ville uansett skaffet seg katt, og du tar dermed et hjem fra en annen kattunge når du med vilje lar katten din få unger. Det er uansvarlig av deg å skaffe barn når det allerede fødes for mange. Hvis du ikke hadde fått dine egne, hadde du sikkert adoptert noen fra et barnehjem. Anonymkode: 59bbf...7bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #27 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kattunger på huskatt fordi du har lyst på? Det var litt spesielt, har jeg aldri hørt før tror jeg. Anonymkode: 8d9e8...11c Hva mener du? Hva er ellers grunnen til at man velger å få kattunger på huskatt? Og det er da mye bedre å få det fordi man har lyst på enn fordi man vil tjene penger - og lager en kattefabrikk hvor katten får altfor mange kull. Anonymkode: 59bbf...7bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #28 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg håper du ikke finner en veterinær som er utdatert nok til å gå med på dette, og jeg håper du ikke skaffer katt. Det er så hylende åpenbart at du setter deg og ditt over kattens velferd. ...utryddelse av huskatt. Nå har jeg hørt det også! 🙄 Anonymkode: e5841...d6a Jeg har allerede katt takk, som ikke skal kastreres. Jeg finner helt sikkert en fornuftig dyrlege. Anonymkode: 59bbf...7bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #29 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg har allerede katt takk, som ikke skal kastreres. Jeg finner helt sikkert en fornuftig dyrlege. Anonymkode: 59bbf...7bc Fornuftige dyrleger skriver ikke ut medikamenter dom gir kreft, bare fordi trumpete Karens vil ha søøøøøte kattunger. Anonymkode: e5841...d6a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #30 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Fornuftige dyrleger skriver ikke ut medikamenter dom gir kreft, bare fordi trumpete Karens vil ha søøøøøte kattunger. Anonymkode: e5841...d6a Det får vi nå se på , Frøken Siameser 😘 Anonymkode: 59bbf...7bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #31 Skrevet 16. september 2021 Pobie skrev (7 timer siden): Uansett hvordan du vrir og vender på det er det uansvarlig å sette kattunger til verden når det allerede fødes for mange kattunger. De som får kattunger av deg ville uansett skaffet seg katt, og du tar dermed et hjem fra en annen kattunge når du med vilje lar katten din få unger. Det gjelder jo like mye for dem som har rasekatter. Anonymkode: a5326...543
Pobie Skrevet 16. september 2021 #32 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er uansvarlig av deg å skaffe barn når det allerede fødes for mange. Hvis du ikke hadde fått dine egne, hadde du sikkert adoptert noen fra et barnehjem. Anonymkode: 59bbf...7bc Der fødes ikke for mange barn i Norge, og det er uansett absurd å sammenligne kattunger med å få barn. Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det gjelder jo like mye for dem som har rasekatter. Anonymkode: a5326...543 Har aldri sagt noe annet. Det er imidlertid et helt annet marked når det er snakk om rasekatter, og de som bruker tusenvis på en rasekatt gjør det ofte pga allergi eller de av andre grunner trenger et visst aktivitetsnivå på katten. Altså folk som ikke nødvendigvis ville skaffet seg huskatt dersom det ikke fantes rasekatter.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #33 Skrevet 16. september 2021 Blir ikke overrasket lenger over idiotien.. i tillegg virker det som om disse folka ramler rett ned på barnehagenivå når man prøver å utdanne dem. "Selv om alle sier det er dumt skal jeg IALLEFALL gjøre det". Det er bare å gi opp, sånne folk som dette vil ikke vite noe annet enn det de vet best selv. Anonymkode: b71fd...25e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #34 Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Etter min erfaring går det helt fint med p-piller. Og brutalt og smertefullt? Ærlig talt, har vi beveget oss så langt bort fra naturtilstanden at vi prøver å forhindre at dyr gjør den mest naturlige tingen i verden? Anonymkode: 59bbf...7bc Etter din erfaring går det helt fint? Har du noen forutsetning til å vite hvordan katten føler det er å få trykket i seg enorme mengder hormoner? Katter er stort sett veldig flinke til å skjule ubehag. Og, ja. Paring av katter er både brutalt og smertefullt. Selv om det er naturlig, er det ikke alltid en udelt positiv opplevelse for dyret. Katter som pares vilt, blir som regel voldtatt av flere hannkatter. Ukastrerte katter er som oftest uvaksinerte, og derfor bærere av sykdommer. I tillegg er det ofte farligere for Ukastrerte å vandre ute. De havner oftere i krangler og er oftere på lengre turer. Selv har jeg 4 katter. Alle kommer HiA dyrebeskyttelsen, hvor jeg også har fostret katter. Dette er overskuddskatter etter uansvarlige eiere. Det trengs ikke flere katter som dumpes etter den første koselige kattungefasen er over. Anonymkode: 28593...761
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #35 Skrevet 17. september 2021 Jeg er enig i at man skal begrense mengden kattunger, men det var fa voldsomt til pes hi får da. Det er da stadig annonser om katter til salgs, er alle disse onde og ubetenksomme mennesker? Og når det gjelder at p-piller er så ille for katten, så lurer jeg på hvordan de som har rasekatte som de avler på gjør det? De må vel nødvendigs gi p-piller mellom kullene? Anonymkode: b6336...d61
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #36 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Etter din erfaring går det helt fint? Har du noen forutsetning til å vite hvordan katten føler det er å få trykket i seg enorme mengder hormoner? Katter er stort sett veldig flinke til å skjule ubehag. Og, ja. Paring av katter er både brutalt og smertefullt. Selv om det er naturlig, er det ikke alltid en udelt positiv opplevelse for dyret. Katter som pares vilt, blir som regel voldtatt av flere hannkatter. Ukastrerte katter er som oftest uvaksinerte, og derfor bærere av sykdommer. I tillegg er det ofte farligere for Ukastrerte å vandre ute. De havner oftere i krangler og er oftere på lengre turer. Selv har jeg 4 katter. Alle kommer HiA dyrebeskyttelsen, hvor jeg også har fostret katter. Dette er overskuddskatter etter uansvarlige eiere. Det trengs ikke flere katter som dumpes etter den første koselige kattungefasen er over. Anonymkode: 28593...761 Folk som deg er helt klin kokos gal, og er hovedgrunnen til at jeg aldri ville adoptert en katt fra en dyrevernorganisasjon. Dere har virkelig ikke rot i virkeligheten. Jeg ser for meg at du har vokst opp i en storby og aldri har fått ha et naturlig forhold til dyr som barn. Antakelsen din om at ukastrerte "som oftest" også er uvaksinerte er også helt på trynet. Min katt har fått de anbefalte vaksinene, selv om jeg ikke kommer til å kastrere henne. Hun er dermed beskyttet mot de sykdommene disse fryktelig gjeng-voldtektshannkattene bærer på. Selvsagt har du fire katter.. de får sikkert lov til å gå på kjøkkenbenken også. Jeg har ingen intensjon om å dumpe noen kattunger. Når jeg ser på argumentasjonen din tror jeg forøvrig at jeg har vel så bra forutsetninger som deg for å forstå noe om katter. Som jeg har nevnt mange ganger nå, har jeg hatt flere hunkatter i mitt liv. Alle disse var utekatter, og alle fikk p-piller. Aldri noen gang har vi opplevd at de har fått uønskede kattekull. Det må jo nødvendigvis bety at de ikke har hatt for vane å kaste opp p-pillen. Så det går nok HELT bra. Anonymkode: 59bbf...7bc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #37 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er enig i at man skal begrense mengden kattunger, men det var fa voldsomt til pes hi får da. Det er da stadig annonser om katter til salgs, er alle disse onde og ubetenksomme mennesker? Og når det gjelder at p-piller er så ille for katten, så lurer jeg på hvordan de som har rasekatte som de avler på gjør det? De må vel nødvendigs gi p-piller mellom kullene? Anonymkode: b6336...d61 Rasekatter som brukes i avl går ikke ute, så de holdes rett og slett unna hannkatter når de ikke skal ha unger, akkurat som hunder. Anonymkode: 8d9e8...11c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #38 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Rasekatter som brukes i avl går ikke ute, så de holdes rett og slett unna hannkatter når de ikke skal ha unger, akkurat som hunder. Anonymkode: 8d9e8...11c Stakkars katter. De må leve et veldig unaturlig og miserabelt liv. Innesperret i åresvis. Anonymkode: a5326...543
Pobie Skrevet 17. september 2021 #39 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er enig i at man skal begrense mengden kattunger, men det var fa voldsomt til pes hi får da. Det er da stadig annonser om katter til salgs, er alle disse onde og ubetenksomme mennesker? Og når det gjelder at p-piller er så ille for katten, så lurer jeg på hvordan de som har rasekatte som de avler på gjør det? De må vel nødvendigs gi p-piller mellom kullene? Anonymkode: b6336...d61 Det er vel ingen som har brukt ordene ond og ubetenksom. Men uansvarlig er det. Det er imidlertid mer uansvarlig å med vilje la katten få et planlagt kull, enn at det skjer et uhell som ender i kattunger.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #40 Skrevet 17. september 2021 Pobie skrev (38 minutter siden): Det er vel ingen som har brukt ordene ond og ubetenksom. Men uansvarlig er det. Det er imidlertid mer uansvarlig å med vilje la katten få et planlagt kull, enn at det skjer et uhell som ender i kattunger. For kattene spiller det vel ingen rolle? Jeg ser forsåvidt ikke at det å være uansvarlig å få kattunger fordi man ikke passer på er bedre enn å planlegge et kull til når det passer for både mennesker og dyr. Anonymkode: b6336...d61
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #41 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (På 15.9.2021 den 18.50): Det passer ikke for meg å sterilisere/kastrere, fordi jeg ønsker å ha muligheten til å få kattunger senere og samtidig vil la henne være utekatt. Jeg vet det kan øke sjansen for kreft, men har hatt katter tidligere som ble veldig gamle på tross av årevis med p-piller. Anonymkode: 59bbf...7bc Det passer deg bedre at katten sannsynligvis får kreft? Så fint da. Hold katten inne til det passer deg å få kattunger da🥴 Herregud, enkelte folk burde ikke få lov å ha dyr. Anonymkode: 1091c...db1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #42 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Folk som deg er helt klin kokos gal, og er hovedgrunnen til at jeg aldri ville adoptert en katt fra en dyrevernorganisasjon. Dere har virkelig ikke rot i virkeligheten. Jeg ser for meg at du har vokst opp i en storby og aldri har fått ha et naturlig forhold til dyr som barn. Antakelsen din om at ukastrerte "som oftest" også er uvaksinerte er også helt på trynet. Min katt har fått de anbefalte vaksinene, selv om jeg ikke kommer til å kastrere henne. Hun er dermed beskyttet mot de sykdommene disse fryktelig gjeng-voldtektshannkattene bærer på. Selvsagt har du fire katter.. de får sikkert lov til å gå på kjøkkenbenken også. Jeg har ingen intensjon om å dumpe noen kattunger. Når jeg ser på argumentasjonen din tror jeg forøvrig at jeg har vel så bra forutsetninger som deg for å forstå noe om katter. Som jeg har nevnt mange ganger nå, har jeg hatt flere hunkatter i mitt liv. Alle disse var utekatter, og alle fikk p-piller. Aldri noen gang har vi opplevd at de har fått uønskede kattekull. Det må jo nødvendigvis bety at de ikke har hatt for vane å kaste opp p-pillen. Så det går nok HELT bra. Anonymkode: 59bbf...7bc Tror ikke jeg blir betraktet som gal av de som kjenner meg. Slike som megner årsaken til at du ikke vil adoptere? Hva tror du vi gjør i en adopsjonsptosess som påvirker det i noen grad? Diskusjonen om p-piller eksisterer ikke i og med dyrene leveres ferdig kastrerte, eller med ferdig betalt kastrering for de minste. Ellers prøver vi å unngå og adoptere katter som skal være ute nær veldig trafikkerte veier. Jeg er forøvrig vokst opp på bygda. Riktig nok ikke på en gård med husdyr, men med uansvarlig hold av både katter og hunder. Vi hadde også katter som hadde jursvulster og som hadde både planlagte og uplanlagt kull. Jeg har sett kattunger bli druknet, skptt ihjel og skutt med hagle. Kanskje det er en del av hva jeg fsktisk har sett som har styrt meg i den retningen jeg har tatt. Selv om du vaksinerer din ukastrerte katt. Hvorfor tror du at du er standarden for folks kattehold. Selv mange av de med kastrerte katter, følger ikke opp vaksineringen, men de er uansett i mindre kontakt med andre katter fordi de er kastrerte. Uansett om dere har unngått uønskede drektighet er, betyr det ikke at katta føler seg bra på hormoner. Jeg kan også dra idiotiske slutninger om deg også. La meg gjette. Du er en av dem som ikke bruker lavdose hormonprevensjon fordi du ikke liker at det påvirker sexlysten, du føler deg opp låst og det påvirker humøret ditt. Men katters liv har ikke verdi og de behøver ikke tas hensyn til. Så å gi dem høydose hormoner er helt greit fordi du merker ikke noe til plagene dyret ditt får. Alle ved at dette er en idiotisk slutning, men det er slik du møter kritikk. Da lager historier om andres liv basert på din forutintsttvet om at folk som tenker på katters ve og vel er gale. Anonymkode: 28593...761
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #43 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Tror ikke jeg blir betraktet som gal av de som kjenner meg. Slike som megner årsaken til at du ikke vil adoptere? Hva tror du vi gjør i en adopsjonsptosess som påvirker det i noen grad? Diskusjonen om p-piller eksisterer ikke i og med dyrene leveres ferdig kastrerte, eller med ferdig betalt kastrering for de minste. Ellers prøver vi å unngå og adoptere katter som skal være ute nær veldig trafikkerte veier. Jeg er forøvrig vokst opp på bygda. Riktig nok ikke på en gård med husdyr, men med uansvarlig hold av både katter og hunder. Vi hadde også katter som hadde jursvulster og som hadde både planlagte og uplanlagt kull. Jeg har sett kattunger bli druknet, skptt ihjel og skutt med hagle. Kanskje det er en del av hva jeg fsktisk har sett som har styrt meg i den retningen jeg har tatt. Selv om du vaksinerer din ukastrerte katt. Hvorfor tror du at du er standarden for folks kattehold. Selv mange av de med kastrerte katter, følger ikke opp vaksineringen, men de er uansett i mindre kontakt med andre katter fordi de er kastrerte. Uansett om dere har unngått uønskede drektighet er, betyr det ikke at katta føler seg bra på hormoner. Jeg kan også dra idiotiske slutninger om deg også. La meg gjette. Du er en av dem som ikke bruker lavdose hormonprevensjon fordi du ikke liker at det påvirker sexlysten, du føler deg opp låst og det påvirker humøret ditt. Men katters liv har ikke verdi og de behøver ikke tas hensyn til. Så å gi dem høydose hormoner er helt greit fordi du merker ikke noe til plagene dyret ditt får. Alle ved at dette er en idiotisk slutning, men det er slik du møter kritikk. Da lager historier om andres liv basert på din forutintsttvet om at folk som tenker på katters ve og vel er gale. Anonymkode: 28593...761 Jeg tenker også på katters ve og vel, jeg har bare en annen oppfatning enn deg av hva det innebærer. Alle mine katter har hatt et veldig godt liv uten ubehag - her er det DU som drar slutninger om mitt og mine katters liv og ubehag basert på din egen forutinntatthet. Du er tydeligvis oppdratt av dyremishandlere. Det betyr ikke at du trenger å dra det til det ekstreme i motsatt retning vet du! (For øvrig er det mer humant å skyte et dyr (dersom man har erfaring med våpen) i dets vante omgivelser enn å avlive hos dyrlegen. Jeg har jobbet hos dyrlege, det er grusomt å se hvor redde mange dyr er i siste fase av livet sitt). Det er veldig mange andre idiotiske beslutninger som tas i dyrevernorganisasjoner. Eksempel: "Vi adopterer ikke bort kattunger som må være alene hjemme mer enn 4 timer om dagen!" (det går som regel helt fint for en kattunge å være hjemme alene lenger enn det, men man må se an den konkrete katten). "Vi omplasserer normalt ikke kattunger under 5–6 måneder til familier med barn under 6–7 år" (igjen - dette går som regel helt fint. Min katt elsker å sove ved siden av min 5-åring, hun velger faktisk dette rommet helt selv, selv om hun har tilgang til hele huset). Det aller verste disse organisasjonene gjør er likevel at de forsøker altfor lenge å redde syke og skadede dyr, til stor lidelse for dyret. Se til skrekk og advarsel historien om katten "Viktig" på facebooksiden "Potespor i hjertet". Burde vært anmeldt til dyrepolitiet! Anonymkode: 59bbf...7bc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #44 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Tror ikke jeg blir betraktet som gal av de som kjenner meg. Slike som megner årsaken til at du ikke vil adoptere? Hva tror du vi gjør i en adopsjonsptosess som påvirker det i noen grad? Diskusjonen om p-piller eksisterer ikke i og med dyrene leveres ferdig kastrerte, eller med ferdig betalt kastrering for de minste. Ellers prøver vi å unngå og adoptere katter som skal være ute nær veldig trafikkerte veier. Jeg er forøvrig vokst opp på bygda. Riktig nok ikke på en gård med husdyr, men med uansvarlig hold av både katter og hunder. Vi hadde også katter som hadde jursvulster og som hadde både planlagte og uplanlagt kull. Jeg har sett kattunger bli druknet, skptt ihjel og skutt med hagle. Kanskje det er en del av hva jeg fsktisk har sett som har styrt meg i den retningen jeg har tatt. Selv om du vaksinerer din ukastrerte katt. Hvorfor tror du at du er standarden for folks kattehold. Selv mange av de med kastrerte katter, følger ikke opp vaksineringen, men de er uansett i mindre kontakt med andre katter fordi de er kastrerte. Uansett om dere har unngått uønskede drektighet er, betyr det ikke at katta føler seg bra på hormoner. Jeg kan også dra idiotiske slutninger om deg også. La meg gjette. Du er en av dem som ikke bruker lavdose hormonprevensjon fordi du ikke liker at det påvirker sexlysten, du føler deg opp låst og det påvirker humøret ditt. Men katters liv har ikke verdi og de behøver ikke tas hensyn til. Så å gi dem høydose hormoner er helt greit fordi du merker ikke noe til plagene dyret ditt får. Alle ved at dette er en idiotisk slutning, men det er slik du møter kritikk. Da lager historier om andres liv basert på din forutintsttvet om at folk som tenker på katters ve og vel er gale. Anonymkode: 28593...761 Du har sett på at folk har druknet katter? Wtf! Anonymkode: 1091c...db1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #45 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (På 15.9.2021 den 22.33): Problemet er både kreft og at det kan være vanskelig å gi kattene piller hver dag, og ofte kaster de dem opp. Ville heller vurdert å holde katten inne. Anonymkode: 97aa8...ca0 Skal ikke gis hver dag, og apotek har dem inne Anonymkode: ba613...f2c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #46 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (På 16.9.2021 den 0.25): Det er veldig vanskelig å få tak i p-piller til katt nå pga kreftfaren. Er det i det heletatt mulig å få tak i? Anonymkode: 7b9a1...2e8 Ja Anonymkode: ba613...f2c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #47 Skrevet 17. september 2021 Hvorfor vil du sette enda flere kattunger til verden da? Er det ikke nok katter? Er med i en dyrevernorganisasjon og for å si det slik: det er ingen grunn til å tro at huskatten blir utryddet på lenge… Kattunger er søte, men vokser fort. Selv om du klarer å omplassere de til gode hjem, er det slett ikke sikkert de heller vil kastrere de. Og da vil de få unger som igjen får unger. Er slik det begynner, og plutselig har man katter som får unger ute. Blir helt matt over hvor naive og egoistiske folk er. P-piller går nå de fleste dyrleger bort ifra. Heldigvis. Anonymkode: 456be...2f6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #48 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor vil du sette enda flere kattunger til verden da? Er det ikke nok katter? Er med i en dyrevernorganisasjon og for å si det slik: det er ingen grunn til å tro at huskatten blir utryddet på lenge… Kattunger er søte, men vokser fort. Selv om du klarer å omplassere de til gode hjem, er det slett ikke sikkert de heller vil kastrere de. Og da vil de få unger som igjen får unger. Er slik det begynner, og plutselig har man katter som får unger ute. Blir helt matt over hvor naive og egoistiske folk er. P-piller går nå de fleste dyrleger bort ifra. Heldigvis. Anonymkode: 456be...2f6 Du kan jo si det samme om hunder, mus og kaniner. Får de gormere seg uhemmet blir det for mange av dem. Det er ingen grunn til å tro at de artene kommer til å bli utryddet med det første heller. Anonymkode: a5326...543
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #49 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (På 15.9.2021 den 23.08): Hvorfor er det uansvarlig å la den få PLANLAGTE kattunger? Jeg ønsker jo ikke at den skal få kattunger i hytt og pine, det er derfor jeg etterspør p-piller. Vi hadde aldri slike problemer med kattene jeg hadde i oppveksten som du beskriver. Det vil si - de fikk bare kattunger når vi med vilje unnlot å gi p-piller. Anonymkode: 59bbf...7bc Fordi det er bare enkle mennesker som avler på kattene sine. Anonymkode: 07be9...75e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #50 Skrevet 17. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi det er bare enkle mennesker som avler på kattene sine. Anonymkode: 07be9...75e Det gjelder raskekatter også da eller? Mener du at INGEN katter bør få kattunger? Anonymkode: 59bbf...7bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå