Gå til innhold

Vinterjakke til skolebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

At dette skal være så vanskelig!

Jeg er på leting etter en skikkelig varm vinterjakke til min seksåring som nettopp har begynt på skolen, men jeg finner liksom ingenting. Problemet er hovedsaklig at jenta ikke vil ha klær hun oppfatter som "guttete", samtidig som jeg (mor) helst ser at jakka skal være praktisk og slitesterk. I tillegg virker det som alt av ytterklær er ekstra dyrt i år, så jeg er redd for å gjøre bomkjøp.

Har noen (helst konkrete) tips? Og kommer det mer vintertøy etterhvert, eller er det som ligger ute på nett nå det vi kan regne med at kommer i år?

Anonymkode: 1c4c6...a65

Fortsetter under...

Skrevet

Denne hadde datteren min i fjor, i gul (men de gule bildene er skikkelig dårlige her, kanskje du finner den et annet sted med bedre bilder...)

https://www.ellos.no/lindberg/vinterjakke-colden-jacket/1559470-07

Fikk masse skryt for den, vanntett, varm og pen. Andre voksne og lærere på skolen kommenterte hvor fin jakken hennes var og hun var strålende fornøyd.

Litt dyr, men jeg kjøpte den da jeg fikk en rabattkode med 40% på valgfri vare hos Ellos. De rabattkodene kommer rett som det er.

Bukse har hun fra Vikafjell, fungerer supert.

https://sportoutlet.no/product/104132?c=4496

Anonymkode: 0d672...081

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Denne hadde datteren min i fjor, i gul (men de gule bildene er skikkelig dårlige her, kanskje du finner den et annet sted med bedre bilder...)

https://www.ellos.no/lindberg/vinterjakke-colden-jacket/1559470-07

Fikk masse skryt for den, vanntett, varm og pen. Andre voksne og lærere på skolen kommenterte hvor fin jakken hennes var og hun var strålende fornøyd.

Litt dyr, men jeg kjøpte den da jeg fikk en rabattkode med 40% på valgfri vare hos Ellos. De rabattkodene kommer rett som det er.

Bukse har hun fra Vikafjell, fungerer supert.

https://sportoutlet.no/product/104132?c=4496

Den jakka var fin, det er noe sånt vi trenger. Hvordan er den i størrelsen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Den jakka var fin, det er noe sånt vi trenger. Hvordan er den i størrelsen?

Helt normal i størrelsen, hun har samme størrelse her som i andre ting.

Skrevet

Vi har god erfaring med reflex sine vinterjakker :) 

Anonymkode: cbfed...19a

Skrevet

Har hatt reflex til gutten et par år nå, vært veldig fornøyd med den . Hadde en sånn dunjakke til 2 klassingen i fjor,  men det stoffet som er utenpå den er jo så tynt så det gikk flere hull i den (er klatremus)

Anonymkode: f11a1...c03

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Helt normal i størrelsen, hun har samme størrelse her som i andre ting.

Hvor i landet bor du? Pen jakke, men det er kun polyester som fyll. Ikke spesielt godt egnet for veldig kaldt vær. 

Anonymkode: 9e422...858

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvor i landet bor du? Pen jakke, men det er kun polyester som fyll. Ikke spesielt godt egnet for veldig kaldt vær. 

Har du noen tips til tykke dunjakker? Jeg vurderer det også, men ser omtrent bare sånne tynne dunjakker.

(Vi bor på Østlandet. Det kan være kaldt her om vinteren, men det er noen år siden sist det var noe videre under 20.)

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har du noen tips til tykke dunjakker? Jeg vurderer det også, men ser omtrent bare sånne tynne dunjakker.

(Vi bor på Østlandet. Det kan være kaldt her om vinteren, men det er noen år siden sist det var noe videre under 20.)

Hi

Det avhenger litt av hvor mye du er villig til å bruke? The North Face har gode dunjakker, men de koster deretter. 

Vi bor også på Østlandet. Hverken barna eller jeg hadde overlevd med en vinterjakke med polyesterfôr, men noen er mer varmblodig enn andre. 

Skrevet

Mine brukte hel dress i 1. og 2.klasse. så hadde de en pen jakke itillegg, men den trengte ikke være så voldsomt varm eller funksjonell.

Anonymkode: 879f3...df4

Skrevet

Jeg liker jakker fra Reima og Dudrikson godt. 

Dun er varmere, men omtrent ingen slitestyrke på dem. Å få hull på dunjakke er superenkelt, og irriterende dyrt. 

Vi klarer oss med polyesterfyll i Kautokeino. Ullfleece under anbefales 

Anonymkode: 8f03e...9df

Skrevet

Bergans dunjakke. Varm, lett, god bevegelighet og de puster så ungene ikke blir klam og kald  

Anonymkode: 0a05d...579

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Det holder i massevis, den er jo vindtett. Du kan ha ull under om du vil.

Vi skal ikke kjøre snøscooter på Finnmarksvidda, bare gå til skolen.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er mulig det holder i massevis for deg og ditt barn. For meg hadde det ikke holdt, heller ikke for barna mine. Det blir for kaldt, selv med ull under. 

Skrevet

Reima, Didrikson og Bergans går det i her. Også Østlandet med -10 til -15 rett som det er. 

Anonymkode: c5088...d8a

Skrevet

Polarn o pyret sine har jeg vært utrolig fornøyd med.

Anonymkode: 2e477...3c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke uttale meg om jakka. Den var fin og sikkert varm nok for mange. Kunne fint kjøpt den selv. Men selv om dere ikke skal over Finnmarksvidda, så skal jo ungene være ute i friminuttene og i mange timer på turdager - da må klærne tåle mer enn å "bare gå til skolen", og til flere timer ute i 10 minusgrader kan nok jakka bli kald for mange barn. 

Anonymkode: 1f6eb...6ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke uttale meg om jakka. Den var fin og sikkert varm nok for mange. Kunne fint kjøpt den selv. Men selv om dere ikke skal over Finnmarksvidda, så skal jo ungene være ute i friminuttene og i mange timer på turdager - da må klærne tåle mer enn å "bare gå til skolen", og til flere timer ute i 10 minusgrader kan nok jakka bli kald for mange barn. 

Anonymkode: 1f6eb...6ad

Tja, min unge er varm av seg, så jeg tror ikke vi trenger dun egentlig, selv om det hadde vært bra. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Denne var fin, men dessverre utsolgt i riktig størrelse. 

Takk for alle tips!

Hi

Skrevet

Gutta her i huset har Bergans dunjakke i tillegg til en Didrikson til litt mildere vinterdager. Dette har de hatt i flere år. Veldig fornøyd!

Anonymkode: 4af11...dcd

Skrevet

Bergans dunjakker 👍

Anonymkode: edd6b...823

Skrevet

https://www.fjellsport.no/reima-ugra-deep-purple.html?channable=013b486964003132302d39383533eb&gclid=EAIaIQobChMIhvPwoOmB8wIVh7WyCh3sPg56EAwYAyABEgI77fD_BwE

Denne er utrolig bra. Romslig i str, men jeh velger den str de bruker til vanlig. Vanvittig slitesterk. Sikker på at barna kunne hengt opp ned i ett piggtrådgjerde uten at jakka hadde fått hull. Fargen gjør at flekker ikke syntes, den er varm og god.

har den til mine tvillinger og lillesøster 4-7år. 

Anonymkode: d4df4...f22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...