Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #26 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Har aldri hørt om ungdom som må gjennom barnevaksinasjonsprogrammet... Anonymkode: 558b0...9e7 Vår ungdom fikk blant annet HPV vaksinen nå. Dette valgte jeg at han skulle ha. Anonymkode: 126a7...752 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #27 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Vår ungdom fikk blant annet HPV vaksinen nå. Dette valgte jeg at han skulle ha. Anonymkode: 126a7...752 Og hva hadde du gjort hvis han fysisk nektet å gå til sykepleieren og la henne stikke ham? Dratt på skolen og holdt ham fast? Tatt fra ham internett? Ilagt ham husarrest? Anonymkode: 558b0...9e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #28 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og hva hadde du gjort hvis han fysisk nektet å gå til sykepleieren og la henne stikke ham? Dratt på skolen og holdt ham fast? Tatt fra ham internett? Ilagt ham husarrest? Anonymkode: 558b0...9e7 Nei men herre min da for opplegg? Du, vi har helt fin dialog med ungdommene våre. Det er ikke tvang! Anonymkode: dea6f...497 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #29 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Og hva hadde du gjort hvis han fysisk nektet å gå til sykepleieren og la henne stikke ham? Dratt på skolen og holdt ham fast? Tatt fra ham internett? Ilagt ham husarrest? Anonymkode: 558b0...9e7 Det er dere som må komme opp med forslag om tvang og trusler som har problemet, altså. For vår del har ikke det vært noe å tenke på engang. Jeg har aldri brukt hverken trusler om husarrest eller fastholding eller sanksjoner. Vi snakker sammen og jeg forteller hvilke avgjørelser de kan ta og hvilke som er våre å ta og hvorfor. Anonymkode: dea6f...497 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #30 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er dere som må komme opp med forslag om tvang og trusler som har problemet, altså. For vår del har ikke det vært noe å tenke på engang. Jeg har aldri brukt hverken trusler om husarrest eller fastholding eller sanksjoner. Vi snakker sammen og jeg forteller hvilke avgjørelser de kan ta og hvilke som er våre å ta og hvorfor. Anonymkode: dea6f...497 Da har du veldig merkelig ungdom. De aller fleste ungdommer har egne meninger, særlig om kroppen sin. Det er ikke slik at de skal gå rundt som små kalver og gjøre kun det foreldrene har bestemt de skal gjøre. Det er slike foreldre som tror at deres ungdom ikke har sex, ikke har drukket alkohol, aldri har gjort noe galt og så videre. Jeg var en gang sammen med en mann som mente helt seriøst at hans tenåringsdatter ikke hadde sex med kjæresten, for det har faren sagt at ikke var lov og ikke hennes avgjørelse å ta når hun er 15. Jentungen ble gravid som 16-åring. Bra jobba! Anonymkode: 558b0...9e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #31 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Da har du veldig merkelig ungdom. De aller fleste ungdommer har egne meninger, særlig om kroppen sin. Det er ikke slik at de skal gå rundt som små kalver og gjøre kun det foreldrene har bestemt de skal gjøre. Det er slike foreldre som tror at deres ungdom ikke har sex, ikke har drukket alkohol, aldri har gjort noe galt og så videre. Jeg var en gang sammen med en mann som mente helt seriøst at hans tenåringsdatter ikke hadde sex med kjæresten, for det har faren sagt at ikke var lov og ikke hennes avgjørelse å ta når hun er 15. Jentungen ble gravid som 16-åring. Bra jobba! Anonymkode: 558b0...9e7 Du tar feil. Jeg har/ har hatt 4 ungdommer. Vi har våre uenigheter og de er selvfølgelig ungdommer med sine greier, ikke uskyldige små engler. Men vi har respekt for hverandre og de er skikkelige folk som jeg er ordentlig stolt av. Tvang har ikke plass i oppdragelsen her, utenom til tannpuss da de var små eller bruk av hjelm på sykkel. Anonymkode: dea6f...497 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #32 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du tar feil. Jeg har/ har hatt 4 ungdommer. Vi har våre uenigheter og de er selvfølgelig ungdommer med sine greier, ikke uskyldige små engler. Men vi har respekt for hverandre og de er skikkelige folk som jeg er ordentlig stolt av. Tvang har ikke plass i oppdragelsen her, utenom til tannpuss da de var små eller bruk av hjelm på sykkel. Anonymkode: dea6f...497 Nettopp. Så hvis din ungdom etter en grundig overveielse av gyldige argumenter valgte å avvente med vaksine, hadde du godtatt hans eller hennes avgjørelse? Du vet, man kan være et skikkelig menneske og samtidig ønske å avvente en ny vaksine. Anonymkode: 558b0...9e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #33 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Nettopp. Så hvis din ungdom etter en grundig overveielse av gyldige argumenter valgte å avvente med vaksine, hadde du godtatt hans eller hennes avgjørelse? Du vet, man kan være et skikkelig menneske og samtidig ønske å avvente en ny vaksine. Anonymkode: 558b0...9e7 Nei, fordi det er ikke opp til min ungdom. Det er det som er hele poenget. Voksne valg taes av voksne. Ansvaret for avgjørelsen bæres av voksne. Slike avgjørelser taes ikke på magefølelsen, hverken av voksne eller barn. Jeg hadde selvfølgelig hørt argumentene om min ungdom hadde veldig sterke meninger, og så hadde det blitt diskutert. Selvfølgelig kan man være et skikkelig menneske og avvente vaksine, men jeg ser ikke hvilket grunnlag det skulle være på. Jeg gjør det som er best for mine unger, det gjør du også. Anonymkode: dea6f...497 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #34 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, fordi det er ikke opp til min ungdom. Det er det som er hele poenget. Voksne valg taes av voksne. Ansvaret for avgjørelsen bæres av voksne. Slike avgjørelser taes ikke på magefølelsen, hverken av voksne eller barn. Jeg hadde selvfølgelig hørt argumentene om min ungdom hadde veldig sterke meninger, og så hadde det blitt diskutert. Selvfølgelig kan man være et skikkelig menneske og avvente vaksine, men jeg ser ikke hvilket grunnlag det skulle være på. Jeg gjør det som er best for mine unger, det gjør du også. Anonymkode: dea6f...497 Så hvis dere hadde vært uenige om dette, hvordan hadde du fått gjennomført vaksineringen uten tvang? Du ser ikke på hvilket grunnlag det skulle være, fordi du mener at vaksinen ikke kan være farlig. Din tenåring kan ha lest seg opp på bivirkninger og konsekvenser, og tatt standpunkt ut fra det. Det vil da bety at din tenåring er bedre informert enn deg. Og likevel ville du ha slått gjennom og gjennomført vaksineringen. Hvordan? Anonymkode: 558b0...9e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #35 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så hvis dere hadde vært uenige om dette, hvordan hadde du fått gjennomført vaksineringen uten tvang? Du ser ikke på hvilket grunnlag det skulle være, fordi du mener at vaksinen ikke kan være farlig. Din tenåring kan ha lest seg opp på bivirkninger og konsekvenser, og tatt standpunkt ut fra det. Det vil da bety at din tenåring er bedre informert enn deg. Og likevel ville du ha slått gjennom og gjennomført vaksineringen. Hvordan? Anonymkode: 558b0...9e7 Voldsomt til hang up på at andre MÅ bruke tvang fordi man selv ikke ser andre muligheter da. Hold deg fast, jeg bruker ikke tvang jeg heller. Du må ha en voldsom tiltro til din egen og ungdommens vurderingsevne når du helt oppriktig mener egen vurdering er mer grundig enn en faginstans som jobber med dette hver eneste dag. Jeg er enig med 497, det er ett valg som skal taes av voksne. Noen valg tar faktisk voksne, fordi dette ansvaret skal vi bære, ikke barna. Anonymkode: 6ab4d...ec3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #36 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Voldsomt til hang up på at andre MÅ bruke tvang fordi man selv ikke ser andre muligheter da. Hold deg fast, jeg bruker ikke tvang jeg heller. Du må ha en voldsom tiltro til din egen og ungdommens vurderingsevne når du helt oppriktig mener egen vurdering er mer grundig enn en faginstans som jobber med dette hver eneste dag. Jeg er enig med 497, det er ett valg som skal taes av voksne. Noen valg tar faktisk voksne, fordi dette ansvaret skal vi bære, ikke barna. Anonymkode: 6ab4d...ec3 Men faginstansen har heller ikke all nødvendig informasjon. Hva mener de om blødningsforstyrrelsene, da? Har du link til forskningsresultater som konkluderer hvorfor de oppstår hos så mange etter vaksinasjon, og hvilke konsekvenser disse blødningene vil gi i fremtiden? For jeg vil virkelig vite! Hvis din datter hadde for eksempel blitt steril etter vaksinen fordi du presset gjennom den selv om hun ville vente, på hvilken måte vil du bære dette ansvaret? Det er jo hun og ikke du som kommer til å slite med dette resten av hennes, ikke ditt, liv. Anonymkode: 558b0...9e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #37 Del Skrevet 16. september 2021 Hun har lest om det og det er ingen vaksinetvang i Norge, men er du sikker på at hun må i karantene siden hun er kun 14 år? Flere steder i Finland er jo også grønne og første testen kan hun ta på Gardemoen ved ankomst. Anonymkode: 058c4...d84 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #38 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Stakkars barn. Hjernevasket og underkuet. Anonymkode: 440e0...9db På ingen måte. Vi har snakket om dette og jeg har siste ordet, det er ikke dermed sagt at hun er hverken hjernevasket eller underkuet. Vi avventer vaksinen, men muligheten for å ombestemme seg er der. Ikke nor problem altså. Hvorfor er alternativet fysisk makt/underkuet barn eller at barnet får gjøre som det vil? De fleste har da en mellomting der, samtale, respekt, men en forståelse av at det er foresatte som har siste ordet. Anonymkode: 7e01d...7f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #39 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og hva hadde du gjort hvis han fysisk nektet å gå til sykepleieren og la henne stikke ham? Dratt på skolen og holdt ham fast? Tatt fra ham internett? Ilagt ham husarrest? Anonymkode: 558b0...9e7 Det blir tatt vaksiner på flere ulike trinn på barneskolen. Vil tro at mange her ikke vil ta vaksine? Hva gjør du da? Feks en 2. Klassing? Sier ikke at man ikke skal høre på 14 åringen, men en 14 åring bestemmer ikke nødvendigvis. Over 16 år trenger man ikke samtykkeskjema fra foreldre, men under 16 år må det fylles ut og signeres av begge foreldre. Hvorfor er det sånn, hvis foreldre ikke skal bestemme? Og nei, jeg ville ikke tatt fra ungdommen Internett, dratt han til helsestasjonen eller noe. Ved å si at vi har vurdert det til at vaksinen skal tas holder som regel. Hvis han ikke møter opp til timen får vi ta en ny prat, også ta det deretter. Anonymkode: 126a7...752 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149609900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #40 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men faginstansen har heller ikke all nødvendig informasjon. Hva mener de om blødningsforstyrrelsene, da? Har du link til forskningsresultater som konkluderer hvorfor de oppstår hos så mange etter vaksinasjon, og hvilke konsekvenser disse blødningene vil gi i fremtiden? For jeg vil virkelig vite! Hvis din datter hadde for eksempel blitt steril etter vaksinen fordi du presset gjennom den selv om hun ville vente, på hvilken måte vil du bære dette ansvaret? Det er jo hun og ikke du som kommer til å slite med dette resten av hennes, ikke ditt, liv. Anonymkode: 558b0...9e7 Nei, det har de ikke. Du må faktisk bare leve med det nå, at vi har ett nytt virus og vaksinen derav også vil være ny. Vi har ikke tiden på vår side, kan ikke vente 3-5 år for å se an. Sånn er livet. Faginstansene vurdere hele tiden hva nåtidens forskning viser gir minst risiko, såpass mye kompetanse og årsverk at du neppe rekker gjennom i nærheten av den mengden på fritiden. Det er ikke risikofritt å ta vaksine, men det er faktisk ikke risikofritt å sende ungene på skolen med deltasmitte i omløp heller. Det også er valg man tar hver dag. Det kan like fort være ungen havner på sykehus med MIS-C også. Anonymkode: 6ab4d...ec3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #41 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei, det har de ikke. Du må faktisk bare leve med det nå, at vi har ett nytt virus og vaksinen derav også vil være ny. Vi har ikke tiden på vår side, kan ikke vente 3-5 år for å se an. Sånn er livet. Faginstansene vurdere hele tiden hva nåtidens forskning viser gir minst risiko, såpass mye kompetanse og årsverk at du neppe rekker gjennom i nærheten av den mengden på fritiden. Det er ikke risikofritt å ta vaksine, men det er faktisk ikke risikofritt å sende ungene på skolen med deltasmitte i omløp heller. Det også er valg man tar hver dag. Det kan like fort være ungen havner på sykehus med MIS-C også. Anonymkode: 6ab4d...ec3 Selvfølgelig kan du se det an? Hvorfor stresser du? Anonymkode: 440e0...9db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #42 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Nei, det har de ikke. Du må faktisk bare leve med det nå, at vi har ett nytt virus og vaksinen derav også vil være ny. Vi har ikke tiden på vår side, kan ikke vente 3-5 år for å se an. Sånn er livet. Faginstansene vurdere hele tiden hva nåtidens forskning viser gir minst risiko, såpass mye kompetanse og årsverk at du neppe rekker gjennom i nærheten av den mengden på fritiden. Det er ikke risikofritt å ta vaksine, men det er faktisk ikke risikofritt å sende ungene på skolen med deltasmitte i omløp heller. Det også er valg man tar hver dag. Det kan like fort være ungen havner på sykehus med MIS-C også. Anonymkode: 6ab4d...ec3 Vel, de samme faginstansene anbefalte AZ også. Anonymkode: 558b0...9e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #43 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Vel, de samme faginstansene anbefalte AZ også. Anonymkode: 558b0...9e7 Stemmer det. Blant få land i verden, tok de den ut av vaksinasjonsprogrammet så fort det var bekreftet årsakssammenheng mellom vaksinen og DIC, TTP, i tillegg til en virus vektor til, JJ. Du finner ikke det betryggende? At de til og med går mot EMA? Anonymkode: 6ab4d...ec3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #44 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Stemmer det. Blant få land i verden, tok de den ut av vaksinasjonsprogrammet så fort det var bekreftet årsakssammenheng mellom vaksinen og DIC, TTP, i tillegg til en virus vektor til, JJ. Du finner ikke det betryggende? At de til og med går mot EMA? Anonymkode: 6ab4d...ec3 AZ skulle aldri ha kommet på markedet. Men som med de andre vaksinene så var den ikke testet først. Anonymkode: 440e0...9db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luksusdyret Skrevet 16. september 2021 #45 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): AZ skulle aldri ha kommet på markedet. Men som med de andre vaksinene så var den ikke testet først. Anonymkode: 440e0...9db Dette. Og når de første alvorlige bivirkningene kom, prøvde FHI først å avfeie hele greia. Så døde tre unge, friske mennesker rett etter hverandre. Da hadde de ikke annet valg enn å bannlyse AZ. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #46 Del Skrevet 16. september 2021 Milfy Way skrev (7 minutter siden): Dette. Og når de første alvorlige bivirkningene kom, prøvde FHI først å avfeie hele greia. Så døde tre unge, friske mennesker rett etter hverandre. Da hadde de ikke annet valg enn å bannlyse AZ. Joda, de kunne gjort som, skal vi se, ca alle andre land i verden.... beholdt den i programmet. Anonymkode: 6ab4d...ec3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luksusdyret Skrevet 16. september 2021 #47 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Joda, de kunne gjort som, skal vi se, ca alle andre land i verden.... beholdt den i programmet. Anonymkode: 6ab4d...ec3 Bare fordi alle andre gjør noe dumt, betyr ikke at litt mindre dumt er smart. Jeg synes det var arrogant av FHI å avfeie det. Og nå gjør de det igjen - de sier at de ikke stoler på studiet publisert i The Lancet om hjerteposebetennelse fordi den ikke er fagfellevurdert. Hva med å avvente til den er vurdert før man sier at man ikke stoler på studiet? Både mannen og jeg er vaksinert, men jeg blir skeptisk til håndteringen når vanlige bivirkninger ikke oppgis i informasjonen om vaksinen, studier avvises fordi de enda ikke er fagfellevurdert og så videre. Plukking av faktorer man ønsker å ta med i vurderingen gir misvisende bilde og hindrer fornuftige valg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2021 #48 Del Skrevet 16. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Og hva hadde du gjort hvis han fysisk nektet å gå til sykepleieren og la henne stikke ham? Dratt på skolen og holdt ham fast? Tatt fra ham internett? Ilagt ham husarrest? Anonymkode: 558b0...9e7 Hvis det du ramser opp er de eneste måtene du kan tenke deg at man utøver autoritet på så er det bekymringsverdig. Anonymkode: d4cfa...d18 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. september 2021 #49 Del Skrevet 17. september 2021 Milfy Way skrev (9 timer siden): Bare fordi alle andre gjør noe dumt, betyr ikke at litt mindre dumt er smart. Jeg synes det var arrogant av FHI å avfeie det. Og nå gjør de det igjen - de sier at de ikke stoler på studiet publisert i The Lancet om hjerteposebetennelse fordi den ikke er fagfellevurdert. Hva med å avvente til den er vurdert før man sier at man ikke stoler på studiet? Både mannen og jeg er vaksinert, men jeg blir skeptisk til håndteringen når vanlige bivirkninger ikke oppgis i informasjonen om vaksinen, studier avvises fordi de enda ikke er fagfellevurdert og så videre. Plukking av faktorer man ønsker å ta med i vurderingen gir misvisende bilde og hindrer fornuftige valg. Men gjorde de andre landene noe dumt? De var hardere rammet enn Norge, kost/nytte og forholdsmessig vurdering er nødvendig når du skal avgjøre på befolkningsnivå. Hvis vi skal vente til ett hvert studie er fagfellevurdert, enhver påstand er forsket på, da har vi ingen vaksine nå. Det er nå vi har ett virus og det spres raskt og muterer hele tiden. Det er ikke som at alt går på skinner når mange smittes av viruset. Det er jo det man må veie opp mot, ikke risikofri hverdag hvor ingen blir syke. Så må vi faktisk bare akseptere at vi har ikke tiden det kreves for at alt skal være hundre prosent treffsikkert. Men alt i alt vil jeg si Norge har klart seg utrolig bra. Vi har ikke engang tvang eller innført restriksjoner som i USA og en del andre land, hvor du snart ikke kan møte på jobb eller skole som uvaksinert. Jeg forstår virkelig ikke hva folk klager på i Norge. Andre land trygler om vaksiner, uvaksinert helsepersonell og vakter som er umenneskelige. Her sutrer vi over å bli tilbudt muligheten å ta en vaksine (helt frivillig vet dere) og har en ganske så normal hverdag nå. Anonymkode: 6ab4d...ec3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421450-er-det-flere-her-med-ten%C3%A5ringer-som-ikke-%C3%B8nsker-%C3%A5-ta-vaksinen/page/2/#findComment-149610192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg