Gå til innhold

Konfirmasjon, steforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk ikke gitt at steforeldre har en sentral rolle i stebarnas konfirmasjon, selv om det sikkert sårer noens stolthet. Alt kommer an på relasjonen til konfirmanten. Hovedpersonen har selvsagt mye å si.

Anonymkode: 7cb48...202

Er ikke uenig med deg i dette, men er veldig uenig med den jeg siterte. Dette er jo noe helt annet enn det den jeg siterte sa.

Anonymkode: 54199...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er ikke uenig med deg i dette, men er veldig uenig med den jeg siterte. Dette er jo noe helt annet enn det den jeg siterte sa.

Anonymkode: 54199...968

Konfirmasjon er ikke for å puse med steforeldres selvbilde. De er ikke vesentlige og det reflekteres i bordplassering.

Anonymkode: 55b64...4c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er faktisk ikke gitt at steforeldre har en sentral rolle i stebarnas konfirmasjon, selv om det sikkert sårer noens stolthet. Alt kommer an på relasjonen til konfirmanten. Hovedpersonen har selvsagt mye å si.

Anonymkode: 7cb48...202

Det er ikke snakk om sentral rolle her. Men det er vanlig å invitere gifte og samboende par. På samme måte som man inviterer tante OG onkel, bestemor OG bestefar og så videre, inviterer man far OG stemor og mor OG stefar. Konfirmasjonen er ikke tiden for å posisjonere seg. Og selvfølgelig, har konfirmanten mye å si. Mitt inntrykk er likevel at konfirmanten driter som regel hvor de forskjellige gjestene plasseres. Har enda til gode å treffe en tenåring som er veldig opptatt av gjestefordeling.

Anonymkode: 0ae3b...79a

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Konfirmasjon er ikke for å puse med steforeldres selvbilde. De er ikke vesentlige og det reflekteres i bordplassering.

Du kan virkelig ikke si "steforeldre er ikke vesentlige". Man har mange forskjellige konstellasjoner i familier. Mitt eldste barn har ingen biologisk far i livet. For ham er min mann både venn, rådgiver, støttespiller og farsfigur. Det hadde vært helt unaturlig for ham å ikke invitere stefaren sin til å delta i store begivenheter som konfirmasjon, bryllup, barnedåp og så videre.

Mine to yngste er 50 prosent av tiden hos hver av sine foreldre. Både far og jeg har nye partnere, og vi har svært god kontakt alle sammen. Jeg vet at farens samboer deltar mye i livet til barna mine og behandler dem bra. Det hadde aldri falt meg inn å utelate henne fra familieselskaper. På samme måte deltar min mann mye i hverdagen til de yngste. Han kjører på treninger, henter hos venner, heier på kamper, fikser syklene, hjelper med lekser, lager kveldsmat og gir nattaklem. Uvesentlig vedheng? Don't think so.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du kan virkelig ikke si "steforeldre er ikke vesentlige". Man har mange forskjellige konstellasjoner i familier. Mitt eldste barn har ingen biologisk far i livet. For ham er min mann både venn, rådgiver, støttespiller og farsfigur. Det hadde vært helt unaturlig for ham å ikke invitere stefaren sin til å delta i store begivenheter som konfirmasjon, bryllup, barnedåp og så videre.

Mine to yngste er 50 prosent av tiden hos hver av sine foreldre. Både far og jeg har nye partnere, og vi har svært god kontakt alle sammen. Jeg vet at farens samboer deltar mye i livet til barna mine og behandler dem bra. Det hadde aldri falt meg inn å utelate henne fra familieselskaper. På samme måte deltar min mann mye i hverdagen til de yngste. Han kjører på treninger, henter hos venner, heier på kamper, fikser syklene, hjelper med lekser, lager kveldsmat og gir nattaklem. Uvesentlig vedheng? Don't think so.

Du har unger over hele bygda?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har unger over hele bygda?

Absolutt ikke. Du har spesielt dårlig dag i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...