Gå til innhold

Konfirmasjon, steforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire min sønns konfirmasjon om et par uker, barnefar og jeg har ikke vært sammen på 14 år og har begge nye partnere. Hvor er det naturlig å plassere våre partnere i forhold til hvor vi sitter i konfirmasjonen? Tenker det blir foreldre, søsken og gudforeldre ved hovedbordet, så blir det 1/2 langbord strakt bort fra hovedbordet liksom. Skal steforeldre plasseres nært, langt unna?

Anonymkode: 228ba...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet i midten mellom, fast og mot ved sin side med sine partnere på sin side igjen.

Anonymkode: eb4a2...acd

Skrevet

Far og mor... Hallo.. autokorrektur

Skrevet

Far på den ene siden av konfirmanten og fars partner på den andre siden av konfirmanten. Mor på den andre siden av  konfirmanten og mors partner på den andre siden av mor.

Søsken og besteforeldre på den andre siden av bordet, rett ovenfor konfirmanten og foreldrene.

Anonymkode: fcc65...b0a

Skrevet

Konfirmanten har sin mor og far på hver sin side, og både mor og far har sin nye partner ved sin andre side. Det er jo en selvsagt ting hi. 

Anonymkode: 6891d...d2e

Skrevet

Steforeldre ved siden av foreldre, evnt søsken mellom, med konfirmanten i midten.

Hvorfor tenker du de ikke skal sitte ved hovedbordet?

Anonymkode: 695a8...c1a

Skrevet

I mine bonusbarns konfirmasjoner så satt mor og far på hver side av konfirmanten med sine nye partnere ved siden av. Bonusbesteforeldre satt på den siden av der sitt barn satt, men lengre ned på bordet enn besteforeldrene. 

Da mitt barn konfirmerte seg valgte hun ganske lik bordplassering for det var naturlig for henne. Faren hennes var sterkt uenig og gikk og flyttet rundt på bordplasseringen. Så det endte med st bonusbesteforeldrene satt nærere henne enn hennes besteforeldre og tanter. For konfirmanten så ble det veldig feil, hun hadde aldri sett bonusbesteforeldene før engang.  
For meg er det helt naturlig å snakke med barnet om hva hun tenker og føler, men det var det ikke for faren. Nå har han ikke ett godt forhold til barnet fra før av, så det ble bare enda mer synlig denne dagen. Farmoren fikk virkelig øyne opp for hvordan han behandlet ungene denne dagen ogbordplasseringen ble bare endel av dette. 
Så snakk med barnet om hva det tenker og da vil jeg tro dere finner en løsning som passer dere. Hva andr gjør har i genting å si, gjør det som passer dere som familie. 

Anonymkode: 66c5d...c02

Skrevet

Hei! Takk for svar, ser jo jeg har tenkt helt feil :) tenkte foreldre og gudforeldre skulle sitte ved "hovedbordet" men det gir jo mer mening at foreldre/steforeldre sitter sammen.

HI

Skrevet

Jeg tenker at de nye partnere skal sitte sammen med foreldre på hver sin side. Da min eks feiret konfirmasjon til datteren sin, ble jeg plassert ved barnebordet som stod ute. Jeg kunne derfor ikke se eller høre hva som foregikk inne i lokalet, og måtte i tillegg sitte sammen med barn i alderen 8-14 år. Det var den biologiske mors måte å si at jeg er en liten drittunge (det var 15 års forskjell mellom meg og eksmannen). Innbyr ikke akkurat til noe godt samarbeid, det der. Så ikke splitt partnere, det er bare dumt.

Anonymkode: 0ae3b...79a

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker at de nye partnere skal sitte sammen med foreldre på hver sin side. Da min eks feiret konfirmasjon til datteren sin, ble jeg plassert ved barnebordet som stod ute. Jeg kunne derfor ikke se eller høre hva som foregikk inne i lokalet, og måtte i tillegg sitte sammen med barn i alderen 8-14 år. Det var den biologiske mors måte å si at jeg er en liten drittunge (det var 15 års forskjell mellom meg og eksmannen). Innbyr ikke akkurat til noe godt samarbeid, det der. Så ikke splitt partnere, det er bare dumt.

Oi, da tror jeg faktisk at jeg hadde sagt jeg var syk eller noe, og forlatt plassen..

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Oi, da tror jeg faktisk at jeg hadde sagt jeg var syk eller noe, og forlatt plassen..

Hadde ikke lappen den gangen, så var ganske så "stuck" :D Ville heller ikke at det skulle gå ut over konfirmanten, så holdt kjeft og laget heller helvete da jeg kom hjem :D 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hadde ikke lappen den gangen, så var ganske så "stuck" :D Ville heller ikke at det skulle gå ut over konfirmanten, så holdt kjeft og laget heller helvete da jeg kom hjem :D 

Hvor gammel var du da du var i konfirmasjonen som stemor?

Anonymkode: bf1e9...ad6

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvor gammel var du da du var i konfirmasjonen som stemor?

Anonymkode: bf1e9...ad6

25

Skrevet

Tenker det kommer litt an på relasjonen mellom konfirmant og steforeldre også. Jeg nekta min stemor å komme i min konfirmasjon, hun var/er et hespetre. 

Anonymkode: 7cb48...202

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

15 år yngre uten lappen. Høres jo ut som barnebordet var riktig plassering.

Anonymkode: abf56...480

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

15 år yngre uten lappen. Høres jo ut som barnebordet var riktig plassering.

Anonymkode: abf56...480

Ikke alle trenger lappen, skjønner du. I Oslo er det mange godt voksne businessfolk som ikke kjører bil - fordi de ikke har behov for det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Konfirmanten har sin mor og far på hver sin side, og både mor og far har sin nye partner ved sin andre side. Det er jo en selvsagt ting hi. 

Anonymkode: 6891d...d2e

Enig

Anonymkode: 6dafb...ee9

Skrevet

Steforeldre sitter selvsagt ikke ved hovedbordet. De har jo ikke noen andel i barnet, de er uvesentlige vedheng.

Anonymkode: 55b64...4c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Steforeldre sitter selvsagt ikke ved hovedbordet. De har jo ikke noen andel i barnet, de er uvesentlige vedheng.

....og e lo....og lo....

Anonymkode: 00943...6cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jøss.

Anonymkode: 5614e...693

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Skal feire min sønns konfirmasjon om et par uker, barnefar og jeg har ikke vært sammen på 14 år og har begge nye partnere. Hvor er det naturlig å plassere våre partnere i forhold til hvor vi sitter i konfirmasjonen? Tenker det blir foreldre, søsken og gudforeldre ved hovedbordet, så blir det 1/2 langbord strakt bort fra hovedbordet liksom. Skal steforeldre plasseres nært, langt unna?

Vi skal plassere folk på småbord. Vil måtte prøve å ha folk som kjenner hverandre på hvert bord. F eks min mor og far er skilt, min far kommer med ny dame. Da sitter de sammen med min niese og hennes familie. Eksen og jeg kommer nok til å omkranse konfirmanten og så blir det søsken og halvsøsken og stemor rett i nærheten. Broren min er også skilt, han kommer til å sitte sammen med mamma, tenker jeg. 

Anonymkode: 7a1b2...025

Skrevet

Min stefar har faktisk vært verdens beste pappa for meg.... Hva andres steforeldre gjør kan man skylde bio mor eller bio far for, alt ettersom hvem som er i et forhold med vedkommende. Dårlige steforeldre som gir faen og IKKE har en rolle i barns liv er en uting, og all skyld legger jeg på foreldrene for ELENDIG dømmekraft og bunnløs egoisme.

Anonymkode: fc9a6...511

Skrevet

Heldigvis så er ikke alle like korte som deg.

Anonymkode: 54199...968

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hos oss satt konfirmanten med sin mor og far på hver sin side, og så satt steforeldre ved siden av der igjen, altså ved siden av sin partner. 

Anonymkode: 0be3c...bdf

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Heldigvis så er ikke alle like korte som deg.

Anonymkode: 54199...968

Det er faktisk ikke gitt at steforeldre har en sentral rolle i stebarnas konfirmasjon, selv om det sikkert sårer noens stolthet. Alt kommer an på relasjonen til konfirmanten. Hovedpersonen har selvsagt mye å si.

Anonymkode: 7cb48...202

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...