Gå til innhold

Har barnevernet lov til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men han har faktisk ikke rett på å få vite opplysninger om hi og samboers helse/problemer/utfordringer. 

Anonymkode: 0c7fe...e37

Tusen takk for støtten ❤

Anonymkode: e7a38...a97

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

I en barnevernssak har selvfølgelig far til barnet krav på informasjon - også der hvor vedtaket ikke er rettet mot han. 

Anonymkode: 738a0...076

Helt feil! 

Jeg var inne til samtale pga en bekymringsmelding. Spurte om de skulle kontakte barnets far, men det skulle de ikke. Dette gikk på meg og han var ikke part. Jeg hadde selv informert pappaen om meldingen og innholdet. 

Hadde det derimot vært behov for å ta barnet vårt ut av mitt hjem, ville pappaen blitt kontaktet. Ikke før. 

Anonymkode: 716bd...373

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

At det ikke var lov

Har du foretatt deg noe videre etter at du fikk bekreftet at det ikke var lov? Kan/skal du anmelde dem? Jeg er nysgjerrig på om slike feil får noen konsekvenser for barnevernet 

Anonymkode: dbfc5...52a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har du foretatt deg noe videre etter at du fikk bekreftet at det ikke var lov? Kan/skal du anmelde dem? Jeg er nysgjerrig på om slike feil får noen konsekvenser for barnevernet 

Syns du det burde bli konsekvenser? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Helt feil! 

Jeg var inne til samtale pga en bekymringsmelding. Spurte om de skulle kontakte barnets far, men det skulle de ikke. Dette gikk på meg og han var ikke part. Jeg hadde selv informert pappaen om meldingen og innholdet. 

Hadde det derimot vært behov for å ta barnet vårt ut av mitt hjem, ville pappaen blitt kontaktet. Ikke før. 

Ja. Der ser du. Håper alt ordnet seg for deg. Voksent og flott av deg å informere far til barnet

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvilke konsekvenser skulle det vært? 

Anonymkode: 36df7...def

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Helt feil! 

Dersom han er far til barnet og har del i foreldreansvaret, er han part i barnevernssak. Punktum. 

Det er barnet som har en sak, ikke en av foreldrene. 

Anonymkode: 6aa07...f62

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Helt feil! 

Da har du dessverre fått feil opplysninger. 

En forelder med foreldreansvar og/eller samvær er alltid part, og har rett til innsyn. Partsrettigheten henger ikke sammen med hvilke tiltak som blir nødvendige. De må selvsagt ikke kalle far inn til samtale i en undersøkelse som i utgangspunktet går på mor ( men likevel ganske spesielt om de ikke gjør det), men han har uansett rett og krav på å få vite om det blir opprettet undersøkelse og evt. tiltak.  Det er lovbestemt. 

Anonymkode: 583a9...8c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Ja. Der ser du. Håper alt ordnet seg for deg. Voksent og flott av deg å informere far til barnet

Alt ordnet seg, takk for det 😊 

Pappaen og jeg er gode venner. Satt faktisk på første rad (sammen med vårt barn og stebarna hans) da han giftet seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...