Gå til innhold

Det er en gedigen lettelse at mdg endte under sperregrensen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så noe positivt er det å hente etter valget. 

Anonymkode: 6938f...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så noe positivt er det å hente etter valget. 

Enig. For oss i distriktene hadde mye makt til MDG vært den økonomiske døden.

Anonymkode: 94e36...da0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Enig. For oss i distriktene hadde mye makt til MDG vært den økonomiske døden.

Riktig. 

Skrevet

Ja. De skremmer litt. En hardtarbeidende pendler med gammel dieselbil har lavere status enn Hitlers syn på jødene.

Anonymkode: 2fd90...cb3

Skrevet

Veldig bra at de kom under sperregrensen.  MDG har mye bra men måten de har rasert Oslo og bygder  er ikke greit, 

men det er viktig å ha noen vakthunder som roper varsku her. Miljø er viktig og vi må tenke miljøbevisst. 

Anonymkode: 6f969...fe2

Skrevet

Signerer denne! 

Anonymkode: 6b295...fab

Skrevet

Jeg stemte ikke på dem, men synes de er en viktig stemme når det kommer til klimapolitikken. De har gjort de andre partiene mer fokusert på miljø og det er bra. De er nok for ensformige for folk flest og kommer til kort på alt annet.

Anonymkode: d0fc5...99c

Skrevet

Jeg stemte heller ikke pådem, men er enig med siste kommentar om at de er en viktig stemme i klimapolitikken. Og klimapolitikken er enda viktigere enn distrikspolitikken. 

Heller ikke distriktene kan leve når alt liv på jorden er dødt.

Anonymkode: 0e530...ecf

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg stemte heller ikke pådem, men er enig med siste kommentar om at de er en viktig stemme i klimapolitikken. Og klimapolitikken er enda viktigere enn distrikspolitikken. 

Heller ikke distriktene kan leve når alt liv på jorden er dødt.

Anonymkode: 0e530...ecf

Når alle bønder i Norge slutter å produsere mat, vil det ikke hjelpe så mye at vi har renere hav enn Kina og USA.

Skrevet

Enig. Måten de har gått frem på i Oslo er helt hårreisende. Miljøvern er viktig, jeg jobber med det daglig, men måten de tenker på er helt forkastelig

Anonymkode: 38b2c...a08

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Ja. De skremmer litt. En hardtarbeidende pendler med gammel dieselbil har lavere status enn Hitlers syn på jødene.

Anonymkode: 2fd90...cb3

Er du alltid så dramaqueen? Tviler på at MDG planlegger å deportere dere, myrde dere i gasskamre og brenne dere i store krematorier. Denne typen sammenlikninger er historieløse og usmakelige, og tyder på et lavt dannelsesnivå.

Anonymkode: 77c2c...520

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er du alltid så dramaqueen? Tviler på at MDG planlegger å deportere dere, myrde dere i gasskamre og brenne dere i store krematorier. Denne typen sammenlikninger er historieløse og usmakelige, og tyder på et lavt dannelsesnivå.

Det er heller du som er dramaqueen her, som utbroderer det som hun sa på en superdramatisk måte. Slik drama vitner heller ikke om noe høyt dannelsesnivå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er heller du som er dramaqueen her, som utbroderer det som hun sa på en superdramatisk måte. Slik drama vitner heller ikke om noe høyt dannelsesnivå.

Hvordan forstår du "Hitlers syn på jødene", da? Venter spent på din alternative fortolkning av hva Hitler mente om jødene og hvordan dette samsvarer med MDGs syn på folk som kjører gammel dieselbil (noe jeg for øvrig gjør selv).

Skrevet

Helt greit at de finnes, vi trenger noen som hele tiden roper om miljøvern. Men veldig fint de ikke får for mye makt, i dette langstrakte landet må vi tenke distriktspolitikk på en bedre måte enn de gjør.

Anonymkode: f9282...7f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan forstår du "Hitlers syn på jødene", da? Venter spent på din alternative fortolkning av hva Hitler mente om jødene og hvordan dette samsvarer med MDGs syn på folk som kjører gammel dieselbil (noe jeg for øvrig gjør selv).

Det eneste poenget her er måten du snakker til folk for, særlig når du nevner dannelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det eneste poenget her er måten du snakker til folk for, særlig når du nevner dannelse. 

Jeg synes ikke det er ok å "hitle" alle man er uenige med, og å trekke inn "jødene" når man synes litt synd på seg selv. Dette er en kommunikasjonsform som virker å bre om seg, og det bør være lov å påpeke at det er historieløst og lite ok. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes ikke det er ok å "hitle" alle man er uenige med, og å trekke inn "jødene" når man synes litt synd på seg selv. Dette er en kommunikasjonsform som virker å bre om seg, og det bør være lov å påpeke at det er historieløst og lite ok. 

Og da kan man påpeke det på en ordentlig, dannet måte. Gå frem med et godt eksempel når man først nevner dannelse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og da kan man påpeke det på en ordentlig, dannet måte. Gå frem med et godt eksempel når man først nevner dannelse.

Jeg ser ikke hva som var problemet med det jeg skrev. Hvis det var dette med dannelse du hang deg opp i, så greit. Jeg kunne like gjerne ha skrevet "vanlig anstendighet", selv om jeg også tror at slik historieløshet kan ha litt med mangel på (ut)dannelse å gjøre. Ønsker deg en god dag videre.

Skrevet

Det jeg ikke helt skjønner i denne klimasaken er hvordan de tenker. Vi skal få ned utslipp og slutte med olje og gass, men hvor har de tenkt å få tak i den oljen og gassen vi trenger for å få ting til å virke. Elbilene trenger smøring og olje for å fungere, kjøledisker i alle landets butikker, bakeri, kjølelagere, begravelsesbyrå osv trenger gass for å fungere. Skal dette da kjøpes fra ett land som ikke utvinner dette mest mulig miljøvennlig og transportere det til oss på en ikke miljøvennlig metode? Jeg får ikke det regnestykket til å gå opp, for hjelper ikke jorden vår om vi kutter ting for å få det fint på papiret når summen er at vi kjøper ting som slipper ut mer enn hva vi hadde gjort. 
Så jeg syns det mest fornuftige er å gjøre det vi gjør mer miljøvennlig og kutte såpass at vi ikke tar opp eller lager mer enn vi må. Balansegangen er en nøkkel. 

Så er det de som mener vi skal spise mest mulig vegansk. Jada, det err vel og bra, men hvor miljøvennlig er dette egentlig? Vi kan ikke produsere soya og veldig mye av dette som brukes, dermed må det lages i andre land og vi må få det fraktet hit. Og hvordan dette blir pakket inn er også ikke miljøvennlig. Jeg sliter med å forstå at dette er en god løsning for miljøet, så jeg vil heller tro at bøndene i bå våre bygder kjører diselkjøretøy frem til det finnes gode nok kjøretøy som de kan bruke som er elektriske. Enn at jeg får mat fra andre siden av jorden som har blitt fraktet med båter som kjører på olje, produsert sv blnder som har gamle og dårlige kjøretøy osv. 

Men vi trenger alle å endre vår tankegang for å gjøre jorden vår mer levedyktig for fremtiden. Men måten MDG gjør det på er for meg veldig rart og det virker som de ikke tenker lengre enn nesetippen sin. 

Anonymkode: df467...989

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg ser ikke hva som var problemet med det jeg skrev. Hvis det var dette med dannelse du hang deg opp i, så greit. Jeg kunne like gjerne ha skrevet "vanlig anstendighet", selv om jeg også tror at slik historieløshet kan ha litt med mangel på (ut)dannelse å gjøre. Ønsker deg en god dag videre.

Å kalle noen dramaqueen har ingenting med ordentlig dannelse å gjøre. Og før du nevner det, ja, jeg kalte også deg dramaqueen som svar. Men jeg påberoper meg ikke å være høyt dannet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...