Gå til innhold

Er dere fornøyd med valget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stemte venstre, veldig glad de holdt seg over sperregrensen 👌🏻

Når det først er ett regjeringsskifte er jeg så lettet over at AP kun må samarbeide med SP og SV. Pustet lettet ut når jeg sjekket resultatet i dag. Fire nye år med stødig kurs for Norge. 

Alt i alt ett godt valg. 

Anonymkode: 246c2...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemte også Venstre, er storfornøyd med at de holdt seg over sperregrensen.  Hadde håpet å få inn Iselin Nybø på Stortinget, det gikk dessverre ikke.

Nå regner jeg med det blir regjering med sv, ap og sp, selv om jeg skulle ønsket sp ikke ble med i regjering. De er like brune som FrP i sin tankegang, har dårlig nærings- og miljøpolitikk. Så det foretrukne hadde vært AP og SV i regjering.

Alt i alt har Norge godt av bytte med jevne mellomrom. Selv om jeg foretrekker Solberg foran Gahr Støre, var nok tiden inne for et bytte.

Anonymkode: 5f62f...37b

Skrevet

Bare ikke MDG får mye å si her, ei heller de som skal skattlegge store bedrifter mer, slik at flere velger å heller kutte bedriftene sine( da det ikke vil svare seg lenger) 

Norge kommer til å få mange nye arbeidsledige og viss olja skal bort, hvor skal pengene komme fra?

De har ikke tatt det inn i nytt budsjett og landet kommer til å gå til helvete

Anonymkode: 1537c...0c3

Skrevet

Ja. Glad for at MDG er under sperregrensa. Jeg er faktisk opptatt av miljø og stemmer etter miljø, oppvekst og dyrevelferd. Så enkel er jeg. Men MDG blir for mye tunellsyn for meg. Og det er noen enkeltsaker som har brent seg fast som så idiotisk. 

Anonymkode: 9b5f4...5b8

Skrevet

Jeg synes det er trist at MDG kom under sperregrensen, selv om jeg ikke stemte på dem selv. Jeg synes de har en viktig stemme som burde vært med i en del av diskusjonene. 

Skrevet

Ja, fornøyd. Stemte H, men kan fint leve med AP, Sv og SP. 

Anonymkode: ad4b4...25d

Skrevet

Jeg stemte venstre så selvfølgelig ikke fornøyd med regjeringsskifte, men når det nå blir regjeringsskifte er jeg sjeleglad for at MDG ikke får mye makt. Jeg jublet i dag tidlig når jeg så at MDG havnet under sperregrensen. Det som gir meg en meget dårlig smak i munnen når det kommer til den nye regjeringen er at Støre har sagt rett ut at det ikke er aktuelt å samarbeide MDG og Rødt, men det tok ikke et døgn en gang før han ble avslørt som den løgneren han er.

Anonymkode: b8f93...192

Skrevet
amandine skrev (26 minutter siden):

Jeg synes det er trist at MDG kom under sperregrensen, selv om jeg ikke stemte på dem selv. Jeg synes de har en viktig stemme som burde vært med i en del av diskusjonene. 

Det er flere andre partier som er opptatt av miljø. Men de klarer samtidig å veie miljøhensyn mot andre viktige samfunnshensyn. Det klarer ikke MDG, de har fullstendig tunnelsyn og har miljø som den ENESTE kampsaken.

Anonymkode: 43400...731

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg stemte venstre så selvfølgelig ikke fornøyd med regjeringsskifte, men når det nå blir regjeringsskifte er jeg sjeleglad for at MDG ikke får mye makt. Jeg jublet i dag tidlig når jeg så at MDG havnet under sperregrensen. Det som gir meg en meget dårlig smak i munnen når det kommer til den nye regjeringen er at Støre har sagt rett ut at det ikke er aktuelt å samarbeide MDG og Rødt, men det tok ikke et døgn en gang før han ble avslørt som den løgneren han er.

Når sa Støre rett ut at det ikke var aktuelt å samarbeide med rødt eller MDG? Jeg har ikke fått med meg det. Jeg synes de har vært veldig møye på å formulere seg på måter som har "holdt alle dører åpne".

Anonymkode: a5310...7a3

Skrevet

Er ikke veldig fornøyd, men var forventet. Det viktigste er at Mdg endte under sperregrensen. 

Anonymkode: b284c...a02

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Når sa Støre rett ut at det ikke var aktuelt å samarbeide med rødt eller MDG? Jeg har ikke fått med meg det. Jeg synes de har vært veldig møye på å formulere seg på måter som har "holdt alle dører åpne".

Anonymkode: a5310...7a3

Blant annet under et besøk i Stavanger i august.

– AP og MDG har et så ulikt syn på hvordan vi skal bruke industrien og erfaringen vi har for å kutte utslipp og skape jobber. Derfor er det ærlig overfor velgerne å si at et regjeringssamarbeid er uaktuelt, sa Støre til Aftenbladet/E24.

Skrevet (endret)

...

Endret av Avene8
Feil tråd
Skrevet

Jeg er svært fornøyd med valgresultatet! Skulle gjerne ønsket en enda noe større Arbeiderpartigruppe på Stortinget, men alt i alt er dette et veldig godt valg for Norge. 

Anonymkode: 11247...87a

Skrevet
amandine skrev (1 time siden):

Enig i dette. Glad KrF kom under sperregrensen og hadde håpet venstre ble med ned. Veldig glad rødt kom seg over. En viktig aktør som bidrar til å dreie politikken mer til venstre, samt at de holder fokus på hva som er best for folk flest og ikke bare de med størst lommebok (politikere inkludert). Etter åtte år med blått styre trengs dette nå. 

Anonymkode: 3e1b0...0a4

Skrevet

Jeg er glad for at ikke AP trenger støtte fra MDG og Rødt. Det er skremmende at så mange stemmer Rødt syns jeg. 

I dette stortingsvalget har jo SP all makt (ikke som SV sier). SP vil ikke regjere med SV og da blir det mindre talls regjering. Får ikke SP det de ønsker kan de faktisk gå over til borgerlig side og da vil SP, FRP og Høyre få flertall. 

Stemte selv på Høyre, visste det ville blir regjeringsskifte så dette var det beste utfallet. 

Anonymkode: 32469...0e1

Skrevet

Ikke fornøyd med at Karin Andersen mista plassen og at Carl I. Hagen kom inn. Heller ikke fornøyd med at Per-Willy Amundsen kom inn. 
Ellers: ja.

Anonymkode: 2045f...1f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Enig i dette. Glad KrF kom under sperregrensen og hadde håpet venstre ble med ned. Veldig glad rødt kom seg over. En viktig aktør som bidrar til å dreie politikken mer til venstre, samt at de holder fokus på hva som er best for folk flest og ikke bare de med størst lommebok (politikere inkludert). Etter åtte år med blått styre trengs dette nå. 

Anonymkode: 3e1b0...0a4

Støttes. 

Anonymkode: 2045f...1f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...