Gå til innhold

Foreldremøter o.l😣

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som gruer meg fælt til slikt? Der alle foreldrene skal møtes?
Redd for å si noe dumt/ikke si noe i det hele tatt, redd for å bli sittende alene, redd magen skal rumle osv....alt mulig tull😖

Har helt panikk ei uke før😫

Anonymkode: dc1a5...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel ikke inntrykk av at det er vanlig nei. Selv har jeg ingen problemer med foreldremøte. Er dessuten klassekontakt.

Anonymkode: e9598...5b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Redd for å si noe dumt/ikke si noe i det hele tatt, redd for å bli sittende alene, redd magen skal rumle osv....alt mulig tull😖

Du er ikke alene. Jeg kan ikke svare på hvor mange som føler det slik, men at det er flere enn deg, er jeg sikker på.. Jeg er en av de. Får panikkanfall før sånne møter. Nei det handler ikke om meg, men barna, men man må likevel face andre i ukomfortabel setting. Men jeg gjør det jo for barna. Så eg biter tenna sammen å gjør det. Så får det gå som det går... Det er heldigvis bare en liten stund.. Pleier stort sett aldri bli så ille som jeg frykter, men frykten giddet sjelden høre etter... 😉 Så jeg prøver å "manne" meg selv opp til i morgen. Det er begrensa hvor skitt det kan gå😊 dette klarer du 😊

Anonymkode: 8022d...5e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Gruer meg, men av andre grunner enn du. Møtene er kjedelig og meningsløse. 

(men bare vent, snart har vi en eviglang tråd her om hvor viktig det er for barna at vi kjeder oss på møte et par ganger i året 🤣)

Anonymkode: 6bfb4...f62

Skrevet

Det er INGEN som bryr seg om deg på møtet. Og sitte alene? Alle sitter da litt for seg selv og lytter. Det er jo ikke en sosial sammenkomst. Det er et møte for informasjon og diskusjon. 

Anonymkode: b27e1...fbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Gruer meg, men av andre grunner enn du. Møtene er kjedelig og meningsløse. 

(men bare vent, snart har vi en eviglang tråd her om hvor viktig det er for barna at vi kjeder oss på møte et par ganger i året 🤣)

Det er kjedelig og gjentakende ja. Samme fremvisning hver gang. 😂😂😂 Når lærerne tar over blir det bedre da. Første seanse med rektor og ledere er båååååååring. Sove med øynene åpne er noe man med hell kan øve på. 
Siste halvdel med samtaler med foreldre og lærere er som oftest bra. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er kjedelig og gjentakende ja. Samme fremvisning hver gang. 😂😂😂 Når lærerne tar over blir det bedre da. Første seanse med rektor og ledere er båååååååring. Sove med øynene åpne er noe man med hell kan øve på. 
Siste halvdel med samtaler med foreldre og lærere er som oftest bra. 

Vær glad dere har det sånn. Det er et sunnhetstegn. Hos oss går det i ansvarsfraskrivelse fra rektor hvor et par elever ødelegger klassen med vold og mobbing. 

Anonymkode: 48975...95c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vær glad dere har det sånn. Det er et sunnhetstegn. Hos oss går det i ansvarsfraskrivelse fra rektor hvor et par elever ødelegger klassen med vold og mobbing. 

Og mobbing er tema for foreldreMØTE? Da har dere jammen en merkelig tjenestevei! 

Skrevet

Og mobbing er tema for foreldreMØTE? Da har dere jammen en merkelig tjenestevei! 

Er det så rart? Vi har problemer i klassen, da bør man kunne snakke om det? Eller?

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Er det så rart? Vi har problemer i klassen, da bør man kunne snakke om det? Eller?

Poenget er at man ikke skal henge ut enkeltpersoner (enkeltbarn) på et felles foreldremøte. Det er ikke slik sånne saker løses.

Anonymkode: 2d338...119

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Poenget er at man ikke skal henge ut enkeltpersoner (enkeltbarn) på et felles foreldremøte. Det er ikke slik sånne saker løses.

Ingen henges ut. Alle vet hvem de involverte er, og foreldrene er åpne. Alle vil løse dette, unntatt rektor. (Virker det som.) Men dette var avsporing fra hi. Beklager. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ingen henges ut. Alle vet hvem de involverte er, og foreldrene er åpne. Alle vil løse dette, unntatt rektor. (Virker det som.) Men dette var avsporing fra hi. Beklager. 

Synes foreldrene til både mobber og mobbeofre at det er greit å diskutere barna deres i plenum? Uansett enig eller ikke, skolen har regler. Og man diskuterer ikke enkeltpersoner på et felles foreldremøte, det har de ikke lov til. Lærere altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.9.2021 den 23.50):

Jeg har alltid hatt angst for slike møter, men har mannet meg opp og dratt likevel fordi jeg ønsker å vise meg som deltagende. Det verste er å gå inn i rommet og finne meg plass, men jeg har klart å finne motet til å både smile og nikke mot forsamlingen og si hei og bare sette meg ned. Så går jo møtene fint ved å sitte og høre på alle. Har ikke trengt å si noe. Bortsett fra det møtet vi måtte velge gruppe til 17 mai da, der slet jeg, men ble reddet av ei som "inviterte" meg, så gikk jo det også bra til slutt. 

Jeg har gått på kurs faktisk for angst. Og det første vi lærte der er at ingen har dødd av angst selv om det kan føles sånn. Klarer man å møte opp så pleier det å gå bedre enn man først tror. Den tanken tviholder jeg på. Alt har en ende og jeg er stolt når jeg drar hjem over å ha klart å møte opp. Har alltid hatt regel for meg selv at sånt er for meg helt obligatorisk. Kun en gang kunne jeg ikke møte opp pga veldig sykt barn. 

Så om du sliter med dette hi, prøv og gjør så godt du kan. Tenk at du ikke trenger å hverken si eller gjøre noe spesielt, bare møt opp 🤗

Anonymkode: bec6e...3c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.9.2021 den 23.50):

Er KUN du som tenker over det ! INGEN andre. De andre har nok med seg selv 

Anonymkode: 94247...570

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Dette er direkte feil.

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er direkte feil.

Alle tenker over om en annen person snakker eller ikke osv. Og legger merke til alt mulig? Det tror jeg ikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.9.2021 den 7.41):

Dette er jo ikke tema på foreldremøte. Det er muligens noe på klassenivå, under punkt trivsel. En rektor kan jo ikke kommentere en mobbesak i plenum der alle vet hvem det dreier seg om. Typisk foreldre som ikke skjønner hvilket fora de skal bruke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.9.2021 den 7.41):

Prøv å være mamma til et av de barna. Det er nemlig jeg. Jeg gruer meg så sjukt, er redd for å begynne å gråte, er redd for hva de andre synes om barnet mitt, og om meg, og hvordan jeg skal håndtere det. Jeg prøver så hardt! Desto viktigere er det selvsagt å være tilstede, men jeg gruer meg ihvertfall.

Anonymkode: 15ceb...c23

Skrevet

Dette er jo ikke tema på foreldremøte. Det er muligens noe på klassenivå, under punkt trivsel. En rektor kan jo ikke kommentere en mobbesak i plenum der alle vet hvem det dreier seg om. Typisk foreldre som ikke skjønner hvilket fora de skal bruke. 

Jammen så bra at du har fasiten på hva som skjer på våre foreldremøter! 🤦‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Prøv å være mamma til et av de barna. Det er nemlig jeg. Jeg gruer meg så sjukt, er redd for å begynne å gråte, er redd for hva de andre synes om barnet mitt, og om meg, og hvordan jeg skal håndtere det. Jeg prøver så hardt! Desto viktigere er det selvsagt å være tilstede, men jeg gruer meg ihvertfall.

Hvorfor skal jeg prøve det? 
Det er ingen som er sint på foreldrene til disse barna. Alle vil løse problemene, og alle forstår at det er vanskelig. 
En støttekontakt hadde løst alt, men det vil ikke rektor. Han skylder på økonomi. I mellomtiden må vi sende barna våre på skolen, redde for at de skal komme skadd tilbake, eller ha skadet noen i løpet av dagen. Det er vondt for alle, og et selvsagt tema på foreldremøte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ingen som er sint på foreldrene til disse barna. Alle vil løse problemene, og alle forstår at det er vanskelig. 
En støttekontakt hadde løst alt, men det vil ikke rektor. Han skylder på økonomi. I mellomtiden må vi sende barna våre på skolen, redde for at de skal komme skadd tilbake, eller ha skadet noen i løpet av dagen. Det er vondt for alle, og et selvsagt tema på foreldremøte. 

Beklager, jeg burde formulert meg annerledes. Jeg burde skrevet: 

HI: Jeg er mamma til et av de barna ...95c beskriver, og jeg gruer meg så sjukt, er redd for å begynne å gråte, er redd for hva de andre synes om barnet mitt, og om meg, og hvordan jeg skal håndtere det. Jeg prøver så hardt! Desto viktigere er det selvsagt å være tilstede, men jeg gruer meg ihvertfall til foreldremøte, akkurat som deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er den vanligste unnskyldningen til mobbere. "Det var vel ment" og så videre. Realitetsorientering kan gjøres på en høflig og respektfull måte, eller på en bøllete og ubehøvlet måte. Man velger selv hvilken måte man bruker, men da blir man jo også oppfattet deretter.

Dette er ikke "velment" for å å gjøre dem en tjeneste. Det er for min egen del og alle andre som er like lei. Det er ment for å stoppe dårlig fungerende folks evinnelige sutring og grinete selvmedlidenhet som bare er uendelig kjedelig å høre på. 

Anonymkode: 95990...c19

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dette er ikke "velment" for å å gjøre dem en tjeneste. Det er for min egen del og alle andre som er like lei. Det er ment for å stoppe dårlig fungerende folks evinnelige sutring og grinete selvmedlidenhet som bare er uendelig kjedelig å høre på. 

Anonymkode: 95990...c19

Så dere gjør det for å være slemme med vilje. Og så lurer folk på hvorfor det er så mye mobbing. Du er også superkjedelig å høre på, men det rettferdiggjør ikke personangrep mot deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Fordi alle barn har krav på personvern. Å sitte og diskutere et navngitt barn uten at barnet en gang er til stede, er i strid med regelverket. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Fordi alle barn har krav på personvern. Å sitte og diskutere et navngitt barn uten at barnet en gang er til stede, er i strid med regelverket. 

Å sitte og holde kjeft når den store elefanten trasker rundt i rommet, løser iallfall ingenting. Vi prøver. Alle sammen prøver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...