Gå til innhold

Trener som bare hakker på spillerne !?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd en trener som bare hakker på spillerne ? Fotballjentene får bare høre hva de gjør galt. Aldri skryt. Bare hvorfor skyter du over mål ? Hvorfor står du ikke der jeg sier. Skjønner dere ikke noenting ? Er det skadelig å kun få negativ Feedback ? Ser de blir mer og mer nervøs og redd for å gjøre feil. Noen som har erfaring og hva har dere gjort med det ? Eller skal 13 åringer tåle såpass ? 

Anonymkode: f9543...5b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke greit. Og det er lov å si ifra. 

Mine barn har også hatt trenere som vi ikke var fornøyde med. Men siden det skal mye til før jeg kritiserer voksne som stiller opp gratis på fritiden sin for mine barn, så sa jeg aldri noe. Nå angrer jeg på at jeg ikke sa ifra, trenerne var en av flere grunner til at barna sluttet. 

Anonymkode: 50691...ee7

Skrevet

Høres ikke bra ut. Er dette en frivillig trener som også er forelder?

Jeg har også 13 åring (snart 14), alle trenerne har gått kurs og får betalt, har inntrykk av at det er pedagogisk og god trening.

Anonymkode: 26beb...5ca

Skrevet

Jeg sluttet med min idrett ene og alene på grunn av hakkete trener. Det er vel ingen som synes det er noe kjekt med en som kun hakker og ikke har noe positivt å si. 

Anonymkode: 6a202...b10

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Noen som har opplevd en trener som bare hakker på spillerne ? Fotballjentene får bare høre hva de gjør galt. Aldri skryt. Bare hvorfor skyter du over mål ? Hvorfor står du ikke der jeg sier. Skjønner dere ikke noenting ? Er det skadelig å kun få negativ Feedback ? Ser de blir mer og mer nervøs og redd for å gjøre feil. Noen som har erfaring og hva har dere gjort med det ? Eller skal 13 åringer tåle såpass ? 

Det er ikke ok verken for 13-åringer eller for voksne. 
Men der er jo ingen kontroll med hvem som er trenere på hobbynivå.

Anonymkode: 27fa5...461

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Forskningen viser at man skal ha fem positive kommentarer for å oppveie en negativ. Selvfølgelig er det ikke greit, verken for barn eller voksne. Dessverre finnes en del slike giftige trenere, lærere, sjefer osv. Det er bare å melde dette til idrettsforbundet. Jeg har selv måttet gjøre det etter at treneren blant annet sa til en av spillerne at han var lei av å se hennes stygge tryne. 

Anonymkode: 1275c...f9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Forskningen viser at man skal ha fem positive kommentarer for å oppveie en negativ. Selvfølgelig er det ikke greit, verken for barn eller voksne. Dessverre finnes en del slike giftige trenere, lærere, sjefer osv. Det er bare å melde dette til idrettsforbundet. Jeg har selv måttet gjøre det etter at treneren blant annet sa til en av spillerne at han var lei av å se hennes stygge tryne. 

Anonymkode: 1275c...f9d

Det hadde jeg vel nærmest meldt til politiet! 

Anonymkode: 27fa5...461

Skrevet

Ta det opp! Uansett betalt trenerjobb eller ikke må de jo være egnet. 

Vi har gjort det selv. I vårt tilfelle var heldigvis trener veldig mottakelig og egentlig bare fjern, men forandret totalt trenerstil. Imponerende egentlig. Som en oppfølging tok vi det også opp med klubbledelsen, som har fått inn en del nye krav i treneveilederen. 

Anonymkode: c0fce...44a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...