Hengebukksvinet Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Noen som gleder seg til valgsendingene i kveld? Syns det er så utrolig spennende og interessant. Satser på regjeringsskifte. Har bakt muffins med rød og grønn topping som vi skal kose oss med her. Nå er det på tide å snu skuta. Ja til rødgrønn regjering❤️💚❤️💚
*Miss Marple* Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Jeg både gleder meg og er nervøs. Jeg tror på et regjeringsskifte, jeg håper inderlig på et, men jeg frykter likevel at det ikke går veien.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Jeg har gjort mitt for at det skal bli regjeringsskifte! Anonymkode: 46da8...064
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å bry meg nå. Altså, jeg håper på regjeringsskifte, men det tar jo alltid en evighet før de avgjør hvem som skal være i regjering og ha hvilke poster osv. Det blir mer spennende å se om noen uker, liksom, ikke nå. Anonymkode: 86228...3c3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 Håper ikke på et regjeringensskifte. Det heter strengt tatt valgnatt, da sover jeg, noen av oss må opp tidlig ser du... Anonymkode: 2dd22...fb8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Håper ikke på et regjeringensskifte. Det heter strengt tatt valgnatt, da sover jeg, noen av oss må opp tidlig ser du... Anonymkode: 2dd22...fb8 Siden så mange har forhåndsstemt kan resultatet komme raskere enn tidligere, hørte jeg nettopp på radioen. Ellers er valgnatten en av de nettene jeg synes det har vært verdt å sitte oppe, med få unntak. Anonymkode: 46da8...064
Hengebukksvinet Skrevet 13. september 2021 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Håper ikke på et regjeringensskifte. Det heter strengt tatt valgnatt, da sover jeg, noen av oss må opp tidlig ser du... Anonymkode: 2dd22...fb8 Og noen av oss jobber ikke nødvendigvis kun på dagtid. Er du så snever?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 Hengebukksvinet skrev (13 minutter siden): Og noen av oss jobber ikke nødvendigvis kun på dagtid. Er du så snever? Det var jo ikke det hun skrev? Hun skrev bare at hun måtte tidlig opp, ikke at andre ikke jobber. Anonymkode: 86228...3c3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 Nei, det må jeg innrømme at jeg ikke gidder å følge med på. Anonymkode: e6ac4...ec9
Hengebukksvinet Skrevet 13. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2021 *Miss Marple* skrev (22 minutter siden): Jeg både gleder meg og er nervøs. Jeg tror på et regjeringsskifte, jeg håper inderlig på et, men jeg frykter likevel at det ikke går veien. Det blir veldig spennende. Blir fryktelig skuffa om det ikke blir skifte. Orker ikke fire nye år med økende forskjeller og enda mer til de som har mer enn nok fra før. Trenden må snus før det er for sent. Nå er det min tur😆
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 Jeg krysser fingrene for regjeringsskifte, men jeg gidder ikke sitte se på alle valgsendingene. Ser på nyhetene kl 21 og får en ganske sikker prognose og setter på nyhetene i morgen tidlig for å se endelig resultat. Resultatet er det samme uansett om jeg får vite det i natt eller i morgen tidlig 😉 Anonymkode: 49f7a...a9e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 Disse smådjevlene som står opp før fuglene ødelegger for valgvaker. Og grand Prix, hehe Anonymkode: f5540...a45
Hengebukksvinet Skrevet 13. september 2021 Forfatter #13 Skrevet 13. september 2021 (endret) Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det var jo ikke det hun skrev? Hun skrev bare at hun måtte tidlig opp, ikke at andre ikke jobber. Anonymkode: 86228...3c3 Det er noe med formuleringa: «noen av oss må opp tidlig ser du...». Men samma det😆 Endret 13. september 2021 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 Hengebukksvinet skrev (35 minutter siden): Og noen av oss jobber ikke nødvendigvis kun på dagtid. Er du så snever? Er du så nærtaken? Anonymkode: 2dd22...fb8
☆☆☆ Skrevet 13. september 2021 #15 Skrevet 13. september 2021 Så så barn, kranglefantar må tidleg i seng! Eg gler meg stort og ønskar regjeringsskifte. Er veldig spent, og tenker feiringa plutseleg kan bli eit gravøl. Og så er det noko med at det blir spennande om det blir fleirtalsregjering.
Kira Skrevet 13. september 2021 #16 Skrevet 13. september 2021 Jeg gleder meg, men ser at det dessverre går mot regjeringsskifte. Uansett er det noe høytidelig med denne dagen, og jeg feirer demokratiet selv om ikke alltid riktig side (i mine øyne) vinner frem. God valgnatt 🇳🇴
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #17 Skrevet 13. september 2021 Norge er et av landene i verden som har kommet best ut av koronakrisen i verden. Erna har ledet oss gjennom dette. Hvorfor vil så mange bytte henne ut? Anonymkode: 101e5...c05
prebs Skrevet 13. september 2021 #18 Skrevet 13. september 2021 Hengebukksvinet skrev (1 time siden): Det blir veldig spennende. Blir fryktelig skuffa om det ikke blir skifte. Orker ikke fire nye år med økende forskjeller og enda mer til de som har mer enn nok fra før. Trenden må snus før det er for sent. Nå er det min tur😆 Helt enig, Hengebukksvin har fått skammelig lite oppmerksomhet i disse årene 😁 Kjempefin bunad - fra Agder? Ellers til anonym 101e5... c05: Jeg tror det er flere av oss som synes Erna og co har gjort en bra jobb under pandemien, men som likevel ønsker et regjeringsskifte - grunnet alle de andre årene hun har ledet landet.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #19 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Norge er et av landene i verden som har kommet best ut av koronakrisen i verden. Erna har ledet oss gjennom dette. Hvorfor vil så mange bytte henne ut? Anonymkode: 101e5...c05 For å ikke snakke om oljekrisen… Anonymkode: 7cd85...773
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #20 Skrevet 13. september 2021 Hengebukksvinet skrev (1 time siden): Det blir veldig spennende. Blir fryktelig skuffa om det ikke blir skifte. Orker ikke fire nye år med økende forskjeller og enda mer til de som har mer enn nok fra før. Trenden må snus før det er for sent. Nå er det min tur😆 Økende forskjeller? Forskjellene har økt mindre i prosent under disse årene samlet sett enn de gjorde under rødgrønn periode. Sjekk ut ginikoffisenten som måler ulikhet. utrolig misvisende. Anonymkode: 7cd85...773
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #21 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Norge er et av landene i verden som har kommet best ut av koronakrisen i verden. Erna har ledet oss gjennom dette. Hvorfor vil så mange bytte henne ut? Anonymkode: 101e5...c05 Koronatiden utgjør mindre enn 25 % av Erna og cos regjeringstid. Ingen regjeringer forut har brukt så mye oljepenger enn hva Erna og co har. Greit å komme seg gjennom en krise når man kan bruke oljefondet, som andre land ikke har. Til tross for de mulighetene vi har, til tross for de løftene og lovnadene Erna gikk til valg på for åtte år siden - å styrke landets beredskap - valgte hun i seks år før pandemien å IKKE styrke beredskapen, heller på mange områder svekke den. Under Erna og Frp og cos styre har vi fått flere fattige, vi har fått større forskjeller mellom fattig og rik, og de som har minst og de syke har på mange områder fått færre å rutte med fordi tilbud har forsvunnet eller blitt dårligere. De kan f.eks. ikke forvente å få flere i jobb når de kutter ned på perioden folk kan gå på aap, når de ikke først ruster opp helsevesenet slik at dette kan undersøke, diagnostisere og behandle så raskt som man da har behov for. Når man i tillegg tar bort flere av disse menneskenes muligheter for behandling pga. egenandelsordninger som er endret, så velger man bevisst å kjøre folk ut i uførhet. Og samtidig har Erna og co sørget for milliardletter på skattesiden for de aller rikeste. Historien har vist gang på gang at land hvor forskjellene mellom fattige og rike blir for store, det er også land som blir ustabile, det blir mer misnøye, det blir mer kriminalitet, forskjellene øker, og man får en raskt nedadgående spiral. Om Norge skal ligne noenlunde på den suksesshistorien det har vært til nå, da kan ikke forskjellspolitikken få fortsette, for den vil kjøre oss i grøfa som nasjon. Visste du f.eks. at de som har så lite å rutte med at de ikke har råd til tannlegebehandling får beskjed om at hvis det er billigere å trekke tenner enn å reparere dem, da dekker sosialkontoret kun trekking? Hvordan tror du disses muligheter for å få seg en ordentlig jobb er når de ikke kan åpne munnen uten skam? Ville du hatt en helt eller delvis tannløs som frontfigur for din bedrift, enten du drev en liten lokal butikk eller et større konsern? Anonymkode: 46da8...064
Hengebukksvinet Skrevet 13. september 2021 Forfatter #22 Skrevet 13. september 2021 prebs skrev (16 minutter siden): Helt enig, Hengebukksvin har fått skammelig lite oppmerksomhet i disse årene 😁 Kjempefin bunad - fra Agder? Ellers til anonym 101e5... c05: Jeg tror det er flere av oss som synes Erna og co har gjort en bra jobb under pandemien, men som likevel ønsker et regjeringsskifte - grunnet alle de andre årene hun har ledet landet. Ja det er en Aust-Agder bunad. Selvsydd faktisk. Hvis de blå fortsetter må jeg vel selge den😆 Takk for oppmerksomheten😆
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #24 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, det må jeg innrømme at jeg ikke gidder å følge med på. Anonymkode: e6ac4...ec9 Ikke jeg heller. Jeg har stemt, mer får jeg ikke gjort. Får vite tidsnok hvem som vant og hvem skal ha hvilke poster. Skal straks logge av DiB og jobbe med studier og boka mi. Anonymkode: 103f6...585
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #25 Skrevet 13. september 2021 Hengebukksvinet skrev (23 minutter siden): Ja det er en Aust-Agder bunad. Selvsydd faktisk. Hvis de blå fortsetter må jeg vel selge den😆 Takk for oppmerksomheten😆 Fytti katta du er flink! Jeg syr også nasjonaldrakt, men her er det samekofte. Selv om det er en del bånd som skal sys på, montering og styr, slipper jeg i hvert fall brodering - er vel det som tar mest tid og må gjøres ekstra nøye? Anonymkode: 103f6...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå