Gå til innhold

Kan dette være bivirkning av Stilnoct? Sover så urolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått Stilnoct på resept å har brukt de ca en måned. De gjør at jeg sovner fort noe som bra,før kunne det gjerne gå 2-3 timer før jeg sovnet. Men etter kanskje 4 timer så begynner jeg å sove veldig urolig og bare ligger å vrir på meg fra side til side å sånn er det i gjerne flere timer. Dette startet etter jeg begynte med Stilnoct,å nå er det sånn de nettene jeg ikke bruker Stilnoct også. Er dette en bivirkning av tablettene? Eller er det bare tilfeldig at det startet når jeg begynte på innsovingstablettene

Anonymkode: 6d70c...ed1

Fortsetter under...

Skrevet

Det er en bivirkning av sovetabletter ja. Stilnoct skal heller ikke brukes fast over lenger tid. Men i korte perioder der du sliter med søvn. 
Har du forsøkt melatonin? Mange har svært god effekt av det. 

Anonymkode: 82c3f...716

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.9.2021 den 23.48):

Jeg har fått Stilnoct på resept å har brukt de ca en måned. De gjør at jeg sovner fort noe som bra,før kunne det gjerne gå 2-3 timer før jeg sovnet. Men etter kanskje 4 timer så begynner jeg å sove veldig urolig og bare ligger å vrir på meg fra side til side å sånn er det i gjerne flere timer. Dette startet etter jeg begynte med Stilnoct,å nå er det sånn de nettene jeg ikke bruker Stilnoct også. Er dette en bivirkning av tablettene? Eller er det bare tilfeldig at det startet når jeg begynte på innsovingstablettene

Anonymkode: 6d70c...ed1

Du burde høre med legen. Jeg tåler ikke stilnoct, fikk skyhøyt blodtrykk og hallusinerte og ble helt koko. 

Anonymkode: 35dfc...4ba

Skrevet

Kan være bivirkninger. 

Som det nevnes over her er ikke medikamentet ment til langtidsbruk, du blir fort avhengig og kan utvikle toleranse, Så går vinninga opp i spinninga. Behøver du et daglig preparat bør du forsøke feks Alimemazin, et preparat uten fare for avhengighet eller skadelige langtidsbivirkninger. Denne kan gi noe hang over, og bør erfaringsmessig tas 12 t før du skal stå opp. Da virker den godt som innsovningshjelp også. 

Ellers finnes Seroquel som har søvn som bivirkning og som ikke er avhengighetsskapende. Tas det i små doser på 15 mg hver kveld får du en søvndyssende effekt. Medisinen er egentlig et antipsykotika, men da i langt høyere doser. Dette er en omdiskutert medisin og det kan hende du må ha en psykisk diagnose for å få denne, usikker på hvordan fastleger opererer her. Seroquel har grelle bivirkninger når den tas i høyere doser. 

Lykke til.

Anonymkode: f5601...050

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...