Gå til innhold

Konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange gjester? Hvor mye hjelp? Jeg sliter med å skjønne hvor mange man må være for at det skal være noe poeng i å bestille maten og leie inn hjelp?

Vi hadde 24 gjester og gjorde alt selv, lagde all maten og pyntet og dekket. Det var jo ikke noe problem. Stryke en gjeng hvite duker, pusse sølv og dekke pent, pynte og lage maten. Hva skulle vi hatt hjelpa til?

Anonymkode: bd420...921

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde 37 gjester og laget alt selv. Hadde ei som hjalp meg på kjøkkenet selv om hun var invitert som gjest. Laget det meste over tid da. Stekte opp karbonader og la de i fryseren. Ordnet alle fat og gjorde alt klart dagen før, med unntak av det som skulle lages av egg. (Koldtbord).

For nestemann blir det flere gjester, nærmere 60 vil jeg tro, da faren hennes har stor familie. Blir å lage alt selv da også

Anonymkode: 5fb74...9ab

Skrevet

50 gjester. Jeg og ei venninne pyntet. Mann og bror laget mat(indisk). Fikk hjelp til kakebaking 

Anonymkode: ca5a1...cf2

Skrevet

Jeg VILLE bestille alt av mat, så ser ikke problemet! De som vil lage får gjør det, er et valg man tar selv.

Bestilte og marsipankake og kransekake, resten ble fikset av besteforeldre for de ville det!

Vi hadde det hjemme, og ingen hjelp på kjøkkenet!

Slik blir det med de 2 neste og 😉

Anonymkode: 63133...87e

Skrevet

Middagen skal jo ryddes vekk og kaker settes frem.

Har man noen på kjøkkentjeneste da slipper vertskapet og familien gjøre det, de kan mingle og kose seg med gjestene mens noen andre rydder av, setter på oppvaskmaskin og lager kaffe.

Jeg har ingen problemer med å se at folk velger det sånn.

Vi har liten familie og var bare 16 stykker i forrige konfirmasjon, da hadde det blitt nesten komisk med sånn hjelp, så vi gjorde alt selv. Men jeg har vært i kontormaskiner med 30 til 50 gjester og da familie man sjelden ser osv, da er det veldig fint om vertskapet faktisk kan være sammen med gjestene med lave skuldre og ikke stresse på kjøkkenet

Anonymkode: 0c01b...050

Skrevet

25 gjester. Bestilte mat. All dekking og rydding selv. Tror vi bestiller på hotell neste gang.

Anonymkode: 41418...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...