Gå til innhold

Hvorfor er alt selvfølgelig/selvsagt?

Anbefalte innlegg

Det et selvfølgelig og selvsagt at ALLE i en befolkning er lojale og følger opp alle tiltak som kan bremse en lammende pandemi som har sabotert samfunnsliv og økonomi i halvannet år! 

Anonymkode: 32dc3...aa5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jo, men det virker så nedlatende å skrive det, akkurat som at alle andre som ikke mener det er det noe feil med.

Anonymkode: fbc6b...0f5

Klart det er noe FEIL med folk som tror at deres «meninger» har vekt; når de bare baserer den meningen på diffus magefølelse og litt for mye YouTube-akademiet…

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi folk er blitt hjernevasket. De etteraper alt myndigheter sier og angriper dem som "tenker sjæl", som de kaller det. Vi blir kalt covidiots, antivaxxere, koronafornektere, sabotører osv. Både mannen og jeg er fullvaksinert. Vi tok dette valget fordi vi har all familie i utlandet, og manglende vaksine gjør at vi ikke kan ha kontakt med vår nærmeste familie. Begge to ble dårlig etter dose nummer to, selv om for eksempel jeg takler alle andre virus svært godt. Jeg sliter enda litt tre uker etter dose to - er trøtt, har mageknip og hodepine osv.

Syttenåringen ønsker å avvente, og vi presser ham selvfølgelig ikke til det. Trettenåringen er jente, og vi avventer til det er forsket mer på hvorfor så mange opplever blødninger og smerter etter vaksinen. Jeg har selv kjent bivirkningene av hormonell prevensjon som tukler med hormoner, blant annet ved å gå opp i vekt og ødelegge forbrenningen. 

Anonymkode: 70110...f84

Hvis du ble dårlig i 3 uker etter en vaksine, hva får deg til å tro at du ville blitt mindre syk av selve viruset…?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du ble dårlig i 3 uker etter en vaksine, hva får deg til å tro at du ville blitt mindre syk av selve viruset…?

Statistikk som jeg leser og uttalelse fra vaksineforskere og leger. Det er en kjent sak at yngre mennesker med god helse får større bivirkninger av vaksinens dose to. Samtidig er denne gruppen statistisk sett den gruppen som takler covid bra. Kjapt søkt på Google vil gi deg det du trenger av kilder om dette temaet. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det et selvfølgelig og selvsagt at ALLE i en befolkning er lojale og følger opp alle tiltak som kan bremse en lammende pandemi som har sabotert samfunnsliv og økonomi i halvannet år! 

Vaksinen er fortsatt frivillig. Det er derfor ikke selvsagt at absolutt alle, fra 0 til 100 år, skal ta begge dosene av vaksinen. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Statistikk som jeg leser og uttalelse fra vaksineforskere og leger. Det er en kjent sak at yngre mennesker med god helse får større bivirkninger av vaksinens dose to. Samtidig er denne gruppen statistisk sett den gruppen som takler covid bra. Kjapt søkt på Google vil gi deg det du trenger av kilder om dette temaet. 

Kjapt søk på Google vil gi deg «bevis» for AKKURAT HVA DU VIL. Og 99% av treffene vil ikke være kilder som kan etterprøves.

Så jeg vil gjerne se de konkrete stedene, de konkrete legene og statistikkene som du holder deg med. For de forteller noe diametralt annet enn de legene og statistikkene JEG pleier å finne. (Hint: det ligger gjerne i hvordan man utformer søketeksten i Google … f eks, ikke bruk «hva legene IKKE FORTELLER DEG» som søketekst - da kommer du til mye mumbo-jumbo.)

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vaksinen er fortsatt frivillig. Det er derfor ikke selvsagt at absolutt alle, fra 0 til 100 år, skal ta begge dosene av vaksinen. 

Nei, de som ikke tåler vaksinen skal slippe. Derfor må alle vi andre ta den, så vi skaper flokkimmunitet. 

Folk som har diffus «mageknip» etter 3 uker er ikke regnet inn her. De tåler den. 

Det er av den enkle grunn at her ikke er det ikke lov å være skeptisk. Er man skeptisk til vaksinen er man vaksinemotstander. Er man usikker på om man skal vaksinere barnet sitt er man uansvarlig og mest sannsynlig konspirasjonsteoretiker. Jeg er så glad de jeg omgåes i det virkelig liv ikke er så svart / hvitt som her inne.

Anonymkode: 07d73...9c5

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, de som ikke tåler vaksinen skal slippe. Derfor må alle vi andre ta den, så vi skaper flokkimmunitet. 

Folk som har diffus «mageknip» etter 3 uker er ikke regnet inn her. De tåler den. 

Når noe er frivillig, er det nettopp noe man ikke "må". 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kjapt søk på Google vil gi deg «bevis» for AKKURAT HVA DU VIL. Og 99% av treffene vil ikke være kilder som kan etterprøves.

Så jeg vil gjerne se de konkrete stedene, de konkrete legene og statistikkene som du holder deg med. For de forteller noe diametralt annet enn de legene og statistikkene JEG pleier å finne. (Hint: det ligger gjerne i hvordan man utformer søketeksten i Google … f eks, ikke bruk «hva legene IKKE FORTELLER DEG» som søketekst - da kommer du til mye mumbo-jumbo.)

Derfor rapporterer kvinner om flere bivirkninger av vaksiner (forskning.no)

Hvorfor blir menn hardere rammet av covid-19 enn kvinner? (forskning.no)

For eksempel, ved å sammenligne disse to artiklene fra forskning.no ser man at menn blir sykere av korona enn kvinner, mens kvinner får mest bivirkninger av vaksinen. Hvis det var symmetrisk korrelasjon mellom hvor syk man blir av vaksinen og hvor syk man blir av korona, burde jo resultatene i disse to undersøkelsene ha vært like, ikke motsatte.

Anonym bruker skrev (På 13.9.2021 den 14.21):

Det er av den enkle grunn at her ikke er det ikke lov å være skeptisk. Er man skeptisk til vaksinen er man vaksinemotstander. Er man usikker på om man skal vaksinere barnet sitt er man uansvarlig og mest sannsynlig konspirasjonsteoretiker. Jeg er så glad de jeg omgåes i det virkelig liv ikke er så svart / hvitt som her inne.

Anonymkode: 07d73...9c5

Enig! I min vennegjeng er det både vaksinerte og uvaksinerte, og ingen bryr seg om hva andre velger. DET kalles å oppføre seg som en voksen med normal folkeskikk!

Anonymkode: 8adb5...6c6

• Opprett ny...