Gå til innhold

Noen som har greie på hunder her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei tispe, som  ikke er veldig glad i andre hunder generelt. Det er greit.
Vi har jobbet hardt for å få hun litt sosial. Vi har klart å få  noen hundevenner som hun leker og går tur med. 
men kommer det en til blir hun gal, hun jager bort sin venn og prøver å angripe den nye. 
Hvorfor gjør hun det? 
Hvordan  plukke det av hun ? 

Anonymkode: 45ae1...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig mange hunder som ikke er så glad i andre. Familien er flokken den trenger, og andre hunder trenger den ikke...

Øv på passering, at dere kan passere andre hunder uten at hun bjeffer og "angriper", det holder i massevis. Hun trenger ikke hilse på alle hunder dere møter.

Anonymkode: 8e271...e63

Skrevet

Min er heller ikke glad i andre hunder. Det krever kontinuerlig jobbing. Han aksepterer de aller fleste andre hunder OM de introduseres riktig. For vår hund er det viktig å danne flokkfølelse med hunden før det blir lek. Vi kan ALDRI bare slippe han løs i en flokk uten tilvenning. Det er gå tur i bånd uten snus og hils. Gjerne to/tre turer der de er i bevegelse sammen, forflytter seg i samme retning og lukter og tisser samme steder uten nærkontakt.  På tur tre pleier vi å slippe de etter en tid med gange og fortsetter å bevege oss som en flokk. Etter det er den hunden «klarert» og da er det aldri problemer. Hunden min er litt redd andre hunder og liker ikke at de kommer for nær uten at han er trygg på hunden. Hans bestevenn i dag (som vi passer mye og de deler seng og matskål) ville hunden min nærmest drepe første gang han traff den. 
Jeg pleier å tulle med at hunden min er litt tilbakestående. Han er litt som oksen Ferdinand. Liker å sitte i fred å lukte på blomstene. 
Uansett da, å ha en slik hund krever mye av eier. Turer og lek må planlegges, og det må settes av tid for tilvenning. Hunden min er virkelig bare snill og god, helt fantastisk flink med barn og står stødig som et fjell mellom en flokk unger som vil kose og klappe. Andre hunder er skumle greier. 

Anonymkode: d67b2...310

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er veldig mange hunder som ikke er så glad i andre. Familien er flokken den trenger, og andre hunder trenger den ikke...

Øv på passering, at dere kan passere andre hunder uten at hun bjeffer og "angriper", det holder i massevis. Hun trenger ikke hilse på alle hunder dere møter.

Anonymkode: 8e271...e63

Det er jeg helt enig i. 
hun hilser kun på de hun liker. Men  når hun er sammen  de hundene hun liker beskytter hun de og vil helst drepe alle andre  på fire ben. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Min er heller ikke glad i andre hunder. Det krever kontinuerlig jobbing. Han aksepterer de aller fleste andre hunder OM de introduseres riktig. For vår hund er det viktig å danne flokkfølelse med hunden før det blir lek. Vi kan ALDRI bare slippe han løs i en flokk uten tilvenning. Det er gå tur i bånd uten snus og hils. Gjerne to/tre turer der de er i bevegelse sammen, forflytter seg i samme retning og lukter og tisser samme steder uten nærkontakt.  På tur tre pleier vi å slippe de etter en tid med gange og fortsetter å bevege oss som en flokk. Etter det er den hunden «klarert» og da er det aldri problemer. Hunden min er litt redd andre hunder og liker ikke at de kommer for nær uten at han er trygg på hunden. Hans bestevenn i dag (som vi passer mye og de deler seng og matskål) ville hunden min nærmest drepe første gang han traff den. 
Jeg pleier å tulle med at hunden min er litt tilbakestående. Han er litt som oksen Ferdinand. Liker å sitte i fred å lukte på blomstene. 
Uansett da, å ha en slik hund krever mye av eier. Turer og lek må planlegges, og det må settes av tid for tilvenning. Hunden min er virkelig bare snill og god, helt fantastisk flink med barn og står stødig som et fjell mellom en flokk unger som vil kose og klappe. Andre hunder er skumle greier. 

Hun bjeffer heldigvis ikke til andre hunder når vi går alene, da bare unngår hun de.  Skulle de bli litt for ivrige setter hun de på plass. 
Men når vi går sammen andre er hun satan selv. 
🙈 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hun bjeffer heldigvis ikke til andre hunder når vi går alene, da bare unngår hun de.  Skulle de bli litt for ivrige setter hun de på plass. 
Men når vi går sammen andre er hun satan selv. 
🙈 

😂😂😂 Hun liker vel orden i rekkene da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

😂😂😂 Hun liker vel orden i rekkene da. 

Noe sånt 😅

Skrevet

Hvorfor må du absolutt gå tur sammen med andre hunder dersom det er problematisk?

Anonymkode: 97856...65b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor må du absolutt gå tur sammen med andre hunder dersom det er problematisk?

Anonymkode: 97856...65b

Problemet her jeg bor er at det er så mange idioter som har hund. Siden de har en oversosial hund er det bare å slippe løs og la de hilse på ALLE. Det har vært mange episoder der jeg har måttet oppdra folk. MAN KAN IKKE BARE GÅ UT FRA AT ALLE HUNDER LIKER Å LEKE MED DIN HUND. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...