Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Hva gjøre? Skjønner folk hvor slitsomt det er å ha dårlig råd? Anonymkode: f9dcb...557
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Det hørtes lite ut. Hva skal de dekke? Anonymkode: 19906...9f2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 Må dekke alt vi trenger. Mat, bensin og ellers alt annet som måtte dukke opp. Anonymkode: f9dcb...557
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Må dekke alt vi trenger. Mat, bensin og ellers alt annet som måtte dukke opp. Anonymkode: f9dcb...557 Meg og en ungdom. Anonymkode: f9dcb...557
KellyTaylor Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 (endret) Ta ut pengene i cash og del summen på antall dager. Du bruker det som er til rådighet den dagen og har du mer igjen, så overfører du det til neste dag. Trål billigdisker, kjør minst mulig om dere kan, pant flasker, selg noe dere ikke trenger og dropp for all del luksusvarer/ tjenester. Dummeste jeg leser her inne er når man har dårlig råd så nevnes det frisør.....det trenger man vitterlig ikke når situasjonen er som den er. Lykke til👌 Be dere bort på middag til foreldre/ besteforeldre mot at dere kan hjelpe til i hage m.m Endret 11. september 2021 av KellyTaylor
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 KellyTaylor skrev (1 minutt siden): Ta ut pengene i cash og del summen på antall dager. Du bruker det som er til rådighet den dagen og har du mer igjen, så overfører du det til neste dag. Trål billigdisker, kjør minst mulig om dere kan, pant flasker, selg noe dere ikke trenger og dropp for all del luksusvarer/ tjenester. Dummeste jeg leser her inne er når man har dårlig råd så nevnes det frisør.....det trenger man vitterlig ikke når situasjonen er som den er. Lykke til👌 Tusen takk for lykke til og takk for tips. Anonymkode: f9dcb...557
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 Sett opp boksalg i gata. Et lite bord med brøker og skilt med pris, feks 20 kr og vipps nr. La det stå et par dager, og være selvbetjent. Eller selg noe annet enn bøker. Anonymkode: e0982...dcb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #8 Skrevet 11. september 2021 Har du hage med blomster som har frø, konvolutter og kaffefilter? Fins en slagsgruppe for frø på FB, skriv der hva du har, og ikke send før mottager har vippset deg. Prisen på slike siden pleier å være porto + litt for arbeidet med pakking og samling (er ikke lov å selge etter mattilsynets sider, men er lov å gi bort og få dekket utgifter og arbeid). Anonymkode: 6df13...1e6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #9 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har du hage med blomster som har frø, konvolutter og kaffefilter? Fins en slagsgruppe for frø på FB, skriv der hva du har, og ikke send før mottager har vippset deg. Prisen på slike siden pleier å være porto + litt for arbeidet med pakking og samling (er ikke lov å selge etter mattilsynets sider, men er lov å gi bort og få dekket utgifter og arbeid). Anonymkode: 6df13...1e6 Noen bibliotek har og frøbibliotek hvor man kan få låne frø, det er gratis. Kanskje det er noe sånt i nærheten av hi. Anonymkode: 9263e...a9f
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #10 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har du hage med blomster som har frø, konvolutter og kaffefilter? Fins en slagsgruppe for frø på FB, skriv der hva du har, og ikke send før mottager har vippset deg. Prisen på slike siden pleier å være porto + litt for arbeidet med pakking og samling (er ikke lov å selge etter mattilsynets sider, men er lov å gi bort og få dekket utgifter og arbeid). Anonymkode: 6df13...1e6 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Noen bibliotek har og frøbibliotek hvor man kan få låne frø, det er gratis. Kanskje det er noe sånt i nærheten av hi. Anonymkode: 9263e...a9f Sorry ano 1e6, gikk litt fort her, ser nå at du tenkte hun skulle selge frø, ikke kjøpe. Anonymkode: 9263e...a9f
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #11 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Sorry ano 1e6, gikk litt fort her, ser nå at du tenkte hun skulle selge frø, ikke kjøpe. Anonymkode: 9263e...a9f Fort gjort Tenkte bare at det kunne være en ting hun muligens kunne få inn litt ekstra på Anonymkode: 6df13...1e6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #12 Skrevet 11. september 2021 KellyTaylor skrev (43 minutter siden): Ta ut pengene i cash og del summen på antall dager. Du bruker det som er til rådighet den dagen og har du mer igjen, så overfører du det til neste dag. Trål billigdisker, kjør minst mulig om dere kan, pant flasker, selg noe dere ikke trenger og dropp for all del luksusvarer/ tjenester. Dummeste jeg leser her inne er når man har dårlig råd så nevnes det frisør.....det trenger man vitterlig ikke når situasjonen er som den er. Lykke til👌 Be dere bort på middag til foreldre/ besteforeldre mot at dere kan hjelpe til i hage m.m Det blir 61 kr dagen. Det tror jeg ikke det er mulig å leve på for to voksne. Her må nok nav inn med litt krisehjelp. Anonymkode: 19906...9f2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #13 Skrevet 11. september 2021 Bak brød og rundstykker selv. Lag store middager som varer et par dager, bruk masse grønnsaker som i lapskaus og grønnsaksuppe. Jeg ville faktisk benyttet meg av matutlevering om det finnes i nærheten (Frelsesarmeen, Blå kors, Kirkens Bymisjon) og/eller kontaktet lokale hjelpeorganisasjoner som "Hjelp oss å hjelpe" og "Sammen for *stedsnavn*". Vet godt hvordan det er å ha dårlig råd, så sender deg skikkelig mange varme klemmer ❤️ Anonymkode: 51058...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #14 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Fort gjort Tenkte bare at det kunne være en ting hun muligens kunne få inn litt ekstra på Anonymkode: 6df13...1e6 Jeg synes det var et veldig bra tips 😊 Anonymkode: 9263e...a9f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #15 Skrevet 12. september 2021 Jeg hadde 1400kr på meg og to barn, for tre uker sist måned. Da brukte jeg det jeg hadde i skap og fryser, supper, grøt osv til middag. Jeg baker alltid brød selv, det er veldig mye billigere. Vann til drikke, eventuelt litt saft om jeg har igjen. Prioriterer ikke penger på melk og juice da, annet enn til matlaging. Vegetarretter er både billige og mettende, ellers velg billig versjon der du kan. Jeg pleier å hente ut opptjent trumf om jeg har noe, sparer alltid pantesekken til slike anledninger, og ofte er det noe jeg kan legge ut på finn. I slike stunder teller alle 100lapper. Det er tøft å være fattig, jeg er egentlig ikke det, men er på grensen, og det gjør at jeg kan av og til få tøffe runder. Derfor er jeg alltid litt obs på å legge opp til tøffe tider, i gode tider. Kjøper gjerne 40%varer og putter i fryseren, kjekt å ha når det kniper en måned. Lykke til! Anonymkode: 5bbbb...103
KellyTaylor Skrevet 12. september 2021 #16 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det blir 61 kr dagen. Det tror jeg ikke det er mulig å leve på for to voksne. Her må nok nav inn med litt krisehjelp. Anonymkode: 19906...9f2 Jo ser den, men man må ikke handle hver dag ( jeg gjør det iallefall ikke) . Kan fint bake sitt eget brød som flere nevner, og kommer langt med 2 kg mel. Det jeg skal frem til at en fint kan handle 1 til 2 ganger i uken og få dekket behovet for det som trengs Alt går men stramt blir det og håper HI klarer dette ❤️ I verstefall så finnes organisasjoner som gjerne hjelper til med mat, som "Sammen for Viken", "hjelp oss og hjelpe" og frelsesarmeen.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #17 Skrevet 12. september 2021 Kjøp noen kasser med nudler. Det holder en stund som mat. Yum Yum er billig, men det er ikke spesielt sunt. Det er ett tips i hvert fall... Anonymkode: 3ec39...ca5
Optatium Skrevet 12. september 2021 #18 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kjøp noen kasser med nudler. Det holder en stund som mat. Yum Yum er billig, men det er ikke spesielt sunt. Det er ett tips i hvert fall... Anonymkode: 3ec39...ca5 Jeg ville heller anbefalt havregrøt enn nudler gitt, særlig med tanke på metthetsgrad og næring.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #19 Skrevet 12. september 2021 Optatium skrev (2 timer siden): Jeg ville heller anbefalt havregrøt enn nudler gitt, særlig med tanke på metthetsgrad og næring. Eller for å komme med et helt vilt forslag , så kan man kjøre begge deler. Havregrøt til frokost og kvelds og nudler og billige supper til middag. Husmann knekkebrød koster ca 20 kr for en stor pakke og kan være lunsj i mange dager. Anonymkode: 19906...9f2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #20 Skrevet 12. september 2021 Takk for tips! Bruker havregrøt til frokost og knekkebrød til lunsj., Anonymkode: f9dcb...557
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #21 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Kjøp noen kasser med nudler. Det holder en stund som mat. Yum Yum er billig, men det er ikke spesielt sunt. Det er ett tips i hvert fall... Anonymkode: 3ec39...ca5 Det er billigere å kjøpe 1 kg first price fusilli, 1 kg first price spagetti eller 1 kg first price makaroni. Yum yum er ikke spesielt billig. Anonymkode: 9263e...a9f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #22 Skrevet 12. september 2021 Først og fremst gå gjennom hva dere har i hus og av andre resurser. Skriv en liste over matvarer dere har, penger, drivstoff, flasker, frukt i hagen osv. Skriv også opp hva dere har tilgang på gratis. Fiske selv, plukke i naturen, dumbsterdiving, spise middag hos familie osv. Til slutt lager du en liste over hva dere må ha. Hvis du vet at du får mye penger 1.oktober er det jo egentlig ikke noe problem. Da kan dere leve på kreditt, men jeg regner med at du ikke ønsker det. Tenk gjennom hva dere virkelig må ha. Dere overlever den tiden uten mat, men det er ikke å anbefale. Gjør en prioritering. Dere kan ikke leve på så lite over tid, men for disse ukene kan dere klare det. Anonymkode: ecfa7...bab
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #23 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dere overlever den tiden uten mat I alle dager, hva er det for en kommentar? Er du ikke klar over at dette er hverdagen til mange mennesker. Anonymkode: 9263e...a9f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #24 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): I alle dager, hva er det for en kommentar? Er du ikke klar over at dette er hverdagen til mange mennesker. Anonymkode: 9263e...a9f Kanskje en idee å lese sammenhengen setningen ble skrevet i? Anonymkode: ecfa7...bab
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #25 Skrevet 12. september 2021 Er dette en midlertidig situasjon eller er det slik hver måned? Hvis det er slik ofte kan jeg anbefale å gå kritisk gjennom alle utgifter. Boutgifter er ofte det høyeste, er det mulig å flytte til noe rimeligere? Og kan du øke inntekten din? Ta en ekstrajobb? Stor forståelse for at situasjonen er vanskelig. Anonymkode: 1ee72...916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå