Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #26 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Noen ødelegger tråden min. Ikke bry dere om innlegg #2, noen vil bare ødelegge. Jeg fikk en sykkel, og nå vil den som ga meg sykkelen ha den tilbake. Bør jeg gi henne den? HI Anonymkode: 9cf09...41e Som noen skrev tidligere, dette kommer an på hvem hun og disse alle er. Og i hvilke setting sykkelen er gitt. Synes ikke de ødelegger tråden din, men kommer med naturlige kommentarer. Anonymkode: 2008f...69e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #27 Skrevet 12. september 2021 Helt enig med de som sier at man trenger mer info for goder svar. Det er svært få som i slike situasjoner kjører prinsipp (f.eks. sykkelen ble gitt bort og er nå mottaker sin uansett). Siden barna er like gamle kan det også tyde på at sykkelen er i riktig størrelse for det barnet som ga den bort. Det gjør info enda viktigere for gode råd. Anonymkode: 5e03f...b42
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #28 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hun er en bekjent. Hun angret seg fordi barnet likevel ville bruke sykkelen. Begge barna er 8 år. Hi Anonymkode: 9cf09...41e Visste hennes barn at hun ga bort sykkelen? Hvorfor ga hun bort en sykkel som tydeligvis er stor nok til barnet? Du gir fremdeles for lite informasjon til at du kan få gode nok svar. Hvis hennes barn hadde sagt seg enig i å gi bort sykkelen, da tenker jeg du/ditt barn kan beholde den, hvis det ikke er andre spesielle årsaker til at det andre barnet likevel bør få beholde sykkelen. Hvis moren ga bort barnets sykkel uten barnets samtykke, uten at barnet visste om det, da tenker jeg at barnet bør få tilbake. Ideelt bør den moren kjøpe en ny sykkel til eget barn, for da er det hun som har gjort noe galt. Men er hun ikke typen til det, da synes jeg du må være den voksne og gi sykkelen tilbake til det barnet. Anonymkode: 4deca...1b2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #29 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker at det kommer an pp mer enn det vi vet. Min svigerinne er en sånn type forelder som skal skåne og legge til rette for sine egne barn, uansett hvilke konsekvenser det har for andre rundt. Jeg kan levende forestille meg henne som giveren her. Hun ville aldri noen sinne gitt bort noe som tilhørte barnet uten at de var helt enige i det. Barna er vant til å styre showet og kunne fint funnet på å «ombestemme» seg for å utøve makt ovenfor det andre barnet. Og mor hadde satt himmel og jord i bevegelse Lignende ting har skjedd her. Fordi jeg har mulighet til det, ville jeg i det tilfellet ha gitt sykkelen tilbake, latt barnet mitt velge seg en finere sykkel og gnidd det inn. Jeg ville nok også ha sagt at det var like greit, for denne sykkelen var jo uansett ikke helt det mitt barn ønsket seg (underforstått, denne sykkelen er ikke god nok). Jeg er ikke en type som gjør sånt for å hevde meg, men etter tolv år med barn på samme alder har vi alle blitt utsatt for så mye egoistisk og dårlig behandling at jeg hadde unner mitt barn å komme ut av det hele på topp. Om jeg ikke hadde råd hadde jeg sagt nei med mindre det andre barnet var uvitende og fortvilet. Anonymkode: 4bf6c...079 Innlegget ditt sier noe annet. Anonymkode: 63794...227
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #30 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Visste hennes barn at hun ga bort sykkelen? Hvorfor ga hun bort en sykkel som tydeligvis er stor nok til barnet? Du gir fremdeles for lite informasjon til at du kan få gode nok svar. Hvis hennes barn hadde sagt seg enig i å gi bort sykkelen, da tenker jeg du/ditt barn kan beholde den, hvis det ikke er andre spesielle årsaker til at det andre barnet likevel bør få beholde sykkelen. Hvis moren ga bort barnets sykkel uten barnets samtykke, uten at barnet visste om det, da tenker jeg at barnet bør få tilbake. Ideelt bør den moren kjøpe en ny sykkel til eget barn, for da er det hun som har gjort noe galt. Men er hun ikke typen til det, da synes jeg du må være den voksne og gi sykkelen tilbake til det barnet. Anonymkode: 4deca...1b2 Barnet hennes visste at moren skulle gi bort sykkelen, og slik jeg oppfattet henne, var barnet inneforstått med det. Et par timer senere ringte moren og lurte på om vi kunne gi tilbake sykkelen. Jeg har landet på å beholde sykkelen. HI Anonymkode: 9cf09...41e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #31 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Barnet hennes visste at moren skulle gi bort sykkelen, og slik jeg oppfattet henne, var barnet inneforstått med det. Et par timer senere ringte moren og lurte på om vi kunne gi tilbake sykkelen. Jeg har landet på å beholde sykkelen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Crazy!! Du altså Anonymkode: 7eba3...031
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #32 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg tenker at det kommer an pp mer enn det vi vet. Min svigerinne er en sånn type forelder som skal skåne og legge til rette for sine egne barn, uansett hvilke konsekvenser det har for andre rundt. Jeg kan levende forestille meg henne som giveren her. Hun ville aldri noen sinne gitt bort noe som tilhørte barnet uten at de var helt enige i det. Barna er vant til å styre showet og kunne fint funnet på å «ombestemme» seg for å utøve makt ovenfor det andre barnet. Og mor hadde satt himmel og jord i bevegelse Lignende ting har skjedd her. Fordi jeg har mulighet til det, ville jeg i det tilfellet ha gitt sykkelen tilbake, latt barnet mitt velge seg en finere sykkel og gnidd det inn. Jeg ville nok også ha sagt at det var like greit, for denne sykkelen var jo uansett ikke helt det mitt barn ønsket seg (underforstått, denne sykkelen er ikke god nok). Jeg er ikke en type som gjør sånt for å hevde meg, men etter tolv år med barn på samme alder har vi alle blitt utsatt for så mye egoistisk og dårlig behandling at jeg hadde unner mitt barn å komme ut av det hele på topp. Om jeg ikke hadde råd hadde jeg sagt nei med mindre det andre barnet var uvitende og fortvilet. Anonymkode: 4bf6c...079 Jeg ville gjort det samme, jeg er lik deg der. Anonymkode: 1b3c4...a75
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #33 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Crazy!! Du altså Anonymkode: 7eba3...031 Enig. Anonymkode: 4a16c...d43
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #34 Skrevet 12. september 2021 1 hour ago, Anonym bruker said: Barnet hennes visste at moren skulle gi bort sykkelen, og slik jeg oppfattet henne, var barnet inneforstått med det. Et par timer senere ringte moren og lurte på om vi kunne gi tilbake sykkelen. Jeg har landet på å beholde sykkelen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Wow, så du ødelegger både relasjonen du har til moren, og vennskapet mellom deres barn. Uforståelig Anonymkode: e848a...a12
*Miss Marple* Skrevet 12. september 2021 #35 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Barnet hennes visste at moren skulle gi bort sykkelen, og slik jeg oppfattet henne, var barnet inneforstått med det. Et par timer senere ringte moren og lurte på om vi kunne gi tilbake sykkelen. Jeg har landet på å beholde sykkelen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Det er virkelig en spesiell avgjørelse.
Hengebukksvinet Skrevet 12. september 2021 #36 Skrevet 12. september 2021 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Barnet hennes visste at moren skulle gi bort sykkelen, og slik jeg oppfattet henne, var barnet inneforstått med det. Et par timer senere ringte moren og lurte på om vi kunne gi tilbake sykkelen. Jeg har landet på å beholde sykkelen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Hvorfor kan ikke du holde ditt eget barn med sykkel? Er du virkelig så i «nøden» at du vil beholde et annet barns sykkel? Vi snakker om en åtteåring her! Endret 12. september 2021 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #37 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Crazy!! Du altså Anonymkode: 7eba3...031 Anonym bruker skrev (1 time siden): Enig. Anonymkode: 4a16c...d43 Anonym bruker skrev (1 time siden): Wow, så du ødelegger både relasjonen du har til moren, og vennskapet mellom deres barn. Uforståelig Anonymkode: e848a...a12 *Miss Marple* skrev (45 minutter siden): Det er virkelig en spesiell avgjørelse. Hengebukksvinet skrev (37 minutter siden): Hvorfor kan ikke du holde ditt eget barn med sykkel? Er du virkelig så i «nøden» at du vil beholde et annet barns sykkel? Vi snakker om en åtteåring her! Flaks jeg er den andre moren, da. Jeg vred på problemstillingen. Det er jo, som jeg har påpekt mint ti ganger før her på dette forumet, en gjenganger at trådstarter skal tas. Nesten hver gang. Artig fenomen. HI Anonymkode: 9cf09...41e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #38 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Flaks jeg er den andre moren, da. Jeg vred på problemstillingen. Det er jo, som jeg har påpekt mint ti ganger før her på dette forumet, en gjenganger at trådstarter skal tas. Nesten hver gang. Artig fenomen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Det er jo ingen som sier at den andre moren (altså du) er vel bevart. De fleste mener jo at det hun gjør er galt, men at hun som fikk sykkelen bør levere den tilbake for å bevare freden. På den måten kan den andre moren (fortsatt deg) kjøre på og være idiot Anonymkode: 5fad5...5dc
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #39 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Flaks jeg er den andre moren, da. Jeg vred på problemstillingen. Det er jo, som jeg har påpekt mint ti ganger før her på dette forumet, en gjenganger at trådstarter skal tas. Nesten hver gang. Artig fenomen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Selvfølgelig gjorde du det trollemor......... Skjønner at det blir dyrt med 11 sykler Anonymkode: 63794...227
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #40 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Flaks jeg er den andre moren, da. Jeg vred på problemstillingen. Det er jo, som jeg har påpekt mint ti ganger før her på dette forumet, en gjenganger at trådstarter skal tas. Nesten hver gang. Artig fenomen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Krevde du seriøst sykkelen tilbake? Her er dere idioter begge to (hvorfor siterer du ikke de som påpeker det, forresten?) Anonymkode: ad1cc...1ff
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #41 Skrevet 12. september 2021 Med HI - hvorfor ga du bort en sykkel som mest sannsynlig fortsatt var passelig til ditt barn? Det er jo du som skaper situasjonen ved å gi bort en gave som dere av en eller annen grunn ikke var klar for å gi bort. Hvorfor var dere ikke helt sikker før dere ga den bort? Dere kunne jo lånt den bort i stedet om noe var usikkert. Når det er sagt hadde jeg helt klart levert den tilbake om jeg var moren som mottok gaven. Om giver av en eller annen grunn ombestemmer seg (spesielt så tett på) hadde jeg levert den tilbake. Hadde forklart barnet mitt godt om hvorfor og fortalt at vi skulle prøve å få tak i en annen sykkel så snart som mulig om dette var en gave som var en stor glede. Om forklaringen til moren hadde vært god hadde det ikke gjort noe med forholdet mellom oss. Hadde den ikke vært det hadde den nok påvirket forholdet mer eller mindre (alt etter forklaring). Anonymkode: 5e03f...b42
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #42 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Barnet hennes visste at moren skulle gi bort sykkelen, og slik jeg oppfattet henne, var barnet inneforstått med det. Et par timer senere ringte moren og lurte på om vi kunne gi tilbake sykkelen. Jeg har landet på å beholde sykkelen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Et par timer etterpå, bare - da hadde jeg gitt tilbake sykkelen (forstod det slik at barnet ditt hadde hatt sykkelen en liten stund, som i dager). To timer er så lite at da hadde jeg gitt den tilbake. Ser nå at du er den som krever sykkelen tilbake, men virker egentlig bare som om du troller. Hvis du mot formodning er den som har krevd sykkelen tilbake - hvorfor? Hvilken dialog hadde du med ditt barn på forhånd, for å sikre at barnet ditt syntes det var ok å gi bort en sykkel som jeg antar passet barnet? Har barnet flere sykler eller en nyere sykkel også? (i siste tilfelle tenker jeg at da krever man ikke tilbake sykkelen). Du sier noe om at HI skal tas. Men du har jo selv lagt opp til hvilke svar du får, styrt det ganske bevisst, mtp. hvordan du har holdt igjen informasjon hele veien, når du har sluppet litt informasjon, så har det også vært for lite til å gi et helhetsbilde, så folk har måttet gjette og spørre igjen uten å få mer av historien. Når du selv har sittet og redigert historien og holdt igjen informasjon (uansett hvem av disse mødrene du har utgitt deg for å være), så har du også valgt å pense svarene i én retning. Da kan du ikke etterpå komme og kritisere de som har svart slik du har styrt dem til. Hvis du ikke kommer med hele historien, da har det ingen hensikt å svare mer i tråden. Og i så fall tenker jeg at du egentlig ikke er ute etter å få råd heller. Anonymkode: 4deca...1b2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #43 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Det kommer litt an på alder til giver og situasjon rundt det hele. Anonymkode: 3f11a...063 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Hvis hun vil ha den tilbake fordi barnet henne likevel ikke var "ferdig" med sykkelen (selv om hun trodde det), så synes jeg du skal gi sykkelen tilbake. Ikke til henne, men til barnet hennes. Forklarer du det ordentlig for barnet ditt, så tror jeg barnet ditt kan forstå at det er riktig å gi den tilbake, selv om barnet ditt selvfølgelig blir lei seg også. Hvis den damen vil ha tilbake sykkelen "bare fordi", da tror jeg det kommer an på relasjonen du har til henne, hva du bør gjøre. Anonymkode: 4deca...1b2 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Nei. Hadde ikke gitt den tilbake. Du fikk sykkelen og nå er den din Anonymkode: 966bb...dbd Anonym bruker skrev (9 timer siden): Da hadde jeg selvsagt gitt den tilbake. Du kan ikke seriøst mene at du vil beholde sykkelen til et annet barn? Dere er jo utrolig merkelige, begge to. Først hun som gir bort noe uten å sjekke med sitt eget barn og så krever gaven tilbake, og så du som nekter å gi tilbake sykkelen til en åtteåring! Anonymkode: ad1cc...1ff Anonym bruker skrev (8 timer siden): Da bør moren til denne åtte-åringen forklare hva gi bort er. Det er en hard lærepenge, men i dette tilfellet har moren gjort en tabbe. Anonymkode: 219b3...e6e Anonym bruker skrev (8 timer siden): Og nå er det en annen 8åring som eier sykkelen. Mor til den første sykkeleieren får ta støyten for dette Anonymkode: 966bb...dbd Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er 2 barn i denne historien. Barnet som fikk sykkelen eier den nå og trenger selvsagt ikke gi den bort Anonymkode: 966bb...dbd Et lite utvalg som svarer annerledes enn det hi poster som bevis på at hi alltid skal tas 😂 Anonymkode: ad1cc...1ff
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #44 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Et lite utvalg som svarer annerledes enn det hi poster som bevis på at hi alltid skal tas 😂 Anonymkode: ad1cc...1ff Oh the irony… 🙈 Anonymkode: 9cf09...41e
*Miss Marple* Skrevet 12. september 2021 #45 Skrevet 12. september 2021 I dette tilfeller er det riktig at hi er idioten uansett om hun ga eller fikk sykkelen. Voksne folk oppfører seg ikke slik som noen av disse damene.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #46 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (På 12.9.2021 den 7.42): Hun er en bekjent. Hun angret seg fordi barnet likevel ville bruke sykkelen. Begge barna er 8 år. Hi Anonymkode: 9cf09...41e Da skulle du vel ikke ha tatt imot. Anonymkode: e15c5...adc
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #47 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Flaks jeg er den andre moren, da. Jeg vred på problemstillingen. Det er jo, som jeg har påpekt mint ti ganger før her på dette forumet, en gjenganger at trådstarter skal tas. Nesten hver gang. Artig fenomen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Flaks at du stjal fra ditt eget barn og nå er grinete for at en annen mor ikke vil stjele fra sitt??? Anonymkode: e15c5...adc
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #48 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Barnet hennes visste at moren skulle gi bort sykkelen, og slik jeg oppfattet henne, var barnet inneforstått med det. Et par timer senere ringte moren og lurte på om vi kunne gi tilbake sykkelen. Jeg har landet på å beholde sykkelen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Det var riktig av deg. Anonymkode: 219b3...e6e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #49 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Flaks jeg er den andre moren, da. Jeg vred på problemstillingen. Det er jo, som jeg har påpekt mint ti ganger før her på dette forumet, en gjenganger at trådstarter skal tas. Nesten hver gang. Artig fenomen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Tull og tøys. Ser du ikke at de fleste saker har to sider? Og da snakker man til den man snakker med og svarer ut fra det. Å gi bort sitt barns sykkel uten å være helt sikker på at barnet virkelig vil gi bort sykkelen, er i bestefall svært dumt, i flestefall idioti eller slemt. Og gir man bort, har man gitt bort og da må man selv være klar til å ta følgende av det. Du kan ikke forvente å få den tilbake. og det er dårlig gjort overfor den nye eieren av sykkelen. En eier som også er et barn. Når du er den som ga bort sykkelen, er dette svaret jeg ville ha gitt deg i en eller annen form. Når man får en sykkel av noen som senere vil ha den tilbake, og spesielt når denne "noen" er et barn som ombestemmer seg ganske fort, ville jeg snakket med mitt barn, den nye eieren av sykkelen, og gjort mitt for at det andre barnet skulle få sykkelen tilbake. Av hensyn til de andre barnet, ikke av hensyn til mor. Og jeg ville nok ha fortalt moren hva jeg synes om henne og om å sette mitt barn, og sitt egen barn, i en sånn situasjon. Og det ville jeg ha rådet HI i til om jeg hadde svart på denne tråden for Trollmor kom ut av hulen sin. Og jeg ville til og med syntes at det var litt dårlig gjort å ikke gi sykkelen tilbake. Så uansett hvem som hadde presentert historien her, hadde vedkommende fått "tyn" av meg og sikker flere andre også. Det betyr absolutt ikke at man er ute etter å "ta" HI, men at det er HI man svarer. Anonymkode: 44514...48d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #50 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Barnet hennes visste at moren skulle gi bort sykkelen, og slik jeg oppfattet henne, var barnet inneforstått med det. Et par timer senere ringte moren og lurte på om vi kunne gi tilbake sykkelen. Jeg har landet på å beholde sykkelen. HI Anonymkode: 9cf09...41e Så nå har hennes 8 åring ingen sykkel, mens ditt barn har sykkel? Går de på samme skole kan dette utvikle seg veldig negativt. man arver jo utstyr/klær av eldre barn, men ikke av barn på samme alder. Har 8 åringen hennes fått ny sykkel? lever sykkelen tilbake. Anonymkode: f1111...2cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå