Gå til innhold

Hun ga oss en sykkel, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå vil hun ha den tilbake. Sønnen min ble kjempeglad for sykkelen, så jeg sa nei. Nå er hun skikkelig sur på meg. Er det jeg som er dust? Burde jeg gi den tilbake?

Anonymkode: 9cf09...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så mens de var på vei dit så ble alle uvenner. Hva gjør jeg nå?

Anonymkode: 0f2a3...f0d

Skrevet

Hvem er «hun»? Litt forskjell om det er bestemor eller en femåring som ikke forstår konseptet «gi bort». 

Anonymkode: 0cc5a...ba0

Skrevet

Hvem ga sykkel til sønnen, hvem er alle og hvor er alle på vei? 

Anonymkode: 6563a...28b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Og så mens de var på vei dit så ble alle uvenner. Hva gjør jeg nå?

Anonymkode: 0f2a3...f0d

Hææ? Du skriver i gåter.

Anonymkode: 63794...227

Skrevet

Og plutselig var det en katt med hatt som gikk over veien. Det kan ikke være bra?

Anonymkode: ad1cc...1ff

Skrevet

Noen ødelegger tråden min. Ikke bry dere om innlegg #2, noen vil bare ødelegge. 
Jeg fikk en sykkel, og nå vil den som ga meg sykkelen ha den tilbake. Bør jeg gi henne den?

HI

Skrevet

Det kommer litt an på alder til giver og situasjon rundt det hele. 

Anonymkode: 3f11a...063

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det kommer litt an på alder til giver og situasjon rundt det hele. 

Anonymkode: 3f11a...063

Voksen dame. Sa barnet hennes ikke trengte den lenger, men ombestemte seg etter å ha gitt oss den. 
Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Voksen dame. Sa barnet hennes ikke trengte den lenger, men ombestemte seg etter å ha gitt oss den. 
Hi

Hvis hun vil ha den tilbake fordi barnet henne likevel ikke var "ferdig" med sykkelen (selv om hun trodde det), så synes jeg du skal gi sykkelen tilbake. Ikke til henne, men til barnet hennes.

Forklarer du det ordentlig for barnet ditt, så tror jeg barnet ditt kan forstå at det er riktig å gi den tilbake, selv om barnet ditt selvfølgelig blir lei seg også.

Hvis den damen vil ha tilbake sykkelen "bare fordi", da tror jeg det kommer an på relasjonen du har til henne, hva du bør gjøre.

Anonymkode: 4deca...1b2

Skrevet

Jeg hadde gitt den tilbaketog forklart mitt eget barn at noen mennesker er idioter. På barnenivå

Anonymkode: 5fad5...5dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hi

Nei. Hadde ikke gitt den tilbake. Du fikk sykkelen og nå er den din 

Anonymkode: 966bb...dbd

Skrevet

Jeg tenker at du må forklare deg litt bedre før man kan svare deg ordentlig. 

Hvilken relasjon har dere til damen, hvorfor angret hun seg og hvor gammelt er barnet ditt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker at du må forklare deg litt bedre før man kan svare deg ordentlig. 

Hvilken relasjon har dere til damen, hvorfor angret hun seg og hvor gammelt er barnet ditt?

Hun er en bekjent. Hun angret seg fordi barnet likevel ville bruke sykkelen. Begge barna er 8  år. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hun er en bekjent. Hun angret seg fordi barnet likevel ville bruke sykkelen. Begge barna er 8  år. 

Hi

Jeg hadde gitt den tilbake.. 

Anonymkode: 798f4...3f8

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hi

Da gir du den selvfølgelig tilbake. Damen har gitt bort noe som ikke var hennes i utgangspunktet. Kjøp sykkel selv.

Anonymkode: 0f7c3...fc0

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hi

Da hadde jeg selvsagt gitt den tilbake. Du kan ikke seriøst mene at du vil beholde sykkelen til et annet barn?

Dere er jo utrolig merkelige, begge to. Først hun som gir bort noe uten å sjekke med sitt eget barn og så krever gaven tilbake, og så du som nekter å gi tilbake sykkelen til en åtteåring! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei. Hadde ikke gitt den tilbake. Du fikk sykkelen og nå er den din 

Enig, er en prinsippsak. Gi bort, er gi bort. Det er hi sin sykkel nå, ikke hennes. 

Anonymkode: 219b3...e6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Enig, er en prinsippsak. Gi bort, er gi bort. Det er hi sin sykkel nå, ikke hennes. 

Det er en åtteåring sin sykkel som er gitt bort. Man er et lite menneske om man står på retten sin i dette tilfellet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er en åtteåring sin sykkel som er gitt bort. Man er et lite menneske om man står på retten sin i dette tilfellet. 

Da bør moren til denne åtte-åringen forklare hva gi bort er. Det er en hard lærepenge, men i dette tilfellet har moren gjort en tabbe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hi

Gi den tilbake. Selvom det er den andre moren som har gjort feil, så går det utover barnet hennes. Du må gi den tilbake. 

Og aldri ta i mot mer fra vedkommende. 

Du kan kjøpe sykkel på finn? Face? 

Anonymkode: fee61...9b7

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Seriøst? Så man skal ta hensyn til voksnes følelser men ikke ett barns? Veldig spesielt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Og nå er det en annen 8åring som eier sykkelen. 
Mor til den første sykkeleieren får ta støyten for dette 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Seriøst? Så man skal ta hensyn til voksnes følelser men ikke ett barns? Veldig spesielt. 

Det er 2 barn i denne historien. Barnet som fikk sykkelen eier den nå og trenger selvsagt ikke gi den bort 

Skrevet

Jeg tenker at det kommer an pp mer enn det vi vet.

Min svigerinne er en sånn type forelder som skal skåne og legge til rette for sine egne barn, uansett hvilke konsekvenser det har for andre rundt.

Jeg kan levende forestille meg henne som giveren her. Hun ville aldri noen sinne gitt bort noe som tilhørte barnet uten at de var helt enige i det. Barna er vant til å styre showet og kunne fint funnet på å «ombestemme» seg for å utøve makt ovenfor det andre barnet. Og mor hadde satt himmel og jord i bevegelse Lignende ting har skjedd her.

Fordi jeg har mulighet til det, ville jeg i det tilfellet ha gitt sykkelen tilbake, latt barnet mitt velge seg en finere sykkel og gnidd det inn. Jeg ville nok også ha sagt at det var like greit, for denne sykkelen var jo uansett ikke helt det mitt barn ønsket seg (underforstått, denne sykkelen er ikke god nok).

Jeg er ikke en type som gjør sånt for å hevde meg, men etter tolv år med barn på samme alder har vi alle blitt utsatt for så mye egoistisk og dårlig behandling at jeg hadde unner mitt barn å komme ut av det hele på topp.

Om jeg ikke hadde råd hadde jeg sagt nei med mindre det andre barnet var uvitende og fortvilet.

Anonymkode: 4bf6c...079

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...