Gå til innhold

Kraftige blødninger etter dose 2 av vaksinen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk dose 2 for 16 dager siden. For 14 dager siden fikk jeg mensen og den gir seg ikke. Det blør så mye hver eneste dag, det renner ut koagler og det stopper aldri. 

Jeg har aldri blødde så mye under mensen og ikke så lenge på alle de årene jeg har hatt den. 

Burde jeg melde det inn? 

Anonymkode: c83e1...f0c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Nei, ærlig talt. Oppsøk heller fastlegen. 

Anonymkode: b6f15...ddb

Oppsøke lege bør hun uansett gjøre. Men hun bør absolutt selv melde dette inn som en bivirkning av vaksinen, for det er en stor underrapportering av en del bivirkninger, og det er viktig at hyppigheten blir dokumentert.

Og nå har vi heldigvis mulighet til å rapportere inn slike bivirninger av medikamenter og vaksiner selv også. Legen skal uansett også rapportere inn dette som bivirkning, men ikke alle leger er like flinke til å gjøre det, og derfor er det avgjørende at folk selv melder fra.

Anonymkode: d975a...099

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg fikk dose 2 for 16 dager siden. For 14 dager siden fikk jeg mensen og den gir seg ikke. Det blør så mye hver eneste dag, det renner ut koagler og det stopper aldri. 

Jeg har aldri blødde så mye under mensen og ikke så lenge på alle de årene jeg har hatt den. 

Burde jeg melde det inn? 

Selvfølgelig. Og husk å ta jerntilskudd!

Anonymkode: 6f1d2...c77

Annonse

Jeg har meldt min blødningsforstyrrelse inn som bivirkning. Har hatt uregelmessige, kraftige og smertefulle blødninger i tre måneder siden vaksinen. 

Provoserer meg at kvinnehelse er så nedprioritert, så nå er jeg på hugget. 

Jeg fikk og hinsides mensen etter vaksina. Nå skulle jeg ha mensen den uka jeg fikk vaksina så det var jo greit, men jeg har aldri blødd så mye noensinne! Var helt krise. Måtte ta masse jern etter to uker fordi jeg ble svimmel og fæl. Tok dose 2 i mai, og blødningene mine er helt på tur enda 

Anonymkode: 77664...c7f

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg fikk og hinsides mensen etter vaksina. Nå skulle jeg ha mensen den uka jeg fikk vaksina så det var jo greit, men jeg har aldri blødd så mye noensinne! Var helt krise. Måtte ta masse jern etter to uker fordi jeg ble svimmel og fæl. Tok dose 2 i mai, og blødningene mine er helt på tur enda 

Anonymkode: 77664...c7f

Helt sprøtt at de allerede har "konkludert" at det ikke har noe med vaksinen å gjøre (de som ser på sammenheng mellom bivirkninger og medisiner i EU).

Skremmende, for dette må jo også få en effekt på fertiliteten til kvinner. Om ikke annet må man anta at det påvirker fertiliteten så lenge disse unormale blødningene består.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Helt sprøtt at de allerede har "konkludert" at det ikke har noe med vaksinen å gjøre (de som ser på sammenheng mellom bivirkninger og medisiner i EU).

Skremmende, for dette må jo også få en effekt på fertiliteten til kvinner. Om ikke annet må man anta at det påvirker fertiliteten så lenge disse unormale blødningene består.

De var svært kjappe med å konkludere med det når det gjaldt blodpropp og AZ også. Heldigvis gikk de raskt tilbake på det, men den bastante raske konkluderingen deres sliter jeg med🥵

Annonse

Den perfekte mor, påan igjen skrev (14 minutter siden):

De var svært kjappe med å konkludere med det når det gjaldt blodpropp og AZ også. Heldigvis gikk de raskt tilbake på det, men den bastante raske konkluderingen deres sliter jeg med🥵

Det er det som ikke blir logisk med disse kvinnebivirkningene også. De konkluderer lenge før man i realiteten har noen som helst mulighet til å ha forskningsgrunnlag for å vite. Ikke vet de omfanget og ikke vet de ev. langtidsvirkninger.

Ikke rart det da oppstår skepsis hos mange. Men selv om man påpeker at de umulig kan ha godt nok grunnlag for å konkludere, så blir man avfeid som konspirasjonsteoretiker. Det er en skummel trend, og har lite med seriøs forskning å gjøre.

Fremtiden vil vite, og forhåpentligvis vil ikke dette gi langtidsvirkninger på fertilitet hos kvinner. Men vet, det gjør man ikke foreløpig.

Jeg fikk heldigvis ikke større blødning, men blødde et par dager mer enn normalt. 

Ift fertilitet, så er ikke det noe jeg ønsker andre kvinner skal slite med. Men om sterilitet skulle bli en bivirkning hos meg, er det helt greit. Jeg skal ikke ha flere barn, tåler ikke prevensjon og har ikke råd til sterilisering. 

Anonymkode: aa398...849

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Og denne vaksinen skal de gi til jenter i puberteten,?

Anonymkode: cc181...bff

Ja, og ikke synes de å ha noen som helst betenkeligheter med det heller.

Skrev i en annen tråd, men her jeg bor er det stadig flere som forteller om at de har vært dårlig flere måneder etter vaksinering, voldsom slitenhet og trøtthet, ingen energi. Dette er voksne personer som før dette har vært friske og i god form, glade i å være aktive, flere kvinner enn menn. Har ikke lest om dette noe sted. Barn sies å kunne reagere sterkere på vaksinene også, og da synes jeg det blir enda mer betenkelig.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Og denne vaksinen skal de gi til jenter i puberteten,?

Anonymkode: cc181...bff

Men dette er en bieffekt av gjennomgått covid-19 også, bare at da er det enda flere. 

Anonymkode: 50b67...c93

Samme her. Fikk dose 2 av pfizer for 2,5 mnd siden og har hatt mensen 5 ganger siden. Blør ekstremt mye, har kraftige kramper i magen, jeg er helt tom for energi og sover 10 timer hver natt. Har kontaktet legen min, men hun sa at det er ingenting å gjøre og ba meg ta kontakt hvis det vedvarte over flere måneder🙄

Anonymkode: 8bdf7...673

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Men dette er en bieffekt av gjennomgått covid-19 også, bare at da er det enda flere. 

Er blødningsforstyrrelser og kluss mens en bieffekt av Covid? Hmm…. 
Jeg fikk også, og har enda, uregelmessig mens, blør masse og ofte. Fikk mensen samme dag som vaksina. Da kom den 3 uker før tiden. 
Etter gjennomgått Covid hadde jeg ingen slike plager. 

Anonymkode: 72ea3...26b

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Så rart at der har gått forbi i stillhet da?

Jeg melder det inn til legen min på mandag. Jeg kan blø så mye at etter en time eller to så sklir bare tampongen ut når jeg går på do. 

Kjedelig å høre at så mange sliter med det. 

Jeg fikk pfizer begge dosene. 

Hi

Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 timer siden):

Så rart at der har gått forbi i stillhet da?

Ja, enig! Det nevnes av og til, f.eks. i artikkelen jeg legger ut lenke til hvor 28 % opplever blødningsforstyrrelser etter gjennomgått covid-19. Se kulepunkt 2 litt nedover siden.

https://www.aftenposten.no/norge/i/x31Vep/kvinner-over-hele-verden-melder-om-mens-endringer-etter-koronavaksine

Her har mensen forsvunnet 🤔 Fikk mensen 10 juli og fikk dose en 15 juli og etter det har jeg ikke hatt mensen...Var hos gynekolog 15 juni,tok celleprøve og sjekket alt ned ultralyd og alt var bra..Så rart at den ikke dukker opp...Fikk dose to av pfizer på torsdag så får se om det blir noe blødning eller ikke fremover..

Anonymkode: 99f56...a02

• Opprett ny...