Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 I leiligheten min er det er lite soverom. Dette var tidligere et bad, så rørene ligger i veggen. Er det mulig å få omgjort dette til bad igjen for en billig penge? Dvs jeg kan ha gulvbelegg og plater på veggene. Trenger kun WC og servant. Kanskje lurt med sluk til badekar (på sikt). Skal renovere leiligheten om noen år så skal legge lite penger i det nå, men pga nylig familieøkning har vi behov for bad nr 2. Må dette søkes om? Tidligere bad om til soverom, nå om til bad igjen? Å ikke søke nå, men å søke om 3(?) år når alt skal rives og tas på nytt, er det lov? Eller er det ulovlig? 😳 Anonymkode: 85fc3...703
Gjest Fornax Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Det er søknadspliktig hvis det påvirker brannskille til naboleilighetene, for eksempel hvis det må tas nytt hull til sluk som branntettes etterpå. Kan også være du må søke sameiet/borettslaget dersom du gjør noe påvirker byggets fellesinstallasjoner.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Ok. Da skal jeg undersøke dette. Går ikke på brannskille til nabo, men usikker ang fellesinstallasjoner. Forrige eier hadde bad der før. Anonymkode: 85fc3...703
Gjest Fornax Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 https://dibk.no/saksbehandling-tilsyn-og-kontroll/sporsmal-og-svar-om-saksbehandling/ Her står det ganske greit forklart.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 Takk 😁😁 Anonymkode: 85fc3...703
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå