Gå til innhold

Hva svarer man tenåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men det er jo også akkurat det jeg sier.
Hun er tenåring, det kan være 100 andre grunner

Anonymkode: 7ab6e...fe5

Jeg vet nok grunnen. Men det var ikke det som var poenget her. Jeg ville bare høre med dere. Godt å høre at jeg tok rett avgjørelse. Selv om jeg mener at det ikke er et spørsmål. Jeg vil selvsagt prioritere datteren min 

Anonymkode: 40872...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lar mannen passer fellesbarna og drar på hotell med datteren din.

Anonymkode: 139ee...a9f

Skrevet

Når mannen din blir "SVÆRT SKUFFET" over at du prioriterer datteren din når hun endelig vil komme etter mange måneder, gir det meg en utrolig dårlig følelse. 

Anonymkode: 58c8d...066

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Særkullsbarn? Kvitt deg med mannen.

Anonymkode: 57bf8...d61

Den måtte bare komme🙄 

Men dere har mange andre helger dere kan reise på hotell... 

Anonymkode: 16a51...404

Skrevet

Synes din manns reaksjon er rar. Svært skuffet?? Han vet jo at du har vært trist for dette. Uansett hva du mener så tror jeg at ditt liv med denne mannen er en del av årsaken til at hun ikke vil komme. Det er ikke et forslag om å kvitte seg med han men ta en prat med henne. Det kan være ting du ikke ser. Mannens reaksjon er svært egoistisk og barnslig. Jeg hadde blitt svært skuffet over HAN. 

Anonymkode: 0e1d8...5d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Synes din manns reaksjon er rar. Svært skuffet?? Han vet jo at du har vært trist for dette. Uansett hva du mener så tror jeg at ditt liv med denne mannen er en del av årsaken til at hun ikke vil komme. Det er ikke et forslag om å kvitte seg med han men ta en prat med henne. Det kan være ting du ikke ser. Mannens reaksjon er svært egoistisk og barnslig. Jeg hadde blitt svært skuffet over HAN. 

Anonymkode: 0e1d8...5d9

Ja. Jeg kjenner mannen og vet hvordan han er 🤪🤪 

Skrevet

Hvis du kunne bruke penger på hotell sammen med mannen kan du vel bruke de samme pengene på hotell med datter. I en slik situasjon ville jeg gjort det jeg kunne for å få alenetid med henne og gjort helgen til et høydepunkt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

HI HER ! 😊😊😊😊

Godt å høre at dere er enig med meg. For meg er det ikke et spørsmål. Men min mann ble SVÆRT SKUFFET og sur på meg for mitt valg. Jeg mener at det ikke er et valg. 

Jeg gleder meg til hun kommer

🎈🎈🎈

Jeg svarte deg i går og mente dere måtte være hjemme.

Har selv ikke barn, men vært i forhold med en som hadde barn fra før. Ene barnet hans slet en del. Han og jeg var i en lignende situasjon som du forteller om, vi skulle endelig komme oss bort, bare han og jeg, få litt tid for oss selv, noe vi trengte. Så ville barnet komme til ham, selv om det egentlig skulle vært hos mor.

Min eks valgte barnet, noe jeg støttet ham i. Noe annet mener jeg ikke er et alternativ. I ettertid takket han meg veldig, fordi jeg ikke hadde satt meg mot dette, at jeg ikke la mer stress på ham. Han hadde hatt et forhold før meg hvor hun ikke hadde akseptert at han noen ganger måtte prioritere barna uventet. Etter henne møtte han ei som ga uttrykk for det samme mens de fremdeles datet, så han avsluttet det raskt. Så da han måtte endre planene vi hadde, forventet han at jeg skulle bli sur. Istedenfor ble han overrasket over at jeg støttet ham.

Men jeg tror det som var avgjørende for ham og meg var at vi var gode på å kommunisere med hverandre, han var god på å snakke med meg, lot meg få vite hva som skjedde så fort det skjedde, og han holdt meg oppdatert underveis om hva som skjedde. Og han ga også uttrykk for at selv om han følte han ikke kunne velge annerledes så beklaget han overfor meg, at våre planer måtte endres og at det stadig kunne skje uforutsette endringer, at han forstod om jeg ble skuffet og såret. Han fortalte meg også hvor glad han var for at jeg støttet ham. Og han fortalte meg også tydelig hvor skuffet han selv var fordi han ikke kunne dra på den turen. Etter dette fortalte han meg også at han hadde blitt veldig overrasket over at jeg ikke var blitt sint eller sur, for det var den reaksjonen han hadde fått av de to før meg. Han passet også på i ettertid å være tydelig på nye planer for ham og meg, tok ansvar for det, og ga tydelig uttrykk for at han gledet seg.

Poenget er ikke å glorifisere hverken han eller meg. Poenget er egentlig å si at din manns reaksjon egentlig er forståelig. Han har rett til å være "SVÆRT SKUFFET". Det at han er så skuffet betyr jo bare at han hadde gledet seg veldig til denne turen sammen med deg alene og at han hadde satt utrolig pris på å gjøre dette sammen med deg.

At han ble sur er kanskje ikke en heldig reaksjon, men jeg tenker den er forståelig. Og jeg tror at du og han kan kommunisere dere gjennom dette. Måten du viser ham at du ser ham og hans følelser og hvordan du deler egne følelser rundt det å måtte droppe planene deres er også viktig. Det er unødvendig av ham å bli sur på deg, men jeg tror det er viktig at du forteller ham at du fortstår reaksjonen, og ikke minst skuffelsen hans, at du er skuffet selv over at planene deres måtte vike. Det kan du formidle til ham selv om du også sier at selv om du ikke er lei deg for at datteren din vil være hos dere og du gleder deg over at hun er der, så kan du likevel også være lei deg og skuffet fordi dine og hans planer må utsettes.

Tenk litt gjennom din måte å møte ham på, hvordan og hva du kommuniserer til ham, så tror jeg det vil være enklere for ham å akseptere når du må prioritere slik du må noen ganger, og det kan også få dere til å stå nærere hverandre.

Anonymkode: ff986...21d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...