Gå til innhold

Nytt kjøkken, hva betalte du?

Anbefalte innlegg

Flotter oss med nytt kjøkken da det gamle raser sammen 😛 bestilt et fra ikea, så fikk en lokal bedrift å gi et tilbud på å montere dette kjøkkenet. Vi river den gamle innredningen selv og legger nytt gulv/maler så alt er klart når kjøkkenet kommer. Sa at vi kan selv skru sammen skapene så det blir litt billigere for oss, så det er snakk om å henge opp skrogene og montere dører osv. Rørlegger og elektriker kommer utenom. Kjøkkenet er vel rundt 18-20 kvadrat, fikk et tilbud fra dem på 33 000 kroner. Jeg syns det va veldig mye med tanke på at vi gjør en del selv også?

Anonymkode: 003dc...879

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421280-nytt-kj%C3%B8kken-hva-betalte-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hvor mange timer regner de med å bruke da?

Ville sjekket hva ikea skal ha for montering, du kan bestille det gjennom dem også. 

Et tømrerfirma bruker ikke flere dager på å montere et kjøkken når alt grunnarbeidet er gjort.

Vi betalte vel drøye 100.000 men da hadde vi bare revet ut det gamle og firmaet som kom inn la tak, vegger, gulv, byttet to vinduer, satte opp en ny vegg osv i tillegg til monteringen. Selve monteringen tok ikke en arbeidsdag en gang.

Anonymkode: 203e1...f24

De har ikke skrevet oversikt over timer, kun skrevet arbeidet som skal gjøre og prisen.

MONTERING AV IKEAKJØKKEN STK 1,0                                
IHT TEGNINGER. -

Installerer skapene på vegg/gulv -

Monterer ben, sokler, dekksider og foringer -

Tilpasser skap, dekksider og foringer -

Monterer og installerer skuffer,

hylleplater, fronter og dører -

Monterer håndtak og knotter -

Installerer hvitevarer (ikke evt strøm) -

Montering av benkeplater 

Dette og 2500 for søppelhåndtering kom på 33 000 kroner. Det står ingen timespris kun dette.

HI

Har Husebykjøkken som vi kjøpte for snart 3 år siden. Det kom på totalt 197.000 (da var 50.000 trukket fra i rabatter) inkludert montering, som koster 20.000

Hadde rørlegger ved siden av som kom på 16.000 og elektriker til ca 7.000

Anonymkode: 636f6...240

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Har Husebykjøkken som vi kjøpte for snart 3 år siden. Det kom på totalt 197.000 (da var 50.000 trukket fra i rabatter) inkludert montering, som koster 20.000

Hadde rørlegger ved siden av som kom på 16.000 og elektriker til ca 7.000

Okei :) Kjøkkenet vi bestilte fra IKEA kom på 120 000, men vi har bestilt mye dyre hvitevarer. Bare komfyren og kombiovnen kom på nesten 20 000, vifte til 3000, oppvaskmaskin til 7000, steketopp 9000 og blandebatteri til 3000. I tillegg kom frakt på 10 000. Vi fant ut at når vi først skal kjøpe nytt kjøkken så kjøper vi skikkelig.

Men vi er jo ikke sint på pengene våre, så derfor jeg tenkte forhøre meg litt her hva andre har betalt. Jeg syns jo at 30 000 var veldig mye. Men montering på 20 000, satte de sammen elementene også eller bygde dere dem ferdig selv? For her er det kun snakk om montering, så jeg syns det var blodpris.

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Okei :) Kjøkkenet vi bestilte fra IKEA kom på 120 000, men vi har bestilt mye dyre hvitevarer. Bare komfyren og kombiovnen kom på nesten 20 000, vifte til 3000, oppvaskmaskin til 7000, steketopp 9000 og blandebatteri til 3000. I tillegg kom frakt på 10 000. Vi fant ut at når vi først skal kjøpe nytt kjøkken så kjøper vi skikkelig.

Men vi er jo ikke sint på pengene våre, så derfor jeg tenkte forhøre meg litt her hva andre har betalt. Jeg syns jo at 30 000 var veldig mye. Men montering på 20 000, satte de sammen elementene også eller bygde dere dem ferdig selv? For her er det kun snakk om montering, så jeg syns det var blodpris.

HI

Huseby kommer i ferdig moduler, så ingenting skrus sammen, det bare monteres. Kanskje derfor det var rimeligere.  Vi hadde og med hvitevarer, kjøleskap, komfyr, platetopp og oppvaskmaskin. 

Når vi pusset opp kjøkkenet gikk vi for en mer eksklusiv kjøkkenlevrandør. Tysk og fabrikkmonterte moduler. Dyrere enn Ikea men kun rundt 20.000 kr dyrere. Det komiske er at vi betalte 6000kr for montering, når alle skap og skuffeseksjoner kommer i moduler så betaler du langt mindre for selve monteringen.

Hvis man kjøper Ikea så bør man også montere selv, ellers vil du få et veldig dyrt flatpakka kjøkken når du kunne hatt et bedre og mer holdbart kjøkken til en lavere pris.

Hadde vi gått for Ikea så ville det blitt dyrere enn det vi valgte, da du betaler en hel del for å få noen til å montere det. I tillegg så gir ikke Ikea den helt store merverdien ved salg.

Så sjekk ut ferdig moduler, du vil ikke angre, det sparer seg mye totalt sett. 

Anonymkode: 985c7...888

Når du har fått opp skinna er det jo bare å hekte på skrogene. Den verste jobben er jo å skru i hop skrogene og det skulle dere gjøre selv i utgangspunktet. Jeg ville ha hatt hjelp til montering av benkeplatene. Resten får dere til selv. Har du skrudd ei skuffe, kan du skru resten i blinde.

Anonymkode: 9d6ea...9db

Anonym bruker skrev (På 10.9.2021 den 18.16):

Når vi pusset opp kjøkkenet gikk vi for en mer eksklusiv kjøkkenlevrandør. Tysk og fabrikkmonterte moduler. Dyrere enn Ikea men kun rundt 20.000 kr dyrere. Det komiske er at vi betalte 6000kr for montering, når alle skap og skuffeseksjoner kommer i moduler så betaler du langt mindre for selve monteringen.

Hvis man kjøper Ikea så bør man også montere selv, ellers vil du få et veldig dyrt flatpakka kjøkken når du kunne hatt et bedre og mer holdbart kjøkken til en lavere pris.

Hadde vi gått for Ikea så ville det blitt dyrere enn det vi valgte, da du betaler en hel del for å få noen til å montere det. I tillegg så gir ikke Ikea den helt store merverdien ved salg.

Så sjekk ut ferdig moduler, du vil ikke angre, det sparer seg mye totalt sett. 

Anonymkode: 985c7...888

Kan jeg spørre hvilken leverandør dere gikk for? *drømmeromnyttkjøkken*😅

Anonymkode: 3015c...e1f

Annonse

Vi hadde elektriker, rørlegger og fliselegger som la flis over kjøkkenbenk og inn i vinduskarm (og som også fuget benkeplate med silikon). Resten gjorde vi selv. 
Det letteste av alt var å skru sammen kjøkkenmoduler og henge dem på veggskinne. Jeg ville spart de pengene og gjort det selv. 

Anonymkode: c6001...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...