Gå til innhold

Vanlig relasjon? Fjernet eggstokker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame. Har ett barn. Problemer med å bli gravid og det ble bare ett. Pga tidlig overgangsalder og endringer i eggstokker er de og eggleder fjernet. Muligheten til å få barn var jo ikke tilstede før jeg fjernet de men nå har jeg fått en depressiv reaksjon på dette. Vet ikke om det er en kombinasjon med midtlivskrise, overgangsalder osv. Jeg kjenner på en stor sorg over barna som aldri ble noe (mange SA) og at jeg ikke nå har mulighet å få flere. Jeg vet i hodet at det var ikke mulig med eggstokker heller men sorgen er ganske stor nå. Flere som kan kjenne seg igjen?

Anonymkode: be8bb...709

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil i overskrift da. REAKSJON 

Skrevet

Kan bare si at jeg forstår deg veldig godt, og at din reaksjon er helt naturlig. Hadde det vært meg hadde jeg funnet en profesjonell å snakke med. 

Anonymkode: bf2d8...974

Skrevet

Helt naturlig at sorgen trigges av operasjonen og det endelige ved den. Støtter råd om å snakke med noen og få hjelp til å bearbeide💛

Anonymkode: 78abb...b20

Skrevet

Det er nok helt vanlig at operasjonen trigger den sorgen du allerede bærer på.

Jeg måtte fjerne begge eggstokkene da jeg var 42 år pga en svulst, og selv jeg, som hadde fire barn og var sterilisert, kjente litt på det. Det at det er så endelig liksom, nå er man "utdatert" og har blitt en "gammel, uttørket kjærring som ikke kan få barn lenger". Jeg ble jo kastet rett i overgangsalderen også, man får ingen hormoner ved ondartet svulst så det måtte sjekkes før jeg kunne få det. Regner med at det var med å forsterke hva som skjedde i kroppen min.

Jeg hadde overhodet ingen sorg i utgangspunktet, jeg har de barna jeg ønsket meg og var sterilisert, likevel kjente jeg på reaksjoner i kroppen. Så at du, som bærer på en sorg over barna som ikke ble noe av, vil garantert kjenne på en forsterket sorg nå.

Snakk med legen din, fortell hva du bærer på nå og vit at det vil gå seg til, men du må gi det litt tid. Kroppen skal tilvennes både psykisk og fysisk at du har fjernet eggstokkene.

Anonymkode: 1f959...303

Skrevet

Tusen takk for forståelsesfulle svar. ❤️Jeg merker at bare å bli møtt med forståelse her gir meg klump i halsen. Skal ta det opp med legen min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...