Gå til innhold

Nå busser de barna til vaksinen

Anbefalte innlegg

Ungdomsskolen datteren min går på hadde satt opp busser til vaksinasjonssenteret i går. Vi foreldre fikk ingen info i forkant. Ingenting. Det er da ikke greit! Jeg er sjokkert! Hva er det som foregår i samfunnet vårt?!

Anonymkode: b06bf...179

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ungdomsskolen datteren min går på hadde satt opp busser til vaksinasjonssenteret i går. Vi foreldre fikk ingen info i forkant. Ingenting. Det er da ikke greit! Jeg er sjokkert! Hva er det som foregår i samfunnet vårt?!

Tror ikke det gitt. Du må nemlig signere på fullmakten . 

Men hvorfor vaksinerer de barn (12-15år)  i skoletiden? Snakk om å synliggjør de som tar vaksine og de som ikke tar. Kan bli mye snakk og kommentarer. Og så er det ikke barnas valg en gang, men foreldrene sitt valg. 

Anonymkode: 7c1a6...3b4

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor vaksinerer de barn (12-15år)  i skoletiden? Snakk om å synliggjør de som tar vaksine og de som ikke tar. Kan bli mye snakk og kommentarer. Og så er det ikke barnas valg en gang, men foreldrene sitt valg. 

Det er virkelig ikke noe problem at de vaksinerer i skoletiden.

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva? Hvorfor sier du det? Vi har ikke fått noe info fra skolen. 
HI

Hvorfor jeg sier det? Fordi det er slik reglene er. Skolen har ikke lov å vaksinere barn uten foreldrenes samtykke . 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva? Hvorfor sier du det? Vi har ikke fått noe info fra skolen. 
HI

Her er det slik at vi signerer i HelseNorge. Andre steder signerer man på en fullmakt, Det er ikke skolen som organiserer disse løsningene, men kommunen. Det er ingen barn under 16 som kan vaksineres uten fullmakt fra foreldrene. Barna som fraktes med buss er nok ungdom med disse fullmaktene i orden. Om andre ungdom er med på bussen skal det uansett sjekkes på vaksinasjonsstedet og uten fullmakt får man ikke vaksine. 

Anonymkode: a2395...c25

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Slutt med løgn og skremselspropaganda.

Anonymkode: 4f651...4e7

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det har da alltid vært vaksinering i skoletiden. Mener du de skal slutte å vaksinere mot meslinger og andre sykdommer i skoletiden også?

Anonymkode: 71a52...075

Koronavaksine er ikke i vaksinasjonsprogrammet. Stor forskjell!

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Det er virkelig ikke noe problem at de vaksinerer i skoletiden.

Se på hvordan voksne slenger til hverandre (både de vaksinerte og de uvaksinerte). Tror du virkelig ikke at det kan oppstå leie situasjoner blant barn og unge? Jeg mener at de som vil vaksinere barna sine, burde gjøre det utenom skoletiden. 

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Se på hvordan voksne slenger til hverandre (både de vaksinerte og de uvaksinerte). Tror du virkelig ikke at det kan oppstå leie situasjoner blant barn og unge? Jeg mener at de som vil vaksinere barna sine, burde gjøre det utenom skoletiden. 

Helt enig. Vi har valgt og ikke vaksinere vår 13 år gamle datter. Er redd for at hun skal fånoe dritt mot seg når det da skal gjøres på skolen. Det blir veldig åpenlyst hvem som ikke vaksineres . 

En ting er barnevaksinasjonsprogrammet, det gjøres og på skolen, men der gjør de aller fleste det. Men det kan føles som skam og ikke vaksineres mot covid siden det er så mange som mener at man selvfølgelig skal vaksineres. 

Og for å ha det sagt så er jeg/vi ikke vaksinemotstandere, vi voksne er vaksinerte. Er fælt å måtte forsvare seg.

Anonymkode: 05438...86f

Det er gode rutiner for å vaksinere barn og ungdom i skoletiden, de fleste kommuner benytter seg av allerede innarbeidede rutiner og vaksinerer de der.

Men det er ikke lov å vaksinere barn under 16 år uten samtykke fra foreldrene.

Anonymkode: f3979...8be

Dere som sier jeg juger, hvorfor og hvordan kan dere påstå det? Dette skjer. Jeg ville jo ikke løyet anonymt på et foreldreforum om noe sånt. Hvorfor skulle jeg det? Dette skjer. Men dere får bare stå der med øynene lukket, hendene for ørene, og rope lalala.

HI

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dere som sier jeg juger, hvorfor og hvordan kan dere påstå det? Dette skjer. Jeg ville jo ikke løyet anonymt på et foreldreforum om noe sånt. Hvorfor skulle jeg det? Dette skjer. Men dere får bare stå der med øynene lukket, hendene for ørene, og rope lalala.

HI

Det skjer ikke at barn under 16 vaksineres uten samtykke fra foresatte. Selvfølgelig skjer ikke det! Du burde skamme deg for å spre skrekk-propaganda!

Anonymkode: 8bd6b...ea5

De henter vel ikke barna i buss og tvinger de til vaksine, dummeste jeg har hørt. Da hadde det nok stått i media. Her må begge foreldrene samtykke for barn under 16 år. Vi gjør det på Visma. 

Anonymkode: 05438...86f

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

HI

Hvis du ikke juger, så følger du utrolig dårlig med. De har ikke lov til å vaksinere uten foreldres samtykke, så nei, det skjer ikke.

Anonymkode: 4f651...4e7

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

HI

Da må du faktisk linke til hvor dette skjer. Ev må du følge bedre med når du får informasjon fra skolen. 

Anonymkode: a53a2...ff6

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Å herre. Hva er problemet her? Det er feil om de vaksineres og feil om de IKKE vaksineres… 🙄

Anonymkode: 2c466...a8c

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

HI

Du juger eller er feilinformert. Vi må skrive under på skjema fra FHI. Og faktisk må BEGGE foreldre, pluss barnet signere. (Også fraskilte foreldre som ikke er bostedsforelder.) Og man må i tillegg krysse av på en liste med ca 10 spørsmål om ulike sykdommer (astma, blødningsrisiko osv.) 

Så at «noen» skal ha klart å lure en buss full av ungdommer inn på vaksinasjonslokalet uten fullmakt, det er vås. Kun vås. 

Anonymkode: 2c466...a8c

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

HI

Hvorfor og hvordan vi kan påstå det? Vel… fordi det på ingen måte er lov å vaksinere barn uten foreldres samtykke. Enten så troller du eller så har du ikke fulgt med i timen når ditt barns skole har sendt ut disse skjemaene . 

• Opprett ny...