Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Hun sier hun har så vondt i nakken og har hatt det en stund. Jeg tipper det er muskulært, men greit å få sjekket ut. Hun sier hun kan dra alene, men er det ok? Bør en forelder være med? Reagerer legen på at hun kommer alene? Jeg er litt redd hun ikke klarer å videreformidle hva som sagt, da hun er ganske distrè. Anonymkode: b2aab...1f0
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Barn har rett til å gå til lege uten foreldre fra de er 12 år, så selvsagt kan hun gå alene Anonymkode: 9e5c2...e32
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Barn har rett til å gå til lege uten foreldre fra de er 12 år, så selvsagt kan hun gå alene Anonymkode: 9e5c2...e32 Barn har rett til å gå til lege alene fra de er 12 år? Det har jeg aldri hørt om. Hvor står det nedskrevet? Anonymkode: b2aab...1f0
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Barn har rett til å gå til lege alene fra de er 12 år? Det har jeg aldri hørt om. Hvor står det nedskrevet? Anonymkode: b2aab...1f0 Du har begrenset informasjon om barnas helse fra barn er 12 år, legen Jar da også taushetsplikt på enkelte områder. Det innebærer at de har rett til å gå til legen alene Anonymkode: 9e5c2...e32
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du har begrenset informasjon om barnas helse fra barn er 12 år, legen Jar da også taushetsplikt på enkelte områder. Det innebærer at de har rett til å gå til legen alene Anonymkode: 9e5c2...e32 Nei, du får all info om barnet, inntil de fyller 16 år! De kan gå til lege alene før det , men da er det viktig at de kan videreformidle infoen viss det er noe viktig Anonymkode: 9e99d...2a2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, du får all info om barnet, inntil de fyller 16 år! De kan gå til lege alene før det , men da er det viktig at de kan videreformidle infoen viss det er noe viktig Anonymkode: 9e99d...2a2 Kritisk info kan du få vite så klart, men leger har en viss taushetsplikt når barn over 12 år går til lege. Og det samme gjelder hva de sier til helsesykepleier. Du får kritisk informasjon, men dersom barnet har spørsmål om seksualitet og slike ting, så har de taushetsplikt Anonymkode: 9e5c2...e32
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Nei, du får all info om barnet, inntil de fyller 16 år! De kan gå til lege alene før det , men da er det viktig at de kan videreformidle infoen viss det er noe viktig Anonymkode: 9e99d...2a2 Nei, du får ikke all info. Bare om det må gis, og da skal barnet få beskjed om at foresatte blir informert før du blir informert. https://www.ung.no/helsa-di/4128_Helsepersonell_har_taushetsplikt.html Anonymkode: 5ddfe...348
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Når jeg ringte og bestilte time til mine barn når de var yngre enn 16år sa jeg at de kom alene og ba de skrive ned hva og hvorfor de skulle ha time. Jeg kjenner mine unger, så fort å glemme noe viktig. Anonymkode: e7852...76e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Eldste har ADD og Tourettes, sender fortsatt med han lapp om hva han skal spørrer om selv om han er over 18. Ellers glemmer han halvparten. Anonymkode: 5c7ff...df5
tante grusom master of law Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Vi spør vårt barn om han vil ha med oss inn eller ikke. Noen ganger vil han det, andre ganger ikke. Det må han bestemme selv.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Eldste har ADD og Tourettes, sender fortsatt med han lapp om hva han skal spørrer om selv om han er over 18. Ellers glemmer han halvparten. Anonymkode: 5c7ff...df5 Haha, samme her. 19 år og har Tourettes og ADHD, jeg skriver lapp 😅 Men det har blitt bedre, nå klarer han i det minste å huske å bestille resepter og hente medisin selv. Og om noen lurer, ja, han går selvfølgelig alene og vet jo i utgangspunktet hva han skal, men han mister fokus og må ha lapp for å huske alt. Anonymkode: 545bd...145
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå