Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Bryr dere dere ikke? Er dere fornøyd uansett? Hva er din grunn til du ikke gidder å bruke stemmeretten din? Anonymkode: 634bd...412
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Nå gjelder ikke dette meg, men det er et veldig godt spørsmål, for om ikke annet så burde de møtt opp og levert en blank stemme. Anonymkode: ea6c8...311
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Nå gjelder ikke dette meg, men det er et veldig godt spørsmål, for om ikke annet så burde de møtt opp og levert en blank stemme. Anonymkode: ea6c8...311 Ja, for en blank stemme gjør jo den store forskjellen ... Anonymkode: 522b0...0a1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, for en blank stemme gjør jo den store forskjellen ... Anonymkode: 522b0...0a1 En blank stemme er også å bruke stemmeretten sin. Anonymkode: f348b...d28
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): En blank stemme er også å bruke stemmeretten sin. Anonymkode: f348b...d28 Ja, å bruke den til ingenting. Jeg syns det nesten er verre enn å la være. Anonymkode: 522b0...0a1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Ja, å bruke den til ingenting. Jeg syns det nesten er verre enn å la være. Anonymkode: 522b0...0a1 Du har misforstått. Man stemmer jo ikke blankt fordi man ikke gidder å ta et valg, men fordi man ikke føler at man kan stille seg bak noen av partiene. Ved å la være å stemme har man heller ikke uttalelsesrett. Anonymkode: f348b...d28
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 Bryr meg ikke, kan ingen ting om politikk. Virkelig, ingen ting. Og så er det ikke sånn at vi er garantert gratis Sfo, mer rettferdig skattelegging , gratis tannbehandling, bedre miljø osv... alle har noe, men ingen ting blir utrettet. Anonymkode: ef70b...dbc
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Jeg tenker at flere hadde stemt hvis det var via Internett. Var noen år jeg hadde sosial angst, da kunne jeg ikke stemme. Anonymkode: aa9fb...59c
gale damen Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Bryr meg ikke, kan ingen ting om politikk. Virkelig, ingen ting. Og så er det ikke sånn at vi er garantert gratis Sfo, mer rettferdig skattelegging , gratis tannbehandling, bedre miljø osv... alle har noe, men ingen ting blir utrettet. Anonymkode: ef70b...dbc Det verste er at du ikke engang har vett til å forstå hvor flau uttalelsen din er.
frk Nilsen Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Bryr meg ikke, kan ingen ting om politikk. Virkelig, ingen ting. Og så er det ikke sånn at vi er garantert gratis Sfo, mer rettferdig skattelegging , gratis tannbehandling, bedre miljø osv... alle har noe, men ingen ting blir utrettet. Anonymkode: ef70b...dbc Men da må du jo sette deg mer inn i politikk. Du trenger virkelig ikke å se partilederdebatten, men å finne ut hva de ulike partiene står for, hva er det som er viktig for deg? Du trenger ikke å være 100% enige i alt som står i programmet, men at de har kjernesaker du er enig med. Holdningen din er rett å slett et hån mot de som har kjempet, og jobbet for at alle skal få stemmerett og muligheten til å kunne påvirke i et demokrati.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg tenker at flere hadde stemt hvis det var via Internett. Var noen år jeg hadde sosial angst, da kunne jeg ikke stemme. Anonymkode: aa9fb...59c Er du virkelig så lite voksen? Leser du ikke aviser eller ser på nyheter? Det finnes valgomat i VG. Ta den! Og ta deg sammen! Anonymkode: 634bd...412
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 gale damen skrev (19 minutter siden): Det verste er at du ikke engang har vett til å forstå hvor flau uttalelsen din er. Ja, akkurat!!!! Så la oss som ikke stemmer være i fred. Naboen min stemte, men da jeg spurte hvordan hun visste hvem hun ville stemme på (hun har heller ikke interesse for politikk), så svarte hun: pensjonistpartiet, de fortjener litt poeng. Atte, hæ? Og datteren til ei på jobben stemte ut fra hvem som er kjekkest. Ikke alle BØR stemme. Anonymkode: ef70b...dbc
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #13 Skrevet 10. september 2021 Altså hva forventer dere, det finnes såå utrolig mange sære folk i verden, også i Norge. Det er ikke mulig at alle henger med, så de som ikke engasjerer seg nok til å stemme, altså la det gå 🤭 Anonymkode: 8557f...ee6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #14 Skrevet 10. september 2021 frk Nilsen skrev (11 minutter siden): Men da må du jo sette deg mer inn i politikk. Du trenger virkelig ikke å se partilederdebatten, men å finne ut hva de ulike partiene står for, hva er det som er viktig for deg? Du trenger ikke å være 100% enige i alt som står i programmet, men at de har kjernesaker du er enig med. Holdningen din er rett å slett et hån mot de som har kjempet, og jobbet for at alle skal få stemmerett og muligheten til å kunne påvirke i et demokrati. Nei, det må jeg ikke. Har verken lyst eller overskudd til å sette meg inn i noe såpass omfattende. Tro meg, det er vanligere enn du tror. Anonymkode: ef70b...dbc
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #15 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er du virkelig så lite voksen? Leser du ikke aviser eller ser på nyheter? Det finnes valgomat i VG. Ta den! Og ta deg sammen! Anonymkode: 634bd...412 Er ikke mindre voksen enn deg selv om vi har forskjellige interesser. Noen brenner for politikk, noen skal re supermamma som stiller opp på alle dugnader, baker, kjører fotballaget hit og dit. Vel, noen har mer enn nok med å ta en dag av gangen. Leser heller en god bok enn å lese ETT avsnitt i avisa om politikk. Anonymkode: ef70b...dbc
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #16 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Er ikke mindre voksen enn deg selv om vi har forskjellige interesser. Noen brenner for politikk, noen skal re supermamma som stiller opp på alle dugnader, baker, kjører fotballaget hit og dit. Vel, noen har mer enn nok med å ta en dag av gangen. Leser heller en god bok enn å lese ETT avsnitt i avisa om politikk. Anonymkode: ef70b...dbc Det var deg jeg skulle sitere, ikke 59c. så det var godt du svarte... Uttalelsen hjelper deg ingenting. Anonymkode: 634bd...412
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #17 Skrevet 10. september 2021 Det er skremmende at demokratiet og det fakta at vi lever på den grønne gren i et fritt og godt land ikke har større verdi for folk! Det aller minste man burde gjøre for å sette pris på dette, er å stemme på valgdagen. Mye heller en blank stemme, enn ingen stemme! Stemmer du ikke, så har du heller ingen klagerett, og Frank Aarebrot sa det så godt: Å være sofavelger er en halv stemme til den politikken du liker minst. Anonymkode: 28a7d...f4b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #18 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Og datteren til ei på jobben stemte ut fra hvem som er kjekkest. Jeg gremmes... Anonymkode: 634bd...412
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #19 Skrevet 10. september 2021 Skaø gjøre det når de følger med i tiden og fikser online stemming. Anonymkode: 14b9e...786
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #20 Skrevet 10. september 2021 Jeg har stemt hvert eneste år siden jeg var 18. Men jeg kjenner veldig på at politikerforakten blir større og større for hvert år. Rot med reiseregninger, støtte til egne organisasjoner, fullpensjon, etterlønn, fordeler til familiemedlemmer, lovnader som ikke blir holdt… og nå; skandalen med gratis boliger. Jeg blir helt oppgitt over hvordan politikere greier å vedta, tuske og lure til seg goder til seg selv, men «vanlige folk» stadig blir mistenkeliggjort, fratatt goder, får økte avgifter osv. Jeg har til og med forsøkt å involvere meg i et politisk part. Selv her var det intriger, personlig kamp om plass og makt og personlig vinning som sto fremst. Anonymkode: 87c0a...d31
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. september 2021 #21 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er ikke mindre voksen enn deg selv om vi har forskjellige interesser. Noen brenner for politikk, noen skal re supermamma som stiller opp på alle dugnader, baker, kjører fotballaget hit og dit. Vel, noen har mer enn nok med å ta en dag av gangen. Leser heller en god bok enn å lese ETT avsnitt i avisa om politikk. Anonymkode: ef70b...dbc Da tenker jeg også at du skal holde godt kjeft hvis/når de innfører noe som du ikke liker. Hva enn det blir så skal du ta i mot og holde kjeft.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #22 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er du virkelig så lite voksen? Leser du ikke aviser eller ser på nyheter? Det finnes valgomat i VG. Ta den! Og ta deg sammen! Anonymkode: 634bd...412 Hva hjelper det med valgomat hvis hun ikke kunne gå ut å stemme? Anonymkode: 90991...7e0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #23 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker at flere hadde stemt hvis det var via Internett. Var noen år jeg hadde sosial angst, da kunne jeg ikke stemme. Anonymkode: aa9fb...59c Kan man ikke gå ut og stemme, så kan de komme hjem til en så man kan stemme. Anonymkode: 90991...7e0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #24 Skrevet 10. september 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (25 minutter siden): Da tenker jeg også at du skal holde godt kjeft hvis/når de innfører noe som du ikke liker. Hva enn det blir så skal du ta i mot og holde kjeft. Gi deg da, tror din oppførsel hjelper noe som helst. Anonymkode: 90991...7e0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. september 2021 #25 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Gi deg da, tror din oppførsel hjelper noe som helst. Anonymkode: 90991...7e0 Stemmer man ikke så har man ikke rett til å klage heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå