Gå til innhold

Datteren min er i nærkontakt karantene!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her testet en i klassen positiv så hele klassen og søsken er i karantene. Skolen gikk også over til gult nivå.

Nå er det oppe i 8 smittet i klassen, mange av disse testet først negativ men var positiv på test nr to. Hadde disse dratt på skolen etter første negativ så hadde de spredt det til enda flere. 

Ikke alle kommuner som finner seg i FHI sin smittefest. 

Anonymkode: ab3dd...14b

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Her testet en i klassen positiv så hele klassen og søsken er i karantene. Skolen gikk også over til gult nivå.

Nå er det oppe i 8 smittet i klassen, mange av disse testet først negativ men var positiv på test nr to. Hadde disse dratt på skolen etter første negativ så hadde de spredt det til enda flere. 

Ja, disse kommunene driter gjerne i barns rett på utdanning og logistikken til foreldre, blant annet leger, politi, brannmenn, sykepleiere, lærer som da ikke kan jobbe fordi de må være hjemme med friske barn i flere dager.

Anonymkode: 176a8...a63

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her er det dessverre ikke sånn.  Her testet en i klassen positivt. Alle i klassen skulle gå på skolen som normalt og teste seg på skolen. Alle testet negativt første test, men etter hvert var jo omtrent hele klassen positive og smittet videre hverandre samt andre klasser pga fritidsaktiviteter...

Anonymkode: 825db...ddf

Annonse

En i barnehagen testet positiv. Ingen i karantene selvom de er nærkontakter. Alle måtte ta to tester hjemme. 

Samme på skolen. Elevene er nærkontakter, ingen i karantene, alle fikk to hjemmetester. Sjekk ut på kommunens hjemmesider. 

Anonymkode: a7794...d82

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som fullvaksinert skal du ikke en gang være i karantene hvis ditt eget barn er smittet, faktisk. Så du skal definitivt ikke være i karantene nå.

Anonymkode: beaeb...c8c

Og du skal kun teste deg hvis du får symptomer, selv om ditt barn skulle teste positivt. Jeg hadde nok her valgt å teste meg uansett, men det er ikke et krav.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Datteren don kan yeste seg ut av karantene om hun er undef 18. Du er ikke i karantene før hun eventuelt tester poditivt eller blir syk.

Anonymkode: e7dd0...80c

Som fullvaksinert skal man vel ikke i karantene selvom det er husstand? Eller?

Anonymkode: 5a74a...cc4

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Takker for svar. Ikke så lett å vite alle disse reglene. 

Anonymkode: 504d8...b44

De står på FHI og regjeringen sine sider hvis du er interessert i å lese deg opp litt 😊

Anonym bruker skrev (På 9.9.2021 den 14.24):

Her er det dessverre ikke sånn.  Her testet en i klassen positivt. Alle i klassen skulle gå på skolen som normalt og teste seg på skolen. Alle testet negativt første test, men etter hvert var jo omtrent hele klassen positive og smittet videre hverandre samt andre klasser pga fritidsaktiviteter...

Anonymkode: 825db...ddf

Her skulle ungene tilbake etter andre negative test. Jeg valgte å holde hjemme til tredje test er tatt og det er 10 dager siden den mulige smitten skjedde. Det gjør de fleste andre foreldrene også så det er vel og bra. Det er nemlig jeg som bestemmer så reglene får være det de er. Heldigvis så er læreren enig. 

• Opprett ny...