Gå til innhold

Hva ønsker dere dere på et koldtbord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha koltbord i konfirmasjon i helgen. En del er ferdiglaget og en del plamlagt, men jeg har plass til et par retter til. Hva vil dere helst finne på bordet?

Anonymkode: db41c...0c9

Skrevet

Karbonader, kylling, eggerøre, hjemmelaget potetsalat, spekepølse, vårruller og sushi😂hvis jeg fikk velge altså😀

Skrevet

Små kjøttboller i tomatsaus.. God potetsalat. Brokkolisalata. Foccacia. Aioli. Ost og fruktkompott

Anonymkode: 7cd48...4c0

Skrevet

Spanske kjøttboller i pikant tomatsaus. Skikkelig godt brød. Gode og varierte salater. 

Anonymkode: 14076...b4b

Skrevet
November-spire-79 skrev (23 minutter siden):

Karbonader, kylling, eggerøre, hjemmelaget potetsalat, spekepølse, vårruller og sushi😂hvis jeg fikk velge altså😀

Sushi blir det ikke siden konfirmanten synes det er skikkelig ekkelt, men det andre skal vi ha.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Spanske kjøttboller i pikant tomatsaus. Skikkelig godt brød. Gode og varierte salater. 

Anonymkode: 14076...b4b

Spansle kjøttboller ligger klare i frysen sammen med diverse brød.

Hvilke typer salater liker du? Jeg tenkte en gresk salat, en enkel grønn salat uten dressing og en tomatsalat i hvertfall. Kanskje en qinoa eller pastasalat i tillegg og noe med reker?

Skrevet

Jeg synes kyllinglår osv er vanskelig å spise. Jeg liker karbonader, kjøttboller, wraps med noe. Potetsalat, ikke bare waldorf. 

Anonymkode: ed6e5...67b

Skrevet

Laks

Kyllingsalat

Focaccia

Anonymkode: 66b90...827

Skrevet

Jeg blir veldig glad av brokkolisalat😁 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Sushi blir det ikke siden konfirmanten synes det er skikkelig ekkelt, men det andre skal vi ha.

Ja det er jo litt spesielt😀jeg blir alltid så glad hvis det serveres sushi 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes kyllinglår osv er vanskelig å spise. Jeg liker karbonader, kjøttboller, wraps med noe. Potetsalat, ikke bare waldorf. 

Anonymkode: ed6e5...67b

Jeg lager marinert kyllinspyd i stedenfor kyllinglår. Enig med deg i at kyllinglår kan være vanskelig å spise.

Skrevet

En god pai.

Nok eggerøre, ikke bare litt ved siden av røkelaksen. La det være eggerøre til alle.

Var i en konfirmasjon for et par år siden hvor de hadde djevelegg på koldtbordet, de forsvant på et blunk og de som fikk skrøt veldig av dem.

Veldig greit med noen små skåler med bare cherrytomater, mais, sukkererter e.l også. Min erfaring er at mange fyller på med litt sånt, men synes det er litt kleint å ta av pynten på andre fat.

Et fat med melon, druer o.l kan stå både på middag og dessertbordet, det forsyner folk seg av til begge deler. 

Anonymkode: b4cec...bbc

Skrevet

Karbonader, egg i diverse former (miniomelett, eggerøre, delt egg med reker og majones osv), laks, kyllingfilet, waldorf, «grønn» salat, potetsalat, diverse krydder o stedet for bare salting pepper, både loff og grovbrød, roastbeef og remulade (rå løk og sur agurk hører med her)

Anonymkode: c5e41...98a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Spansle kjøttboller ligger klare i frysen sammen med diverse brød.

Hvilke typer salater liker du? Jeg tenkte en gresk salat, en enkel grønn salat uten dressing og en tomatsalat i hvertfall. Kanskje en qinoa eller pastasalat i tillegg og noe med reker?

Ja, en quinoa- eller pastasalat er sikkert populært. kanskje en pastasalat med reker og/eller krepsehaler?

Anonymkode: 0ee3c...c31

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja, en quinoa- eller pastasalat er sikkert populært. kanskje en pastasalat med reker og/eller krepsehaler?

Anonymkode: 0ee3c...c31

Ja, kanslje en med pesto.

Skrevet (endret)

Skagenrøre, potetsalat, pastasalat, smørbrødkake, hel ørret og agurksalat, gode oster og gode skinker

Endret av amandine
Skrevet

Djevelegg, roastbiff, waldorfsalat, godt brød, noen gode oster, spekeskinke, gravlaks og sennepssaus og gjerne en pai. 

Skrevet

En god pastasalat 

Anonymkode: 9eb7a...549

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

En god pastasalat 

Uten sjømat i!

Skrevet

Eggerøre, forskjellige skinker, spekeskinke, druer, remulade, helstekt laks/ørret, melon, grønnsaker som ikke bare er pynt.

Anonymkode: 3b54a...845

Skrevet

Jeg elsker varme retter på koldtbord, eks en gryterett. Enten jegergryte, orientalsk eller stroganof. 

Anonymkode: 79504...6cf

Skrevet

Jeg vil gjerne ha en varm gryterett som et alternativ, f.eks stroganof eller viltgryte.

Anonymkode: 8988d...0cc

Skrevet

Foccacia, aioli, kjøttboller i tomatsaus, en grønn salat uten noen form for dressing (slik at den "går til alt"), noe ost til småmumsing, baconsurrede dadler, pai, lefseruller.

Skrevet

Bytt ut koldtbord med tapas så snakker vi. Ellers, karbonader, kjøttboller, spekemat med eggerøre og potetsalat, god salat. Ikke så mye annet som frister på koldtbord. Roastbiff kanskje. 

Anonymkode: f3d4e...876

Skrevet

God salat med mulighet til å ha i oliven, feta, mais osv. ikke alle liler feks oliven så ha dette i egne boller og ha en basis grønn salat. Det løfter koldtbordet. 
Ellers liker jeg spanske kjøttboller, karbonader (ekte karbonader ikke sånn ferdig Gilde produkt) og reker. Da er jeg fornøyd. OG aioli.  

Anonymkode: c2565...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...