Gå til innhold

Donorbarn enebarn - egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn med donor som er fem år og kanskje blir enebarn. Har et stort nettverk av folk rundt meg, som stiller opp, men vil ha tid til å passe godt på den ungen jeg allerede har. Vi har kontakt med flere av hennes halvsøsken, så de møter vi når det passer. Men jeg er inneforstått med at dette ikke blir det samme som å vokse opp under samme tak som et søsken.

Har selv vokst opp med flere søsken, og vet hvor stor den gleden er, og min datter ønsker seg en lillesøster eller lillebror sier hun.

Uff, får så dårlig samvittighet! 

Hva ville du gjort?

Anonymkode: 15e0a...184

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. 
Det er jo ikke noe mer egoistisk enn «vanlig» enebarn. Og enebarn er det mange av. Det er jo mange årsaker til dette og jeg hadde ikke ofret en kalori på dårlig samvittighet for dette. Det hjelper jo ikke? Han er fortsatt enebarn og er i tillegg heldig nok til å ha et nettverk rundt seg. For noen kan det være litt sårt å ikke ha søsken i sorger og gleder men de fleste finner andre til dette. Andre  har søsken men ingen kontakt, eller misliker hverandre. Kanskje får han stor familie selv en dag? Slapp av. Kjenner mange enebarn som klarer seg helt supert. At han er donorbarn betyr vel ekstra elsket og har ingen betydning den ene eller andre veien😊

Anonymkode: 07bf6...579

Skrevet

Alle familiekonstellasjoner og alle valg er jo "egoistiske". Gjør det som føles rett.

Anonymkode: 1b19c...889

Skrevet

Å få barn er egoistisk. Jeg ville absolutt gått for et søsken, men det er jo fordi JEG elsker barn og koser meg med gravididet, fødsel, spedbarn og i det hele tatt.. (kan spare meg for 18 mnd alder forresten 😅) Så du må jo bare gjøre det du føler for. Når det er sagt, datteren din vil sikkert være takknemlig som voksen for at du ga henne et søsken, og muligens litt bitter hvis hun blir sittende «helt alene i verden» på et eller annet tidspunkt - som man jo aldri kan vite når blir. 

Anonymkode: 4b9f9...6fa

Skrevet

Med et søsken er man ikke alene i livet. Du kan ikke forskuttere alle mulige ting som kunne gå galt, dette synes jeg du skal gå for om du er klar for å styre brasene alene 😍

Anonymkode: aea64...3a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...