Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #51 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men jeg sier jo ikke at jeg hadde gitt bort alt sammen, jeg sier at ETTER jeg har sørget for meg selv, hadde det ikke vært noen grunn til å beholde vanvittig summer, "bare for å ha dem"? Hus og bil er verdier jeg og barna hadde nytt godt av, jeg hadde også sørget for en solid pensjon, og spart til barna (som jeg også gjør nå, selv om det ikke er store summene). Det jeg kritiserer er at folk beholder flere titalls millioner når de allerede har alt de trenger og alt de noensinne kommer til å trenge. Ingen i hele verden TRENGER hundre mill i banken. (Bortsett fra deg på sydhavsøya di, da). Er det virkelig så utenkelig at noen hadde prioritert annerledes enn deg? Og som faktisk hadde fått oppriktig glede og meningsfylthet (hvis det er et ord) av å hjelpe andre? Anonymkode: 0d171...063 Veldedighet og rettferdighet er to meget ulike ting. Anonymkode: 073f0...825
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #52 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Men jeg sier jo ikke at jeg hadde gitt bort alt sammen, jeg sier at ETTER jeg har sørget for meg selv, hadde det ikke vært noen grunn til å beholde vanvittig summer, "bare for å ha dem"? Hus og bil er verdier jeg og barna hadde nytt godt av, jeg hadde også sørget for en solid pensjon, og spart til barna (som jeg også gjør nå, selv om det ikke er store summene). Det jeg kritiserer er at folk beholder flere titalls millioner når de allerede har alt de trenger og alt de noensinne kommer til å trenge. Ingen i hele verden TRENGER hundre mill i banken. (Bortsett fra deg på sydhavsøya di, da). Er det virkelig så utenkelig at noen hadde prioritert annerledes enn deg? Og som faktisk hadde fått oppriktig glede og meningsfylthet (hvis det er et ord) av å hjelpe andre? Anonymkode: 0d171...063 Neida, noen få gjør det, men det er ikke mange. Verden har ikke blitt så skjevfordelt fordi folk har til vane å dele ut pengene sine til de som trenger det mer. Det er skatt og fordelingspolitikk som ivaretar ett samfunn, ikke rause enkeltpersoner. Du selv ville sikret deg og dine først. Å peke moralsk pekefinger fordi du har mentalt fordelt til veldedighet en andel av en lottogevinst du ikke har, gjør deg ikke automatisk berettiget til å kritisere moralen til de som har en familiearv for å ikke gjøre det i det virkelige liv. Det er ikke som at navnet hans dukket opp i Panama-dokumentene, som Islands statsminister. Da kunne man stilt spørsmål ved disponeringen av formuen. Anonymkode: 6a5f3...bac
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #53 Skrevet 11. september 2021 Man skal selvsagt ikke forvente at noen skal gi fra seg alle pengene sine før de kan bli politiker! Vi trenger mennesker med stor kapital og det taler jo heller til Støre sin fordel at han er sosialist til tross for at han er født med en sølvskje i munnen. Anonymkode: 71ea8...a46
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #54 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Veldedighet og rettferdighet er to meget ulike ting. Anonymkode: 073f0...825 Helt enig. Omfordeling via skatten er selvfølgelig å foretrekke, men i et Høyre-styrt Norge, er det ikke spesielt effektivt. Anonymkode: 0d171...063
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #55 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Neida, noen få gjør det, men det er ikke mange. Verden har ikke blitt så skjevfordelt fordi folk har til vane å dele ut pengene sine til de som trenger det mer. Det er skatt og fordelingspolitikk som ivaretar ett samfunn, ikke rause enkeltpersoner. Du selv ville sikret deg og dine først. Å peke moralsk pekefinger fordi du har mentalt fordelt til veldedighet en andel av en lottogevinst du ikke har, gjør deg ikke automatisk berettiget til å kritisere moralen til de som har en familiearv for å ikke gjøre det i det virkelige liv. Det er ikke som at navnet hans dukket opp i Panama-dokumentene, som Islands statsminister. Da kunne man stilt spørsmål ved disponeringen av formuen. Anonymkode: 6a5f3...bac Jeg tror vi er enige politisk, selv om jeg stemmer lenger til venstre enn AP. Jeg prøver heller ikke å gjøre meg selv moralsk overlegen, men jeg sliter med at en påstått samfunnsengasjert mann med hjerte for de svakeste klarer å sitte på så mye penger uten å gjøre mer. Men ja, omfordeling via skatt er alltid å foretrekke fremfor privat veldedighet. Og ja, jeg hadde selvfølgelig sikret meg selv og mine først. Med fare for å gjenta meg selv, så var det hele poenget mitt - hva gjør man med en kjempeformue ETTER å ha sikret seg selv. Anonymkode: 0d171...063
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #56 Skrevet 11. september 2021 Har ingenting til overs for Støre. Valgte å stemme et annet parti i år, da jeg synes han framstår som sutrete og uten gode løsninger. Anonymkode: cc846...025
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #57 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Har ingenting til overs for Støre. Valgte å stemme et annet parti i år, da jeg synes han framstår som sutrete og uten gode løsninger. Anonymkode: cc846...025 Det er for meg vanskelig, for ikke å si umulig, å bruke ordene "Støre" og "sutrete" i samme setning. I mine ører er han svært tydelig når han presenterer Arbeiderpartiets programfestede løsninger på alle problemene dette landet står overfor etter åtte års skakkjøring. Arbeiderpartiet ønsker et mer rettferdig samfunn, ikke et skjevt, slik H og FrP jobber hardt og intenst for. Anonymkode: 16ce5...20e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #58 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er for meg vanskelig, for ikke å si umulig, å bruke ordene "Støre" og "sutrete" i samme setning. I mine ører er han svært tydelig når han presenterer Arbeiderpartiets programfestede løsninger på alle problemene dette landet står overfor etter åtte års skakkjøring. Arbeiderpartiet ønsker et mer rettferdig samfunn, ikke et skjevt, slik H og FrP jobber hardt og intenst for. Anonymkode: 16ce5...20e Godt vi er forskjellige. Ap får kanskje stemmen min neste valg. Så sant de fjerner Støre. Anonymkode: cc846...025
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #59 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er for meg vanskelig, for ikke å si umulig, å bruke ordene "Støre" og "sutrete" i samme setning. I mine ører er han svært tydelig når han presenterer Arbeiderpartiets programfestede løsninger på alle problemene dette landet står overfor etter åtte års skakkjøring. Arbeiderpartiet ønsker et mer rettferdig samfunn, ikke et skjevt, slik H og FrP jobber hardt og intenst for. Anonymkode: 16ce5...20e Selv om man sier noe mange nok ganger forblir det ikke en sannhet. De fleste partiene på Stortinget ønsker det samme de har bare ulike ideologi for å få det frem. At den ene siden er for er varmere, rettferdig samfunn blir jo veldig feil. Det viser at markedsføringen til venstresiden har truffet mange. forskjellene i Norge har økt, men de økte mer prosentvis under de rødgrønne hvis man legger ginikoffesienten til grunn. Det fine med statistikk er at man alltid bruker det til sin fordel og prøver å finne noe som ikke er der. Støre har alltid hatt mange penger og selv om han ønsker mer formuesskatt osv så finner han en måte å ikke betale. Det gjorde han da han selv satt i regjering. Drev skatteplanlegging for p betale minst mulig skatt. Det prøver alle på. for min del stemmer jeg ikke nødvendigvis på person men på politikk. har ikke bestemt meg enda men tror det blir ap på tross av Støre. Anonymkode: a20ba...acc
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #60 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tror vi er enige politisk, selv om jeg stemmer lenger til venstre enn AP. Jeg prøver heller ikke å gjøre meg selv moralsk overlegen, men jeg sliter med at en påstått samfunnsengasjert mann med hjerte for de svakeste klarer å sitte på så mye penger uten å gjøre mer. Men ja, omfordeling via skatt er alltid å foretrekke fremfor privat veldedighet. Og ja, jeg hadde selvfølgelig sikret meg selv og mine først. Med fare for å gjenta meg selv, så var det hele poenget mitt - hva gjør man med en kjempeformue ETTER å ha sikret seg selv. Anonymkode: 0d171...063 Mener du at alle med formuer skal gi bort mesteparten? Eller gjelder det bare sosialistiske politikere? Det blir jo lite innovasjon og vekst i samfunnet om ingen har penger å investere? Anonymkode: 71ea8...a46
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #61 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Man skal selvsagt ikke forvente at noen skal gi fra seg alle pengene sine før de kan bli politiker! Vi trenger mennesker med stor kapital og det taler jo heller til Støre sin fordel at han er sosialist til tross for at han er født med en sølvskje i munnen. Anonymkode: 71ea8...a46 Støre er ikke sosialist, han er sosialdemokrat… Anonymkode: 75bc0...6f4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #62 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Støre er ikke sosialist, han er sosialdemokrat… Anonymkode: 75bc0...6f4 Jepp. My bad. Anonymkode: 71ea8...a46
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #63 Skrevet 11. september 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Støre er ikke sosialist, han er sosialdemokrat… Anonymkode: 75bc0...6f4 Eller leker med venstreradikale sosialister i følge enkelte 😂 Anonymkode: 6a5f3...bac
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #64 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (På 11.9.2021 den 6.51): Neida, noen få gjør det, men det er ikke mange. Verden har ikke blitt så skjevfordelt fordi folk har til vane å dele ut pengene sine til de som trenger det mer. Det er skatt og fordelingspolitikk som ivaretar ett samfunn, ikke rause enkeltpersoner. Du selv ville sikret deg og dine først. Å peke moralsk pekefinger fordi du har mentalt fordelt til veldedighet en andel av en lottogevinst du ikke har, gjør deg ikke automatisk berettiget til å kritisere moralen til de som har en familiearv for å ikke gjøre det i det virkelige liv. Det er ikke som at navnet hans dukket opp i Panama-dokumentene, som Islands statsminister. Da kunne man stilt spørsmål ved disponeringen av formuen. Anonymkode: 6a5f3...bac Dette. Meget godt oppsummert. Den dagen fordelingspolitikk skal ivaretas av giverglede, da får vi mange givere til tiltak av typen «sanctuary for homeless cats». Eller «Anders Jahres minnefond» - som kun eksisterer fordi han greide å holde unna skatt i 35 år. Å hindre at velstanden hoper seg opp i noen visse familier er ikke en jobb for veldedig anlagte filantroper. Anonymkode: 073f0...825
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #65 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (På 11.9.2021 den 9.10): Jeg tror vi er enige politisk, selv om jeg stemmer lenger til venstre enn AP. Jeg prøver heller ikke å gjøre meg selv moralsk overlegen, men jeg sliter med at en påstått samfunnsengasjert mann med hjerte for de svakeste klarer å sitte på så mye penger uten å gjøre mer. Men ja, omfordeling via skatt er alltid å foretrekke fremfor privat veldedighet. Og ja, jeg hadde selvfølgelig sikret meg selv og mine først. Med fare for å gjenta meg selv, så var det hele poenget mitt - hva gjør man med en kjempeformue ETTER å ha sikret seg selv. Anonymkode: 0d171...063 Det rare er ikke at Støre ble født inn i penger. Det er bittelitt rarere at han på tross av dette ble en politiker som jobber for bedre fordeling. Men det aller rareste er jo at folk kritiserer ham for å søke bedre fordeling i Norge - i stedet for å kritisere alle som ble født inn i en formue og som gjør hva de kan for å bremse skattlegging av den! Anonymkode: 073f0...825
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #66 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det rare er ikke at Støre ble født inn i penger. Det er bittelitt rarere at han på tross av dette ble en politiker som jobber for bedre fordeling. Men det aller rareste er jo at folk kritiserer ham for å søke bedre fordeling i Norge - i stedet for å kritisere alle som ble født inn i en formue og som gjør hva de kan for å bremse skattlegging av den! Anonymkode: 073f0...825 Enig! Har stor respekt for Støre nettopp fordi han kjemper for likhet og fordeling til tross for at han er født inn i rikdom. Jeg er selv en som etter CV’en bør stemme Høyre om jeg skal være egoistisk. Men en av de flotteste tingene med Norge er nettopp det at det ikke er store forskjeller på folk. Dette er i ferd med å endres etter åtte år med høyresiden, og det liker jeg ikke. Stemmer AP i år. Og betaler mer skatt med glede. Anonymkode: 159f4...a50
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #67 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (På 11.9.2021 den 18.38): Eller leker med venstreradikale sosialister i følge enkelte 😂 Anonymkode: 6a5f3...bac Det må være den setningen jeg er aller mest lei av i årets valgkamp😂 Anonymkode: 159f4...a50
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #68 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (På 11.9.2021 den 9.45): Det er for meg vanskelig, for ikke å si umulig, å bruke ordene "Støre" og "sutrete" i samme setning. I mine ører er han svært tydelig når han presenterer Arbeiderpartiets programfestede løsninger på alle problemene dette landet står overfor etter åtte års skakkjøring. Arbeiderpartiet ønsker et mer rettferdig samfunn, ikke et skjevt, slik H og FrP jobber hardt og intenst for. Anonymkode: 16ce5...20e Arbeiderpartiet ønsker status quo. Det var de som var for privatisering av offentlig sektor. De vil også ta vare på oljeindustrien. Vil du ha et rettferdig samfunn stemmer du Rødt. Det er slik som arbeiderpartiet var en gang i tiden. Anonymkode: ca720...e90
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #69 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det må være den setningen jeg er aller mest lei av i årets valgkamp😂 Anonymkode: 159f4...a50 Jupp. Får brekning hver gang Listhaug drar det uttrykket, noe som har vært ekstremt ofte siste ukene. Anonymkode: 6a5f3...bac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå