Gå til innhold

Er denne covid-hjemmetesten positiv?

Anbefalte innlegg

Har tatt vanlig test i dag, venter på svar, og er i karantene. Barnet har hatt feber over flere dager, oppkast, magesmerter og hoste. 
Tok denne testen kjøpt på normal, svaret skal leses av etter 15-20 min. Jeg glemte det, leste den av etter ca en time og den så slik ut:

83400F9F-7A9A-484F-B311-24FF112819E8.jpeg

Anonymkode: f5837...48c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421214-er-denne-covid-hjemmetesten-positiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville nok tatt en ny her, men jeg tror den er positiv. Som lærer i vgs har jeg tatt veldig mange tester selv, og ingen har fått opp en ekstra strek.

Anonymkode: 5a69a...01d

Har ikke flere her nå. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke flere her nå. 

Da synes jeg at du skal agere som om den er positiv. Sørg for å bestille skikkelig test/møt opp på teststasjon (alt ettersom hva som er vanlig der du bor) og hold barnet isolert fra resten av familien så langt det lar seg gjøre. Hvis noen andre i familien ikke er fullvaksinert, bør de være i karantene inntil videre. 

Anonymkode: 5a69a...01d

Annonse

Hei :) Jeg har tatt flere slike tester på ungene men leste av etter 20 min. Da jeg fikk jeg kun strek øverst, og da skal den tolkes som negativ etter hva jeg leste i papirene. Selv etter en time så kom ikke den nederste streken opp, så jeg vil tro/ anta at barnet ditt har korona.

Annonse

Det er nok ingen tvil om at dere har fått korona i hus.

Satser på at han får et mildt forløp, de fleste småbarn får det. Men de sa vel i dag at det var en økning på rundt 50% av smittede under 12 år, så det er de yngste uten vaksine som har den største smittespredningen nå.

Anonymkode: 721ed...95e

MIn sønns så slik ut neste morgen, men han hadde ikke korona. Disse testene er litt som graviditetstestene, Der kan du hellere ikke bruke resultatet om du leser det av senere enn det skal.

Men ettersom han er syk så hadde jeg nok bestilt en vanlig test bare for å være sikker.

Anonymkode: fffde...bbc

Det står på testen fra normal at du skal lese av svaret innen 20 min, alt av svar du får etter det har gått 20 min er ikke gyldig svar. Jeg tok også en slik test på mitt barn hjemme, etter 20 min var den negativ. Da jeg så 1,5 time senere var den positiv. Testen tatt på teststasjon var også negativ. 

Anonymkode: 94311...a12

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har tatt vanlig test i dag, venter på svar, og er i karantene. Barnet har hatt feber over flere dager, oppkast, magesmerter og hoste. 
Tok denne testen kjøpt på normal, svaret skal leses av etter 15-20 min. Jeg glemte det, leste den av etter ca en time og den så slik ut:

83400F9F-7A9A-484F-B311-24FF112819E8.jpeg

Den er ugyldig. Her ble testen positiv etter 12 timer,men var negativ helt til nå. 

Anonymkode: 81353...337

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det står på testen fra normal at du skal lese av svaret innen 20 min, alt av svar du får etter det har gått 20 min er ikke gyldig svar. Jeg tok også en slik test på mitt barn hjemme, etter 20 min var den negativ. Da jeg så 1,5 time senere var den positiv. Testen tatt på teststasjon var også negativ. 

Anonymkode: 94311...a12

Fikk strek etter 10 min på den nyeste. Barnet ble testet med vanlig test i dag..

• Opprett ny...