Anonym bruker Skrevet 9. september 2021 #51 Del Skrevet 9. september 2021 Milfy Way skrev (50 minutter siden): Enig. Jeg er ikke norsk og har god erfaring med kontakt mellom myndighetene og befolkningen i mitt hjemland. Så slepphendt som nordmenn er med sine personopplysninger hadde aldri vi vært. Jeg fikk sjokk av å se hvor tilgjengelig alt av personlige opplysninger er for alle og enhver. Leger som har journalen til andre oppe mens pasienten sitter ved siden av og kan se skjermen, feilsendte opplysninger, innsending av sensitiv informasjon via usikret e-post, mangel på to-trinnsverifisering av betalinger og masseoppslag i avisene med advarsler om at "dette er svindel, ikke åpne det!" - sagt om åpenbar spam som til og med en 5-åring burde ha skjønt var fake. Neida, vi skal brette all informasjon om oss ut til hele verden og bli lei oss hvis den blir misbrukt. Jeg ser det mye i jobben min, har en del internkontroll. Klassiker hos nordmenn er «husk passord» og manglende to-trinns ved innlogging i systemer som inneholder sensitiv informasjon av typer personnummer. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har påpekt at dette er absolutt, vi må ikke gjøre det enkelt for andre å logge inn via systemene våre. «Men det er så mye styr å logge inn, det er så mange passord å huske». Det burde ikke være lov med funksjonen husk passord! Denne databehandleravtalen mange nå er pålagt å ha med klientene er jo bare tull. Den informerer kun hvor opplysningene lagres, den sikrer ingenting. Kun formelt fjas. Anonymkode: 6f2d6...a30 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144421198-n%C3%A5-synes-jeg-covid-overg%C3%A5r-sunn-fornuft/page/3/#findComment-149605424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg