Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Jaaa innrømmer dette muligens er det mest blonde spørsmålet som blir stilt her inne... Meeeeen jeg var og forhåndsstemte forleden dag. Fant riktig parti og kikket på navnene inni seddelen. Stusset på at jeg der ikke fant han som er partiets statsministerkandidat, men andre i fylket mitt. Har jeg tatt feil seddel, er det en seddel for stortingsvalget og en for fylkesvalg? Var liksom eneste seddel jeg fant 🙉 Anonymkode: 24565...519
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Du er med på å stemme inn representanter fra ditt fylke som skal inn på Stortinget. Statsministerkandidat kan bare velges inn i ett fylke og det er tydeligvis ikke ditt. Hvis "ditt " parti får flest stemmer, kan de (sammen med andre partier) danne regjering, med den som nå er statsministerkandidat som statsminister. Anonymkode: f5ebd...d8b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Det kommer representanter fra hele landet på Stortinget, og du er med og velger hvilke representanter Om resultatet av valget blir at f.eks ditt fylke skal ha tre representanter på Stortinget fra ditt parti blir det de representantene som har flest stemmer. Anonymkode: a6d89...4a9
Anonym bruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 Takk for oppklarende svar 🙏 Godt jeg ikke har gjort feil 🤭 Anonymkode: 24565...519
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå