Gå til innhold

Skal din 12-15 åring ta korona vaksinen ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja. Hadde først tenkt å avvente med datteren min på 12 år pga. dette med blødninger osv., men så fant jeg en rapport som viste at risikoen for blødninger er mye større etter gjennomgått covid-19 enn etter vaksinen, så da ble jo plutselig valget veldig lett igjen. 

Anonymkode: c4668...706

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja. Hadde først tenkt å avvente med datteren min på 12 år pga. dette med blødninger osv., men så fant jeg en rapport som viste at risikoen for blødninger er mye større etter gjennomgått covid-19 enn etter vaksinen, så da ble jo plutselig valget veldig lett igjen. 

Anonymkode: c4668...706

Link?

Anonymkode: 054e9...662

Nei. Min bror som er lege og vaksinert vil avvente å vaksinere egne barn, jeg stoler på han og følger han her. Alle vi voksne er vaksinert da. Så ikke vaksineskeptikere. Ungene våre er ikke forsøkskaniner. 

Anonymkode: 47c1a...7a4

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja! Jeg har hatt corona og det unner jeg ingen. Ingen jeg liker i alle fall.

Anonymkode: cef5c...86a

Nei, og jeg har hatt korona. Alle mine tre barn også. Få til ingen symptomer. Har ikke hørt om noen barn som har blitt veldig syke av korona altså! Så hvorfor vaksinere?

Anonymkode: 325d2...c60

Nei. Min datter skal ikke ta vaksinen, har snakket med både fastlegen og legen hennes på sykehuset og begge mente det er best å avvente. Av alle barna fra 0-12 år som har hatt korona i Norge har kun 12 barn blitt innlagt, 2 døde, men disse hadde også alvorlige underliggende sykdom. 

Anonymkode: 613b5...5eb

Nei, her er både fastlegen, legen i familien og vår bekjent som er lege alle enige i at denne vaksinen bør man avvente. To av legene har barn i denne alderen og skal ikke vaksinere sine barn.

Min eldste er ikke 12 år enda men blir det om kort tid, men kommer ikke til å få denne vaksinen. Har fått alle andre vaksiner men står over denne til forsøket er ferdig og man har mer data over TID å gå etter. Så må si som regjeringen: jeg går etter data og ikke dato.  Forsøket er ikke ferdig for i 2023 så da får vi se, håper vaksinen er trygg. Men kan ikke gi mine barn en vaksine jeg bare kan håpe på er trygg, det hadde selvfølgelig vært galskap.

Anonymkode: 14496...bf8

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

En uke siden innlegget ble postet. Er det noen flere som har bestemt seg for å vaksinere eller ikke?

Jeg er usikker..

Anonymkode: a336c...b6c

Vi skal ikke vaksinere våre barn. Meg og min mann har tatt vaksinen, men vi tør ikke å gi den til barna våre helt enda. Jeg har vært i kontakt med legen og legen anbefalte ikke at barna tok den nå. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi skal ikke vaksinere våre barn. Meg og min mann har tatt vaksinen, men vi tør ikke å gi den til barna våre helt enda. Jeg har vært i kontakt med legen og legen anbefalte ikke at barna tok den nå. 

Her nekter fjortenåringen å ta vaksinen, så hun slipper. Både mannen og jeg er fullvaksinerte, og den eldste på 17 vurderer å vaksinere seg, men enda ikke bestemt seg.

Anonymkode: fad66...1f8

Gutten min skal, jenta ikke.

Vet mange kvinner har fått blødningsforstyrrelser etter vaksinen uten av man helt vet hvorfor.
Veldig mange kvinner i vår familie har hatt store problemer med å bli gravide, og når de først blir det, pleier det som regel ende i en spontanabort. Jeg er redd disse blødningsforstyrrelsene bare er et symptom på noen som kan gi datteren vår større problemer med å få barn når hun blir stor enn det hun allerede står i fare for å få.

Anonymkode: f4e6f...901

• Opprett ny...